5syl mot 4syl quattrokasse B4!?

Anbefalte innlegg

Heppsann!

Skulle visst en ting ang ombygning til s2 motor i 80Q 4syl. (B4) Passer 5syl motoren rett over på 4syl kassa? Mange som har sagt at det ikke går an, men snakket forleden med en som sa at han hadde fyra på s2 motor i en 4sylindret 92mod 80 quattro. Han trodde heller ikke at det skulle passe opp mot 4er kassa, men det viste seg at alt var bolt on. Noen som faktisk har prøvd? Alltid trodd at det ikke gikk : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt begge deler jeg også. Håper noen kommer med fasiten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boltmønsteret passer iaf på kassa på audi 80 typ 89 mot femmer. har hørt at det skal passe på typ 85 og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som faktisk har prøvd da? Da skal det jo egentlig være bolt on med 5er opp mot girkassa som sitter i mange a4`er også da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!!

på min typ 85 passa det ikkje om kvarandre ivertfall..har prøvd dette så er heilt sikker på der: bh : trur ikkje det er likt på typ 89 heller..

mvh

anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet om en som har gjort dette på en 80 typ 89, gikk finfint det og ble herlig kort utveksling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer finfint på typ89. har brukt 20v 5`er kasse på 4syl 16v og omvendt.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen blir:

I alle typ 89/B4 uansett motor originalt kan man hive 5'er nedi, men hvis 4'er originalt i typ 89 må man sveise motorfester.

(Alle B4 har motorfester i karroserri?)

I alle typ 81/85 med 4'er originlat må man bytte girkasse, bakaksel og mellomaksel ,samt sveise motorfester før montering av 5'er.

Stemmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og opp mot mange a4er med 1,8t! B4 har motorfestene i rammevangen ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt rart når alle femmere har samme boltmønster mot gearkassa og du får det til å passe på b4/type89, men ikke på type 85. For du får vel 2.0 16v på type 85 kassa eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

g60 passer opp mot den såvidt jeg vet. Noen med flere fasiter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, samme boltmønster på typ 85 4'er og nyere 5'mer motor?

Da skal jo faktisk RS4 2.7BiTurbo passe på 1.8 gte girkassene man finner i gamle 80'er...

-For girkassen fra Rs4/S4 B5 passer jo på 5'mer motoren, og om folket sier det er samme boltsirkel på 5syl og 4syl, så er det og samme på 6syl.

Så teoretisk sett passer ALT om hverandre... På ein måde...;/?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har bilde av hullbildet til en 4 sylindret kasse?`til sammenligning......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, samme boltmønster på typ 85 4'er og nyere 5'mer motor?

Da skal jo faktisk RS4 2.7BiTurbo passe på 1.8 gte girkassene man finner i gamle 80'er...

-For girkassen fra Rs4/S4 B5 passer jo på 5'mer motoren, og om folket sier det er samme boltsirkel på 5syl og 4syl, så er det og samme på 6syl.

Så teoretisk sett passer ALT om hverandre... På ein måde...;/?

Nei, blir det ikke slik: Samme boltmønster på typ 89/B4 4'er motor og alle 5'ere uansett modell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, blir det ikke slik: Samme boltmønster på typ 89/B4 4'er motor og alle 5'ere uansett modell?

Mjo, men det kræsjer jo litt med påstanden om at B3/B4 16v motoren passer på typ85 kasse, Samtidig som at man sier at 5'mer går på samme 4syl kassen i B3/B4... Går det ene veien må det gå begge veier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er jo sant. men ingen som har bilde av en 4 sylindret kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjo, men det kræsjer jo litt med påstanden om at B3/B4 16v motoren passer på typ85 kasse, Samtidig som at man sier at 5'mer går på samme 4syl kassen i B3/B4... Går det ene veien må det gå begge veier?

Jeg er ganske sikker å at du må å 5'er kasse til 2,0 16v i typ85.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kunne prøvd å photoshoppa litt da, få til et bilde av 4'er kassa og 5'er kassa, å legg dem over hverande, vis mulig (gjennomsiktig bilde av 4'er kassa over på 5'er kassa) hmmm: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle klarnet opp i dette her snart synes jeg. Fått en sticky post med oversikt :)

Kan iallefall bekrefte at 5er passer opp mot 4syl B4 kassa. Måtte bruke motorfester fra 10v, og da var det bolt on opp mot alt. Men vegard opsahl har vel satt i AEB motor i sin typ 89, rett opp mot org kassa. Da skal det egentlig passe med 5er opp mot mange A4 kasser også da? ;) Moro med frisert 5er i en a4 sikkert : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen tråden for å få sikre svar. jeg og en kamerat skal kjøpe en 1986 80 GTE. planer om s4 motor i den. går dette rett på girkassa? må sveise motorfester veit jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det typ 85 du kjøpte ja, Thomas! Sa ikke du Typ 89??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble typ 85! vi fant en annen:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

yeh! litt tøffere bil det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.