#1 Skrevet Februar 10, 2008 Hm. kjørte akkurat langtur med S4en. Normalt burde den ligge rundt litern...men har brukt 1,5. må jo tanke hele tida nesten. Har kjørt 80mil veldig fin kjøring..javn fart og lite forbikjøringer. Bortsett fra et ekstremt bensinforbruk går den helt normalt og er sprek og fin. Fusker ikke på tomgang eller noe. Men merker at den går fett. Oser mye bensin på tomgang iallefall. Er det Lambda? Eller LMM? Burde man merke noe på gangen hvis LMM blir gåen? Mulig jeg kunne merke noen små nykkinger i motoren rundt 2-2500o\min. av og til. men vanskelig å si da jeg bare var ute etter å finne noe... Gruer meg til å kjøre hjem over 80mil igjen...blir jo litt dyrere enn normalt i bensin. hehe Noen forslag? Ikke kjøt vagcom enda..gjør d imårra. Kommer LMM opp der hvis den er gåen? eller lambda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2008 Kan virke som du har gåen lambda, ja, siden du ikke får tilbakemelding via CEL-lampa. (du har vel montert den i dashen hvis den manglet?) Men når jeg hadde gåen LMM gikk den på MINST 1.5 på mila, så det kan jo være det også. Prøv å nappe av ledningen til LMM og se om det er noen forskjell på en liten prøvetur. Min gikk dårlig på tomgang ved kald motor, men det kan være litt tilfeldigheter.. Hold oss oppdatert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2008 den bruker vel ikke lambda på fullt pådrag er nok derofr du ikke merker det. Lmm merker du fort hvis den er gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2008 Noen som vet hvor jeg får kjøpt lambda i gjøviksområdet? Fins det biltema feks?. Koster jo 2500 på møller. Skal kjøre nordover til helga, så hadde vært greit å fått skifta før jeg drar. Kanskje noen kan hjelpe meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2008 300kr på biltema, men forutsetter klipping og skjøting av kabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2008 Dersom du bestiller i dag så kanskje du rekker å få fra USA. Er i alle fall de som selger original lambda billigst. http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=ynr5bw55gmox3t45tqijpe55&makeid=800002@Audi&modelid=1009369@S4%20&year=1994&cid=19@Emission%20System&gid=5132@Oxygen%20Sensor Mekonomen har også original lambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2008 Sjekk først: O2-sensor: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/10vo2sen.html (Hadde en enkel test for LMM også et sted, men finner den ikke i farten..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2008 jeg bytta lambda ifjor. den kjøpte jeg på biltema...bilen er ikke gått mer enn 10k siden den ble satt inn. riktignok med kapping og sjøting av kabler..kanskje der er dårlig kontakt i skjøtene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=89350&page=3 Her er det blitt byttet til biltema lambda, og den var visst ikke noe bra, så det ble byttet til original. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2008 Jeg har en fungerende lambda liggende som du kan få låne og teste med om du vil... Holder til på Lena 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=89350&page=3 Her er det blitt byttet til biltema lambda, og den var visst ikke noe bra, så det ble byttet til original. Er riktig det. Jeg å kenneth kjøpte lambda på biltema type klipp og lim. Kenneth monterte sin og den virket bra en kort stund før den tok kvelden. Leverte begge tilbake og bestillte originale fra USA. Var ikke store prisforskjellen fra de 399,- som biltema skulle ha for sin uoriginale uten kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2008 Har kjørt med Biltema lambda nå i 2 år på en lett trimma s4 aan. Går fint ennå den. Kan være skadelig å kjøre uten LMM tilkoblet forresten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2008 Har lambda fra s2 liggende, reiser til sverige i morgen tidlig dessverre. kan evnt få en kamerat til å skru den av,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2008 Ser ut til at det ordner seg:) Skal til Anders ikveld eller imårra å låne en lambda såpass jeg kommer meg hjem. Hva skulle man gjort uten snille klubbmedlemmer:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2008 Kan i tillegg kjøre diagnose for å se om det dukker opp noe annet tull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 14, 2008 Stort sett det meste jeg har kjøpt på Biltema funker utmerket, men lambdasonder derfra kan jeg ikke anbefale. Da jeg fikk RS2'en min hadde den feilkoder på lambdaen, og sotet ned eksosrøret. Byttet til en Biltema sonde. Etter en stund fikk jeg fortsatt feilmeldinger på VAG-Com'en, og fortsatt mye sot. Installerte en Innovate LC-1 bredbåndslambda (montert nede ved den ene kat'en). Da så jeg at Biltema sonden frika ut ved minimal belastning (ikke WOT), og A/F dumpa ned på 10 tallet. Tok sonden tilbake til Biltema og fikk pengene igjen. Hadde en ny single wire (uten oppvarming) Bosch sonde liggende, installerte den, og den funker perfekt. På I5'erne sitter sonden rett ved turboen, så selv en uoppvarmet sonde blir varm med en gang. Det er lett å lodde inn en universal sonde, men kjøp en fra Bosch e.l, bare noen hundrelapper fra Autohausaz.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 18, 2008 Historien endte med at jeg fikk låne original labda av Anders. Han kjørte også diagnose før og etter byttet. Kom opp en drøss med feilkoder: VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 4A0 907 551 A Component and/or Version: MOTOR D02PMC 1 Software Coding: 0261200465 Work Shop Code: 1267356703 6 Faults Found: 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 17-10 - Control Difference - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Noen som for øvrig vet hvilken chip jeg har i bilen når de ser utskriften? Takker Anders som stillte opp. Kom meg vel hjem til nord-norge med et pent forbruk på 0.95. Bestilt ny lambda på 034. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 7, 2010 Hei, kan noen hjelpe meg med link eller nr på lambda-sonde på 034 motorsport? Bilen er ein 1993 S4 AAN. Mvh Kristian Stedje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...