Anbefalte innlegg

Hm. kjørte akkurat langtur med S4en. Normalt burde den ligge rundt litern...men har brukt 1,5. må jo tanke hele tida nesten. Har kjørt 80mil veldig fin kjøring..javn fart og lite forbikjøringer.

Bortsett fra et ekstremt bensinforbruk går den helt normalt og er sprek og fin. Fusker ikke på tomgang eller noe. Men merker at den går fett. Oser mye bensin på tomgang iallefall.

Er det Lambda? Eller LMM? Burde man merke noe på gangen hvis LMM blir gåen? Mulig jeg kunne merke noen små nykkinger i motoren rundt 2-2500o\min. av og til. men vanskelig å si da jeg bare var ute etter å finne noe... Gruer meg til å kjøre hjem over 80mil igjen...blir jo litt dyrere enn normalt i bensin. hehe

 

Noen forslag? Ikke kjøt vagcom enda..gjør d imårra. Kommer LMM opp der hvis den er gåen? eller lambda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke som du har gåen lambda, ja, siden du ikke får tilbakemelding via CEL-lampa. (du har vel montert den i dashen hvis den manglet?) Men når jeg hadde gåen LMM gikk den på MINST 1.5 på mila, så det kan jo være det også. Prøv å nappe av ledningen til LMM og se om det er noen forskjell på en liten prøvetur. Min gikk dårlig på tomgang ved kald motor, men det kan være litt tilfeldigheter.. Hold oss oppdatert! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den bruker vel ikke lambda på fullt pådrag er nok derofr du ikke merker det. Lmm merker du fort hvis den er gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får kjøpt lambda i gjøviksområdet? Fins det biltema feks?. Koster jo 2500 på møller. Skal kjøre nordover til helga, så hadde vært greit å fått skifta før jeg drar. Kanskje noen kan hjelpe meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

300kr på biltema, men forutsetter klipping og skjøting av kabler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bytta lambda ifjor. den kjøpte jeg på biltema...bilen er ikke gått mer enn 10k siden den ble satt inn. riktignok med kapping og sjøting av kabler..kanskje der er dårlig kontakt i skjøtene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en fungerende lambda liggende som du kan få låne og teste med om du vil... Holder til på Lena

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=89350&page=3 Her er det blitt byttet til biltema lambda, og den var visst ikke noe bra, så det ble byttet til original.

 

Er riktig det. Jeg å kenneth kjøpte lambda på biltema type klipp og lim. Kenneth monterte sin og den virket bra en kort stund før den tok kvelden. Leverte begge tilbake og bestillte originale fra USA. Var ikke store prisforskjellen fra de 399,- som biltema skulle ha for sin uoriginale uten kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Biltema lambda nå i 2 år på en lett trimma s4 aan. Går fint ennå den.

Kan være skadelig å kjøre uten LMM tilkoblet forresten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lambda fra s2 liggende, reiser til sverige i morgen tidlig dessverre. kan evnt få en kamerat til å skru den av,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det ordner seg:) Skal til Anders ikveld eller imårra å låne en lambda såpass jeg kommer meg hjem. Hva skulle man gjort uten snille klubbmedlemmer:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i tillegg kjøre diagnose for å se om det dukker opp noe annet tull ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett det meste jeg har kjøpt på Biltema funker utmerket, men lambdasonder derfra kan jeg ikke anbefale. Da jeg fikk RS2'en min hadde den feilkoder på lambdaen, og sotet ned eksosrøret. Byttet til en Biltema sonde. Etter en stund fikk jeg fortsatt feilmeldinger på VAG-Com'en, og fortsatt mye sot. Installerte en Innovate LC-1 bredbåndslambda (montert nede ved den ene kat'en). Da så jeg at Biltema sonden frika ut ved minimal belastning (ikke WOT), og A/F dumpa ned på 10 tallet. Tok sonden tilbake til Biltema og fikk pengene igjen. Hadde en ny single wire (uten oppvarming) Bosch sonde liggende, installerte den, og den funker perfekt. På I5'erne sitter sonden rett ved turboen, så selv en uoppvarmet sonde blir varm med en gang. Det er lett å lodde inn en universal sonde, men kjøp en fra Bosch e.l, bare noen hundrelapper fra Autohausaz.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historien endte med at jeg fikk låne original labda av Anders. Han kjørte også diagnose før og etter byttet. Kom opp en drøss med feilkoder:

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Control Module Part Number: 4A0 907 551 A

Component and/or Version: MOTOR D02PMC 1

Software Coding: 0261200465

Work Shop Code: 1267356703

6 Faults Found:

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

00525 - Oxygen Sensor (G39)

03-10 - No Signal - Intermittent

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

17-10 - Control Difference - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

 

Noen som for øvrig vet hvilken chip jeg har i bilen når de ser utskriften?

 

Takker Anders som stillte opp. Kom meg vel hjem til nord-norge med et pent forbruk på 0.95.

Bestilt ny lambda på 034.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, kan noen hjelpe meg med link eller nr på lambda-sonde på 034 motorsport? :)

Bilen er ein 1993 S4 AAN.

Mvh Kristian Stedje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.