Anbefalte innlegg

På det skjemaet står det at sikring 27 går fra pinne 18 på hjernen til "engine timing".

 

Men på http://www.s2central.net/schematics/ADU_RS2/English/RS2SchematicPg03.jpg står det at sikring 27 er til "engine management" og er 5A.

 

Tidligere skrev du at

 

"fant dette jeg:

37. Voltage Supply (+12V) input with ignition on for all 5 Fuel injectors (N30-N83), Mass Air Flow Sensor (G70), Evap canister freq. valve, Wastegate Freq. valve, Idle air control valve ( Fuse #72)"

 

Hva om du plugger ifra alt dette og setter på tenninga? Hvis sikringen holder, sett inn en og en plugg til den ryker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På det skjemaet står det at sikring 27 går fra pinne 18 på hjernen til "engine timing".

 

Men på http://www.s2central.net/schematics/ADU_RS2/English/RS2SchematicPg03.jpg står det at sikring 27 er til "engine management" og er 5A.

 

Tidligere skrev du at

 

"fant dette jeg:

37. Voltage Supply (+12V) input with ignition on for all 5 Fuel injectors (N30-N83), Mass Air Flow Sensor (G70), Evap canister freq. valve, Wastegate Freq. valve, Idle air control valve ( Fuse #72)"

 

 

 

Hva om du plugger ifra alt dette og setter på tenninga? Hvis sikringen holder, sett inn en og en plugg til den ryker?

 

har prøvd å koble ifra hele motornettet tidligere uten å komme noen vei, men fant da senere ut at hjernen hadde kortslutta. mellom 37 og jord. nå har den nye kortslutta mellom 18 og jord.. tror det var 18 ihvertfall... poenget er at den har kortslutta 2 forsjellige "plasser" eller mellom 2 forjellige punkter...

 

skjønner ikke en dritt av hele greiene! bror min som er elektriker og har bra med peiling skjønte heller ikke noe..

 

edit; hva er egentlig trailer recognition?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trailer recognition er vel noe med at bilen skjønner at det er tilkoblet en henger, tror ABS slår inn litt tidligere da, på nyere biler forandres tida ESP bruker på å slå inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å koble ifra hele motornettet tidligere uten å komme noen vei, men fant da senere ut at hjernen hadde kortslutta. mellom 37 og jord. nå har den nye kortslutta mellom 18 og jord.. tror det var 18 ihvertfall... poenget er at den har kortslutta 2 forsjellige "plasser" eller mellom 2 forjellige punkter...

 

skjønner ikke en dritt av hele greiene! bror min som er elektriker og har bra med peiling skjønte heller ikke noe..

 

edit; hva er egentlig trailer recognition?

 

Er det på pinnene på hjernen det er kontakt til jord eller i pluggen som settes på hjernen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det på pinnene på hjernen det er kontakt til jord eller i pluggen som settes på hjernen?

 

Det er i hjernene, har fått en til å se på begge to nå. Han fant en 19v diode som var gåen (samme i begge hjernene, rart siden den korslutta mellom pin 37 og jord på den ene og 18og jord på den andre), og han mente at bilen ga for mye strøm på en måte... Har testa dynamoen i benk, og den var i orden..

 

kan starteren gjør dette? noen forslag på noe som kan fjøre at bilen får mer enn 19 volt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spør hvordan... men den funker igjen nå... fikk tilbake hjernen fra repp idag... og har vært over alt jeg kan tenke på uten å finne noe... så ga beng slang i hjernen, kinna.. satt klar med ny sikring, men så fyra den faan meg:D Fuska gjør den ikke heller lenger.. så hallgiveren var nok gåen..

 

Takk for all hjelp uasnett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.