#1 Skrevet Februar 11, 2008 heisan, har en aan motor som har fuska litt i det siste. Den har fuska akkurat som den vil uavhengig av turbo trykk, pådrag, turtall osv.. Idag stoppet den.. den startet litt senere. For så å stoppe igjen. Etter det var det ikke håp.. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Den får bensin, har ikke sjekket gnist, siden det bare er minutter siden... Kan det være denne føleren på kam drevet? eller muligens tennings modulen(e)? takker for innspill:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2008 heisan, har en aan motor som har fuska litt i det siste. Den har fuska akkurat som den vil uavhengig av turbo trykk, pådrag, turtall osv.. Idag stoppet den.. den startet litt senere. For så å stoppe igjen. Etter det var det ikke håp.. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Den får bensin, har ikke sjekket gnist, siden det bare er minutter siden... Kan det være denne føleren på kam drevet? eller muligens tennings modulen(e)? takker for innspill:) Du for sjekke gnisten og at det er bensin på tanken Så for du komme tilbake med litt fler detaljer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2008 hehe.. erfaringer fra idag ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2008 Du for sjekke gnisten og at det er bensin på tanken Så for du komme tilbake med litt fler detaljer Renger med det er bensin på tanken, da den ikke ville starte etter at jeg hadde fylt opp tanken..(ja 98) så blei stående ved pumpa. Spørsmålet er om noen har hatt lignende symptomer.. Går jo utifra at det ikke er gnist når den ikke tenner.. Noen som har hatt problemer med hallgiver som kan gortelle om det? 96 modell, så den ligger vel foran? Vist det hadde vært coilene hadde den vel fyra, tenningsmodulene så er det vel en sylinder som ikke fyrer? Den har liksom ikke fuska, men virker som den kutta. for så å bli gradvis verre kutta mer og mer og oftere og oftere... så tror det kan være en føler eller noe...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2008 hehe.. erfaringer fra idag ;-) hva...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2008 har du sjekket at det er trykk inn på bensinfilteret? skru av, og turn motoren.. skal komme bra med bensin ut der da.. om ikke det kommer så er det mulig pumpa eller pumpe relêt.. Kan åsså være coilene, men rart om du ikke skulle på tenning på noen sånn plutselig.. da vill jet satse på hallgiver.. om denne er gåen, så har vell ikke motoren noe tenningspunkt? (litt usikker på den siste) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2008 har du sjekket at det er trykk inn på bensinfilteret? skru av, og turn motoren.. skal komme bra med bensin ut der da..om ikke det kommer så er det mulig pumpa eller pumpe relêt.. Kan åsså være coilene, men rart om du ikke skulle på tenning på noen sånn plutselig.. da vill jet satse på hallgiver.. om denne er gåen, så har vell ikke motoren noe tenningspunkt? (litt usikker på den siste) var det jeg og trodde at motoren ikke tente da... kinna lenge før den starta igår så døde den igjen etter 1-2 km da ville den ikke mer.. så har ingen tro på bensinpumpa. Men har plukka av helt inn til halgiveren nå ikveld... FINNES DET NOEN MÅTE Å MÅLE DENNE?! ser jo hel ut... den er etter hva jeg har skjønt et svakt punkt på disse motorene. Noen som har bytta denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2008 Første jeg tenkte .. HALLGIVER , evnt tenningsmodul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2008 Hallgiveren kan du måle med oscilloskop, en er pluss, en er minus og den siste er signal. Husker ikke hvem som er hvem.. Fyrer du på med frysespray når den er 'død' og den starter, har du i hvertfall synderen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2008 Den har liksom ikke fuska, men virker som den kutta. for så å bli gradvis verre kutta mer og mer og oftere og oftere... så tror det kan være en føler eller noe...? Sjekk bankesensorer, de kan lage slikt krøll. Blir bare verre og verre, helt til den ikke starter i det hele tatt. Eventuelt giverne som står på svinghjulet, om det er mye drit på de, eller om det mangler tenner på svinghjulet. Har vært borti det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2008 Hallgiveren kan du måle med oscilloskop, en er pluss, en er minus og den siste er signal. Husker ikke hvem som er hvem.. Fyrer du på med frysespray når den er 'død' og den starter, har du i hvertfall synderen! bytta den nå idag, men virka som jeg kobla feil, for det kom en brrr lyd fra hjernen og så røk det en sikring til motorstyringa. Men syntes det var rart og, for kobla grønn på grønn, sort på sort, og rød på rød... På "koblings" skjemaet jeg fikk med var rød +, svart -, og grønn signal... er det ikke sånn på audi og da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2008 Grønn er den som gir signal ja 5volt , med kutt før første syl . -----------------_ , så vi på skjermen da vi sjekka min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 20, 2008 okei, ny hallgiver er på, men det kom en "brrrr" lyd fra hjernen:S og så ryker det en sikring bare jeg skrur på tenninga. Det er en sikring på motornettet, men siden motoren står i en audi 80 vet jeg ikke helt hva den er til.. er beige kontakt og blå sikring(15) noen som kan finne ut hva det er for meg!!?? Frykter at hjernen er fucka på en eller anna rar måte nå ser jeg nesten har repetert meg selv... men alikevel:) edit, kobla fra hjernen nå og kinna, klikka bare i noen releer... men sikringa gikk ikke, noe inni hjernen som er gåent da`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 20, 2008 Koble fra den nye giveren og se om sikringen ryker da også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2008 Koble fra den nye giveren og se om sikringen ryker da også. jepp ryker da og... skjønner ikke noe jeg... vært over alle jordingene og:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 21, 2008 hvor finner jeg bensin pumpe releet og hvilket nummer har det? sjekket alle releene nå idag, men kunne ikk finne bensin pumpe releet:S 80 b4 avant det her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 21, 2008 Det finner du på plass nr10 i sikringsboksen, er vel det eneste med sikring på toppen Fremste rekke, nr 4 fra venstre , på høyreside av relet finner du ekstra sikringene. Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 22, 2008 Det finner du på plass nr10 i sikringsboksen, er vel det eneste med sikring på toppen Fremste rekke, nr 4 fra venstre , på høyreside av relet finner du ekstra sikringene. Mvh Bård var det jeg og trodde... men er nyere bil her. Har diagnose kontakter fra før av, så er ikke sånn et rele med sikring på toppen... finner det ikke i bilen i boksen eller under sparkepanelet... finner det ikke i etka heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 23, 2008 Jeg leste fra s2sentral sitt skjema over s2 coupe fra 1991 Var slik på min også... rart det ikke er det på din? Jeg hadde/har diagnose kontakter på både 7A n og 3B`n.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 23, 2008 stas... målte utgangene på hjernen og har kortsluttning mellom pin 37 og alle med jord.. Så lurer noe veldig på hvordan det kunne skje. Kan ikke skje ved at jeg har kobla den giveren feil, eller? pin 37 dekker ikke som det jeg kan se hallgiveren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 23, 2008 Pin37: +12v battery feed , kommer strøm fra S28. Hørres jo ut som du har en eller annen kontakt mot jord.... sikringen ryker? Ser ut som den går til LMM og Dysene..... et skudd i blinde men, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 23, 2008 Pin37: +12v battery feed , kommer strøm fra S28. Hørres jo ut som du har en eller annen kontakt mot jord.... sikringen ryker? Ser ut som den går til LMM og Dysene..... et skudd i blinde men, fant dette jeg: 37. Voltage Supply (+12V) input with ignition on for all 5 Fuel injectors (N30-N83), Mass Air Flow Sensor (G70), Evap canister freq. valve, Wastegate Freq. valve, Idle air control valve ( Fuse #72) Og det stemmer ganske bra med at sikringa går når jeg vrir på tenninga. Men det som var så jævlig rart var at jeg målte på samme kontaktene i bilen og da fant jeg ikke noenting... jord mot jord i kontakten piper som faan, mens på pin 37 mot jord er det ingenting. Har ekstremt lite lyst til å ha ut hele nettet og splitte isolasjnen for å kansje ikke finne feilen:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 4, 2008 hmm... prøvde med ny hjerne idag og da ryker sikringa med engang pin 37 får kontakt med bilen, kontakten til hjernen trenger ikke å være helt på. og tenninga er av:S... har også merka at det trekkes endel strøm for idag var batteriet helt flatt... Kan det ha noen sammenheng? Noen ideer? og sist men ikke minst... er drit lei hele greia nå. Tenkte jeg bare skulle levere den på et versted, men vil de ha noen mulighet til å finne ut av det? eller er det bare bortkasta penger? edit: okei var ute og målte litt mer. Satt i hjernen prøvde å sette i sikringa men den smalt i neven.. så, målte i alle kontaketene for å se om de var jorda. Viste seg at jordingene på dysene ikke var der.. det peip ikke i instrumente ihvertfall. Målte i kontakten til lmm som går på samme sikringa og der var det jord.. Jeg er rimelig blåst når det kommer til elektrisk, men det skal vel være jording hele tia...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 4, 2008 TIPS: Ikke lever den inn på verksted, det er iallefall dyrt.... Koster masse penger før de har begynt å forstått hvor de skal lete.... er ikke så enkelt, selv for elektro verksted:( Du har ikke noen sambygninger, eller "forum kjente" som kan hjelpe deg? Jeg TROR: etter det jeg husker, at hjernen sender jordingssignal ut til dysene... Husker vi satte oss skikkelig fast da vi feilsøkte på min , (uten at det var noe galt) da vi ikke fikk jording på dysene..... EDIT: gikk gjennöm tråden`n en gang til nå , og du nevnte tidlig at du hadde bensin? men ikke gnist.... At den trekker strøm vi jeg tro har en sammenheng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 5, 2008 TIPS: Ikke lever den inn på verksted, det er iallefall dyrt.... Koster masse penger før de har begynt å forstått hvor de skal lete.... er ikke så enkelt, selv for elektro verksted:( Du har ikke noen sambygninger, eller "forum kjente" som kan hjelpe deg? Jeg TROR: etter det jeg husker, at hjernen sender jordingssignal ut til dysene... Husker vi satte oss skikkelig fast da vi feilsøkte på min , (uten at det var noe galt) da vi ikke fikk jording på dysene..... EDIT: gikk gjennöm tråden`n en gang til nå , og du nevnte tidlig at du hadde bensin? men ikke gnist.... At den trekker strøm vi jeg tro har en sammenheng. hehe, joda har folk som kan hjelpe men de er like blanke på elektronisk feilsøking som meg... Fant ut at dysene er jordet gjennom jernen eller noe sånn at de ikke "viser" jording... Men fant synderen idag.. eller fant litt av den. Tok ned sikringsboksen og fant en rød ledning med hvit stripe som går fra sikringen som ryker. Denne får strøm fra en tynn rød ledning under sikringsboksen. Tar ut denne og da ryker ikke sikringen.. Men det jeg ikke skjønner er at når jeg prøver å lese det ut fra sjamene til s2 central så finner jeg ikke ut hva den går til, i tillegg er det "feil" sikring. Sikring 27 (som jeg TROR er den som ryker) er vist som 20 og andre plasser er den vist som 15 etter hva jeg husker. I min bil er den og 15.(er et rs2 skjema men skal vel være likt?) http://www.s2central.net/schematics/ADU_RS2/English/RS2SchematicPg14.jpg kan noen forklare meg hva denne ledningen går til:S Takk for innspill:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...