#1 Skrevet Februar 12, 2008 Var egentlig keen på å kjøpe TH-lines til einsahen og, men de ble solgt i dag. Derfor begynte jeg først å tenke på å kjøpe TH-lines nye, men så kom jeg plutselig på idéen om at HTN hadde jo kanskje vært tingen å hatt på einsahen. Står da mellom disse her (alle i 8x13 ET 13): HTN CL Design: 12,919.06 NOK HTN Prinz Design: 11,699.81 NOK HTN KS Design: 11,231.53 NOK HTN 4x4 Design: 11,694.09 NOK HTN RS Design: 11,694.33 NOK Hva tror folket hadde kledd einsahen min best? PS: Mulig det også blir ET2 for mer kant og at felgene bygger litt mer ut da. Priser og bilder hentet fra Dubmeister hvor jeg tenker jeg bestiller fra om økonomien tillater det. Noen som vet pris på frakt osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2008 alle de der var tøffe utenom de øverste egentlig=) å prisen er jo ikke gale hvis det er snakk om 3delte felger!! slang inn bud på de schmidt felgene jeg også, men 13k holdt ikke gitt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2008 HTN Prinz Design: 11,699.81 NOK HTN Prinz for the win! Har lenge siklet på disse, men litt for dyr for meg! Har du sjekket med www.schweiger-carparts.de ang. bestilling? Mener de bare sku ha 500 (ish) kroner i frakt for 4 felger eller no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2008 Også en av favorittene hos meg: smil : Blir vel ikke så lett for et tyskt firma å frakte felger fra UK,vel? Eller bestiller Dubmeister ettersom de får bestillinger fra folk rett fra Tyskland, sånn at man bare kan få de tilsendt derifra? For kommer jo direkte til Dubmeister fra HTN-felgen.de når man går inn der. alle de der var tøffe utenom de øverste egentlig=) å prisen er jo ikke gale hvis det er snakk om 3delte felger!! slang inn bud på de schmidt felgene jeg også, men 13k holdt ikke gitt;) Da var det kanskje ikke lite typisk at favoritten min nesten er de øverste, da jeg er litt motsatt av andre:o Prisen er jo nesten det mest geniale! Nei, ble solgt for 15k, gitt, og da kan man jo likeså greit kjøpe nye fra DK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2008 Prinz! Men, hva med 14"? Fyller hjulbuene litt bedre, med riktige dekk. Se f.eks. på PL-golfen til Andreas. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2008 nr 2.. dødsfet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2008 RS i 14" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2008 Også en av favorittene hos meg: smil : Blir vel ikke så lett for et tyskt firma å frakte felger fra UK,vel? Eller bestiller Dubmeister ettersom de får bestillinger fra folk rett fra Tyskland, sånn at man bare kan få de tilsendt derifra? For kommer jo direkte til Dubmeister fra HTN-felgen.de når man går inn der. Da var det kanskje ikke lite typisk at favoritten min nesten er de øverste, da jeg er litt motsatt av andre:o Prisen er jo nesten det mest geniale! Nei, ble solgt for 15k, gitt, og da kan man jo likeså greit kjøpe nye fra DK. Prinz eller RS: rock : Jeg har på et tidligere tidpunkt bestilt 4 felger med dekk fra Dubmeister. Da disse kom lå det ved kvittering fra Schweiger Car Parts, så det er muligens like greit å bestille direkte fra dem. Hva frakten kom på husker jeg ikke, men tror det var rundt 700,- NOK eller noe sånt. NB! Har du regnet moms på felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 13, 2008 Prinz ute tvil! Men du må huske at de ser ut som 12", har ett gammelt Vw speed med en blå einser i med disse hjula!Den var griserå med disse hjula! Jeg hadde valgt 14", men for all del heftig så det holder uanset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 13, 2008 Prinz FTW! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 13, 2008 bestill rett fra http://htn-felgen.de/ gjorde dette selv før jul og det gikk smertefritt edit: ser ikke ut som det blir billigere nei der uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 13, 2008 Er nok det jeg kommer til å gjøre hvis jeg sparer noen kroner på det. Om ikke, så bestiller jeg rett fra dubmeister. Lettere det siden jeg kan engelsk, men ikke tysk:p Prinz eller RS: rock :Jeg har på et tidligere tidpunkt bestilt 4 felger med dekk fra Dubmeister. Da disse kom lå det ved kvittering fra Schweiger Car Parts, så det er muligens like greit å bestille direkte fra dem. Hva frakten kom på husker jeg ikke, men tror det var rundt 700,- NOK eller noe sånt. NB! Har du regnet moms på felgene? Ser ut som de fleste heller mot Prinz her, ja;) Selv så heller jeg mest mot CL, og er nok det det kommer til å bli, om noen ikke kommer med bilder av CL og Prinz på einser så jeg ser bedre hva som ser best ut. Mange prosent moms er det på felger og sånn da? Og ja, blir nok 8x14 ET2 jeg går for istedenfor. Prisen var jo hele 400kr forskjell, så Virker forresten lovende mtp. nye felger nå, da jeg mest sannsynlig har kjøpere på båded BWA og Fittipaldi felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2008 jeg ville tat 4x4 jeg da;) ikke mange som har det! de 2 andre folk vill ha har jeg jo sett noen ganger før! ang moms og avgifter så er det en liten tollavgift også 25% moms!! edit: rennsport er jo også veldig pene da!! prinz har også mye tykkere felgcenter en hva bildet oppi her gjengir også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 13, 2008 Stemmer på Prinz jeg også, grisefete! