#1 Skrevet Februar 12, 2008 søkte litt og fant en del tråder, men disse var gamle, og uten så mye konkret... vurderer å konvertere motoren før den plasseres i bil, men kunne tenkt meg et KOMPLETT kit, altså som har alt jeg trenger med utgangspunkt i en komplett orginal motor. mer hester enn orginalt er ikke et mål - snarere holdbarhet og litt pssjt-lyd... noen med gode linker, eller erfaringer? takknemlig for svar thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2008 søkte litt og fant en del tråder, men disse var gamle, og uten så mye konkret... vurderer å konvertere motoren før den plasseres i bil, men kunne tenkt meg et KOMPLETT kit, altså som har alt jeg trenger med utgangspunkt i en komplett orginal motor. mer hester enn orginalt er ikke et mål - snarere holdbarhet og litt pssjt-lyd... noen med gode linker, eller erfaringer? takknemlig for svar thomas http://www.atpturbo.com har ferdig kit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2008 http://www.atpturbo.com har ferdig kit http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=BCS dette da i aller tilfelle? er det forskjeller på motorene fra corrado, golf, passat etc. som man må ta hensyn til? sendte uansett en mail til den norske forhandleren så får vi høre hva de har å si. er det kun mekaniske deler som må byttes, eller må det endres på elektronikken også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2008 http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-109&Category_Code=VVWTK De har bare til corrado g60, eneste som er forskjellig er vel plasseringen av IC men resten er likt Elektronikken består bare av en ny chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2008 akkurat...havner på omtrentlig 15 lapper grovt regnet! hvordan er det å "mekke til noe" selv - er det noe å spare, eller er et ferdig kit veien å gå? noen som har erfaringer med noen konkrete kit?? er jo noen i klubben med konverterte motorer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2008 Manifold fra golf diesel altså en TD manifold DP bygger en selv Ralle Ic Kjøper Turbo chip på ebay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2008 Har en kompis som har invistert i ett kompressor kit, men ikke til den motoren da. Gti 8v 2.0 Liter Om dette er info du trenger kan jeg jo spørre han jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2008 Manifold fra golf diesel altså en TD manifoldDP bygger en selv Ralle Ic Kjøper Turbo chip på ebay også tilkommer en del slanger å ymse i tillegg... manifold - 1000,- turbo - 4k? chip - 1500,- ic - 2k med rør div - 2000,- vet ikke om dette blir reelle tall, men... Har en kompis som har invistert i ett kompressor kit, men ikke til den motoren da. Gti 8v 2.0 Liter Om dette er info du trenger kan jeg jo spørre han jeg. noe er sikkert likt, men skal det byttes blir det til turbo...sitter jo lader på motoren, men det frister for lyden, og kanskje litt mer holdbarhet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2008 Dette emne har vært oppe utallige ganger på Corrado delen på BF, der kommenterer stortset Polo Classic (frode) at det er best å kjøpe ferdig kit. Jeg har kit fra atp-turbo og kjørt over 20k km på halvannet år uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2008 fant litt info der også! stoler ikke alltid på synsingen der inne, men fant en informativ tråd ser det ut for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2008 også tilkommer en del slanger å ymse i tillegg...manifold - 1000,- turbo - 4k? chip - 1500,- ic - 2k med rør div - 2000,- vet ikke om dette blir reelle tall, men... noe er sikkert likt, men skal det byttes blir det til turbo...sitter jo lader på motoren, men det frister for lyden, og kanskje litt mer holdbarhet! Regner med det er golfen du skal ha den i og da kan IC hentes fra Sprinter... har det på min. Eneste minuset er plasttanker men de tåler jo litt trykk. Turbo kan hentes fra en cossie eller saab som har en ok T3 orginalt (alltids noen som skal bytte til noe større) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2008 Dette emne har vært oppe utallige ganger på Corrado delen på BF, der kommenterer stortset Polo Classic (frode) at det er best å kjøpe ferdig kit. Jeg har kit fra atp-turbo og kjørt over 20k km på halvannet år uten problemer. Jeg synes nok det at det er enklest med komplette kit ja. Skal du kjøpe fra utlandet går spinningen opp i vinningen med masse små ordre her og der med masse gebyrer til posten/dhl..... Kan du gjøre mye selv lønner det seg helt klart å ikke kjøpe kit, men da hadde du heller ikke spurt..... Når det gjelder software funker ATP sin chip helt greit. Kun minimale forskjeller på den chippen og feks et vanlig SNS chip for 68mm ladehjul og kam, men er helt klart en hel del å hente på endring av tenningskurven. Tenker da på hvordan turboen spooler og kjørbarhet Kan være et alternativ å kjøpe kit på ebay for 2,0L 8v og gjøre litt selv også, men da må du ha eget chip...