#1 Skrevet Februar 11, 2008 ca halvannen uke etter bensinpumpen røk og ble byttet, så har motoren stoppet igjen. Problemet nå er at vi vet ikke hvorfor den ikke vil starte..?? Bensinpumpen går og er trykk på systemet. Det er tenning på alle coiler. Vi har prøvd: -Byttet tennplugger. -Testet coiler. (gnistrer fint) -Byttet til RS2 dyser. (og målt org. og de er alle fin) -Byttet bensinfilter. -Byttet hjerne (ecu'en, med en eg har liggende) -VAG-COM'et, (og fått 3 feilmeldinger på lambda, men de gir ikke noe videre informasjon om HVA som er gale) - Det vi ikke har testet enda er dysene, OM de sprøyter bensin. Kom gjerne med forslag hvordan vi skal testet dette. Motoren oppfører seg helt død nå ihvertfall.. Bare sveiver rundt på startmotoren, ingen antydning til å tenne... hjeeelp...!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2008 håper du finner ut av det..for ser ut som om min og har samme problemet desverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2008 Det er ikke noen ulyd når du prøver å dra på starteren?? Det er jo ikke uvanlig at tannhjulet på starteren tar kvelden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2008 Hadde problem med bilen for en stund siden jeg å. Da sjekka jeg coilene, de gnistra. Sjekka dysene og alt annet, alt funka. Men det viste seg at coilene gnistra ikke nok, så nå jeg bytta de var alt som det skulle igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2008 sjekk om det er bensin på tanken :-D Måleren min fungerer ikke like nøyaktig lengre som før jeg byttet pumpen! var skåla tom! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2008 hehe bra du fant ut av det då hehe vett det er bensin på tanken.. har nye 034efi høy effekts coiler liggendes, så kan jo prøve med dei jah... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2008 hehe bra du fant ut av det då hehe vett det er bensin på tanken.. har nye 034efi høy effekts coiler liggendes, så kan jo prøve med dei jah... Hvis du har det liggans, så ville jeg satt de på uansett.. Da kan du slippe mer problemer seinere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2008 japp, etter at eg hadde byttet dysene og tatt meg en tur på dass, så begynte eg å tenke... hmm.. kor var det av all bensinen som pleier å være i fuelrailen? og da gikk det opp for meg.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2008 bare syns det er så snålt at alle coilane skal ta kveld på eingang... drar motoren bare på starteren nå og det er ikkje antydning til tenning eingang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2008 Tar du av hele fuelrail'en og injectorene kan du i hvertfall se om det kommer bensin. Bensin+gnist+kompresjon betyr gjerne at det tenner, så noe av dette er ikke tilstede.. Coiler og plugger kan testes med coilrekka ute, du skal ha feit blå gnist, fortrinnsvis over elektroden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2008 Dag Stian, var det gnist og sånn på din Kan være føleren på svinghjulet eller hallgiver bak kamdrevet (om ikke du har den GAMLE Motoren da, med hallgiver i bakkant av innsugskammen? Hehe..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2008 det som var snålt at etter å ha byttet hjerne og hallgiver så gjekk den i 2-3 dager, men ville bare ikkje starte ein mårning. ikkje antydning til brumming eingang, får bensin (har trykk måler framme på motoren). hadde det vert tennings modulane så ville an jo tent på iallefall 2 eller 3 coiler. deprimerendes ass. men veit ikkje noe om ka den CHECK lampa betyr? begynte å lyse mer og mer i løpet av høsten, men fant ingenting med VAG-comen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2008 Du kan kryssbytte tenningsmodulene, for den vil ikke tenne på to, men trer mener jeg tenner.. Modulene er jo delt inn til to og tre sylindre (naturligvis) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2008 nettopp...men derfor så sku enten 2 eller 3 stk ha tent, men ingen av dei tenner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...