Anbefalte innlegg

Noen som har peil på Girkasser? Kassa er ei CYT, 6trinns quattro.

Står i en A6 (c4) 2,5TDI 96mod..

Noe har tatt kvelden i den.. Har Revers, 1. 2. 5. 6. gir. Mangler 3. og 4.

Alt skjedde under giring fra 2. til 3... Er ingen ulyder, går fint å kjøre på resterende gir..

Noen som har peil på hva det kan være som er galt i kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bøyd en skiftegaffel ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peil på Girkasser? Kassa er ei AXR, 6trinns quattro.

Står i en A6 (c4) 2,5TDI 96mod..

Noe har tatt kvelden i den.. Har bare 1. 2. 5. 6. gir. Mangler Revers 3. og 4.

Alt skjedde under giring fra 2. til 3... Er ingen ulyder, går fint å kjøre på resterende gir..

Noen som har peil på hva det kan være som er galt i kassa?

Kan vere ein del inni kassen som har løsnet og lagt seg mellom skifte mekanismen. Har sett det før på tilsvarene kasse. Husker ikkje oppgaven til den delen men står i eit plast hus som var sprukket i det tilfelle eg snakker om og delene fra den låg seg mellom. Men kan selvfølgelig vere andre ting og:)

Kan jo sjekke utvendige overføringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere ein del inni kassen som har løsnet og lagt seg mellom skifte mekanismen. Har sett det før på tilsvarene kasse. Husker ikkje oppgaven til den delen men står i eit plast hus som var sprukket i det tilfelle eg snakker om og delene fra den låg seg mellom. Men kan selvfølgelig vere andre ting og:)

Kan jo sjekke utvendige overføringer

Ja mulig det er noe som har løsnet i kassa.. Setter en liten finger på skiftegaffelen.

Hvordan er det å demontere en sånn kasse? Finnes det noe form for tegninger på det?

Hadde vært fint om noen hadde det å kunne sende meg det.

Får den i revers av og til. Stanga er vanskelig å dra til sidene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse gafflene ser du vell om du kryper under bilen :) mulig dem er litt vanskelig og kommet til/justere uten litt demontering.. feks eksos.anlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse gafflene ser du vell om du kryper under bilen :) mulig dem er litt vanskelig og kommet til/justere uten litt demontering.. feks eksos.anlegg.

Vanskelig å tro at vi tenker på samme skjiftegaffel.. Jeg tenker på den som er innvendig å flytter på tannhjulene..

Men takk for tipset=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en link til en tegning eller eksplosjons tegninger til kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengesiden jeg postet denne, men har nå funnet ut hva som var galt.. Sync ringen på ene siden og sync hjulet på 3 og 4 gir hadde brent seg fast. Ringen måtte jeg tvinge løs, men hjulet lar seg ikke rikke på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med for lite olje?

Var oljen grisete?

Hvor langt hadde kassa gått?

Har du kortversjon av jobben du gjorde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med for lite olje?

Var oljen grisete?

Hvor langt hadde kassa gått?

Har du kortversjon av jobben du gjorde?

Olje var det nokk av i kassa.

Olja var klar og fin. Ingen tegn til sykdom.

Kassa hadde gått 255000km

Kassa er egentli litt vanskelig å få demontert. Begynte først med å ta ut mellomdiffen. Sitter i bakerste del av kassa.. Så trodde jeg det bare var å løsne skruene til første del av kassa, men så enkelt va det ikke. Kassa sitter skrudd innvendig i en hovedaksling. Veldi lett å se siden det er en 12kant skrue. Må skrues av med muttertrekker.. Husker ikke om jeg demonterte diffen fremme først.

Ståldelen av kassa er hoveddelen. Sitter ganske hardt i er lager en plass så man må ta litt i når man skal dele den..

Skrudde av hver eneste skrue jeg så. Ble lei, monterte ny kasse i.. Så nå har jeg en kasse i deler liggende..

Vet ikke om det er bra nåkk forklart. Sitter her trøtt, mett og ukonsentrert. hehe :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.