Hordaland: Chip'er med peil på ECU?

Anbefalte innlegg

Merkelig spørsmål kanskje, men jeg prøver:

 

Noen som vet om noen som driver med chip-tuning her i området? : rolleyes

 

Jeg skal da ikke chippe bilen, men få lest ut pin koden i instrumentet via ECU'en... : klø :

 

Ikke spør meg hvordan :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har: Autosentrum. Børge Olsen Racing, og er vel noe som heter bergen bilelektronikk også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin kode i instrumentet så regner jeg med det er startsperre du snakker om?

 

Den lesesut fra instrumentet og ikke ECU til motor. Dette kan Møller gjøre og andre som er bevandret med VAG-COM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin kode i instrumentet så regner jeg med det er startsperre du snakker om?

 

Den lesesut fra instrumentet og ikke ECU til motor. Dette kan Møller gjøre og andre som er bevandret med VAG-COM

 

neivel? : klø : har fått vite fra to stk (som driver med utlesning av pin - startsperre ja) at det er den enkleste måten å gjøre det på.

VAG-COM har desverre ingen mulighet for å lese ut pin til startsperre... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke bil og årsmodell er dette? Om du har noen som holder på med dette hvorfor gjør ikke dem d da?

 

Er det en bil som allerede går eller hvorfor skal du ha startsperre utlest??

 

Er jo mulig å hente ut startsperren i ECU men ikke før envær og gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke bil og årsmodell er dette? Om du har noen som holder på med dette hvorfor gjør ikke dem d da?

 

Er det en bil som allerede går eller hvorfor skal du ha startsperre utlest??

 

Er jo mulig å hente ut startsperren i ECU men ikke før envær og gjøre det.

 

Det er A6 2002. "De" (som er Kim P. på østlandet) får ikke lest ut denne siden jeg er i Bergen og han er 50 mil unna. :P

Bilen går nå ja, og alternativet er jo å sende instrumentet til østlandet eller danmark (har en der også som kan lese ut via EEprom eller koble til instrumentet)

Men da har vi jo ikke bil, og fruen hadde kvælt meg ant før posten hadde fått levert det noensteder: haha :

 

Skal lese ut startsperre for å bytte instrumentet, det jeg har i bilen har pixelfeil, i tilegg til at jeg skal bytte til et med FIS.

 

så jeg trenger å få lest ut det for å sette inn "nytt" instrument (brukt, men dette får jeg utlest PIN på)

 

 

skjønner du hva jeg har å slite med eller: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei skjønner ikke at du sliter i det hele tatt, dette gjør dem på møller uten problem. Du er jo ikke den første som bytter instrument. Dem ringer opp tyskland med VAS diagnose system og ordner dette for deg.

 

Jeg kan lese ut EEPROM og har utstyr for å gjøre det du ønsker men det er jo endel lengre til meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... er vel et lite stykke opp ja, men nå ser det ut som det kan løse seg her.

 

mulig din møller har peil på dette, vet også at møller stjørdalen har peil (snakket med en annen som byttet dette)

 

møller her i Bergen har nå i 7 mnd hardnakket påstått at dette er helt umulig. De kan kun bytte instrument hvis jeg kjøper nytt hos de... (også kalt: vi gidder ikke hjelpe deg...) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.