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2008 Lurte dere jeg. Blanda sammen de to motorene han hadde. G60 motor som utgangspunkt : Dette kitet kjøpte han : http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/603/BBM_G60_1_8L_Supercharger_Kit_Lysholm http://www.bahnbrenner.com har jo mye rart de Hva med disse folka? http://www.volksport.no/ eller disse : http://www.Turbofun.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2008 Regner med det er golfen du skal ha den i og da kan IC hentes fra Sprinter... har det på min.Eneste minuset er plasttanker men de tåler jo litt trykk. Turbo kan hentes fra en cossie eller saab som har en ok T3 orginalt (alltids noen som skal bytte til noe større) havner i golfen, ja. er T3 standard flens på vag-manifolder? om man skulle benytte seg av en tdi manifold - fra hvilke biler er egnet å bruke? forstår det slik at flensen sitter litt forskjellig på forskjellige biler, og jeg som skal kjøre med stagoverføring på kassa trenger all plassen jeg kan få! Jeg synes nok det at det er enklest med komplette kit ja. Skal du kjøpe fra utlandet går spinningen opp i vinningen med masse små ordre her og der med masse gebyrer til posten/dhl..... Kan du gjøre mye selv lønner det seg helt klart å ikke kjøpe kit, men da hadde du heller ikke spurt..... Når det gjelder software funker ATP sin chip helt greit. Kun minimale forskjeller på den chippen og feks et vanlig SNS chip for 68mm ladehjul og kam, men er helt klart en hel del å hente på endring av tenningskurven. Tenker da på hvordan turboen spooler og kjørbarhet Kan være et alternativ å kjøpe kit på ebay for 2,0L 8v og gjøre litt selv også, men da må du ha eget chip...... et poeng der - jeg innehar svært lite kunnskap om emnet, og tenkte at et kit hvor vi kun snakker ei "skralle og en skiftenøkkel" måtte være sikreste veien å gå. når det er sagt, og om deletilgangen er grei for å lage noe selv, er jeg ikke fremmed for å knote litt. det som MÅ kjøpes nytt er da fortrinnsvis en chip, slanger og slikt er vel greit å koste på seg nytt, og en "ny" turbo i form av en overhalt er vel greit. plugger og alle pakninger. burde havne på ca 8k? bunnpanne skulle jeg alltids klart å sveisa retur til, IC fra sprinter og orginale trykkrør pluss litt, orginale dyser holder følge opp til rundt 200 hester? så de kan brukes? kanskje manifold fra G2 tdi, og no hjemmelage DP og eksos...man skulle være et godt stykke på vei da?! tenker litt på at om man får tak i de mekaniske delene her på berget til en vettu penge, er det ikke så mye som må bestilles... gode linker helge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2008 Personlig hadde jeg nok kjøpt en skikkelig manifold, i stedet for å sveise om en TDI manifold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 12, 2008 Personlig hadde jeg nok kjøpt en skikkelig manifold, i stedet for å sveise om en TDI manifold man kan med andre ord ikke bruke en eventuell tdi-manifold "som den er"? hadde fått inntrykk av noe annet, men er vanskelig å tyde 100% hva som er fakta å synsing i de fleste trådene... edit - er det mulig å bruke tdi manifold - i så fall hvilken, så får man slått det fast en gang for alle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2008 TDI manifolden må vel settes på opp ned og flensen byttes til T3. Mulig du kan bruke flensen som er der med GT28RS el 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 12, 2008 TDI manifolden må vel settes på opp ned og flensen byttes til T3. Mulig du kan bruke flensen som er der med GT28RS el så T3 er mao ikke standard. ok. men det skulle da være en "normal" flens vil jeg tro, slik at det finnes et visst utvalg turboer som passer?! plass mot torpedo er også et spørsmål som er nevnt her å der - med en løsning hvor manifold er snudd, vil det vil bli både dårlig plass og varmt for innsug! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...