Allroad lykter i A6 Avant - justering

Anbefalte innlegg

Har montert originale Allroad lykter i min A6 Avant 98. Dette er ikkje xenon allroad lykter, man vanlig halogen. Montering gikk fint, men i ettertid har eg funne ut at den manuelle lyktejusteringsknappen inne i bilen ikkje lenger fungerer.

Nokon tips? Lyktene er flett nye, så eg kan ikkje tru at det er feil på dei, andre grunner til at dette ikkje berre skal funke??

Mvh,

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du flyttet over justeringsmotoren fra de orginale lyktene dine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per Henrik Lindgren her på forumet hadde vel samme problem på sin A6. Det viser seg at motorene på Allroad-lyktene ikke er like som A6-motorene og derfor ikke kompatible med ledningsnettet på A6'en uten evt. modifikasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis flyttes justeringsmotoren over? Sitt denne inne i lyktene altså? Nokon som har litt meir detaljar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, Tommy. Min bil var utstyrt med xenon originalt, og Allroad-lyktene mine er også med xenon. Dermed er det automatisk høydejustering på min bil. To problemer er at for det førte, er det forskjell i hvordan høydejusteringsmotoren er koblet, A6 har 3 ledninger, mens Allroad har 4 ledninger. Dette er visstnok pga Allroad har "dynamisk" høydejustering. I tillegg er det stor forskjell på selve motorene, jeg tror ikke det går an å flytte høydemotoren fra A6-lykta over til Allroad-lykta, da motoren i A6-lykta er omtrent dobbelt så stor. I tillegg til dette er alle 4 ledningene til Allroad-lykta blå, så det er umulig å vite hva som er pluss og hva som er jord på denne motoren. Koblingsskjemaet til Allroad hjelper heller ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt tilfelle er det ikkje xenon, dermed kun manuell justering frå brytar inne i bil. Er det mulig å få Allroad lyktene til å fungere manuelt i det minste, altså få liv i motorane i det heile??

Mvh,

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løfter opp denne tråden da jeg har sett litt på dette da jeg har lyst på bi-xenon på min a6...

Skal du ha dynamisk lyktereguleting (som bi-xenon må ha) så må du ha:

- Høydeføler på fram og bakstilling på bilens venstre side

- Styreenhet for dynamisk lyslengdejustering: 4z7907357

- Legge ledninger fram til lyktene slik at du får 4 ledninger til hver lyktejusteringsmotor

Jeg kjøpte dette settet hos kufatec.de før jeg viste at det var noe som het dynamisk lyslengdejustering.

Der fikk jeg med følerne og ledninger men feil styreenhet...

Kombinerer jeg dette settet med riktig styreenhet, kobler om på kontakten til styreenheten så den får riktige pusler på riktig inngang og legger fram nye ledninger til lyslengdejustering på lyktene så tror jeg at jeg skal være rimelig nærme en fungerende løsning...

Hvem delenummer er det på bi-xenon lyktene på allroaden som passer a6'en?

7.jpg

elskjema allroad bi-xenon.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.