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 13, 2008 Mange prosent moms er det på felger og sånn da? Det er 25% moms på felger sålenge de har verdi over 6000 hvis du selv tar de inn til landet. For å skape enda mer usikkerhet rundt valget syntes jeg KS er råest jeg da. Veldig populært på gamle kadetter nedover i Europa, men har tilgode å se mange einsere med de. Men for all del, gjør jo ingen "tabbe" ved å velge noen av disse lekkerbiskenene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 13, 2008 Jeg sikla på HTN Prinz i sin tid (8X14), men jeg fikk svar fra HTN at de ikke var spes. egnet for Golf 1 i 14". Grunnen er at pga. felgstjernas fasong og bundhöhe (altså høyden som felgstjerna bygger ut fra anleggsflata på navet på bilen) som trengs for å gå klar av bremsene så er det laveste ET man kan levere ET 9. Det er rimelig heftig foran på en Einser. Da får du nesten ikke kant heller. Forresten så er det nederste bildet av originalen: Spiess Rennsport: ja :. Alternativet var å velge 13" (der man opererer med ET rundt 0 uansett) eller 15". Sistnevnte kan leveres med "brukelig" ET. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 13, 2008 øverste var råe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 13, 2008 jeg ville tat 4x4 jeg da;) ikke mange som har det! de 2 andre folk vill ha har jeg jo sett noen ganger før! ang moms og avgifter så er det en liten tollavgift også 25% moms!! edit: rennsport er jo også veldig pene da!! prinz har også mye tykkere felgcenter en hva bildet oppi her gjengir også http://img101.imageshack.us/img101/3554/apr1011sy7.jpg http://www.opel-hecktriebler-forum.de/misc/uploads/forum/903_Bearbeiten_HTN-Felge_008.jpg Takk for svar:) Ser nok ut som om jeg går for CL, da jeg er litt fan av tette felger. Bare litt usikker på hvilke farger de kan levere med, altså på senteret. Dette må jeg sende en mail for å finne ut om. Det er 25% moms på felger sålenge de har verdi over 6000 hvis du selv tar de inn til landet. For å skape enda mer usikkerhet rundt valget syntes jeg KS er råest jeg da. Veldig populært på gamle kadetter nedover i Europa, men har tilgode å se mange einsere med de. Men for all del, gjør jo ingen "tabbe" ved å velge noen av disse lekkerbiskenene. Det er det som er så fint med HTN, det kan ikke bli feil uansett: ja : KS er også råe, men også et design man kan se lignende av på flere populære felgtyper, derfor utgår de litt for min del. Jeg sikla på HTN Prinz i sin tid (8X14), men jeg fikk svar fra HTN at de ikke var spes. egnet for Golf 1 i 14". Grunnen er at pga. felgstjernas fasong og bundhöhe (altså høyden som felgstjerna bygger ut fra anleggsflata på navet på bilen) som trengs for å gå klar av bremsene så er det laveste ET man kan levere ET 9. Det er rimelig heftig foran på en Einser. Da får du nesten ikke kant heller. Forresten så er det nederste bildet av originalen: Spiess Rennsport: ja :. Alternativet var å velge 13" (der man opererer med ET rundt 0 uansett) eller 15". Sistnevnte kan leveres med "brukelig" ET. De jeg har nå har jo ET0 og er en halv tom breiere enn de jeg mest sannsynlig skal kjøpe, så bygger ikke like mye ut som de jeg har nå, men bygger nok til at det ser breit nok ut for min del:) Vil gjerne ha lavest mulig ET for mest mulig kant og. De leverer jo 8x14 med ET2, så er nok det jeg går for, for da kan de samtidig passe bra på en 2er i senere tid, eventuelt en 1er igjen. Felgene blir kjøpt for å beholde de, ikke selge de med en bil. Men ET9 og lite kant, hvordan kan det ha seg på 8" felger? Der var det logikk jeg ikke skjønte helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 13, 2008 ikke glem BUNDHöHE som andreas nevner.. om du har null i senter der så må du space ut for å få hjula på navene.. dvs ikke kjøp felger uten min. bundhöhe= 10mm.. jeg har ET22 og fikk da omlag 7.5-8cm kant på 8x15 felger. ikke drøyt, men pent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 13, 2008 Jeg skal ha et sett HTN HTS-design til GT'n etterkvart i dim 7 x 14 eller 8 x 14. Kommer litt på hva de får til i inpress på disse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 13, 2008 http://htn-felgen.de/html/body_einpresstiefen_cl.html her står tabellen på hva slags inpress og bundhöhe felgene leveres i raskt å se hva slags kant du kan få og hvilket ET 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 13, 2008 De jeg har nå har jo ET0 og er en halv tom breiere enn de jeg mest sannsynlig skal kjøpe, så bygger ikke like mye ut som de jeg har nå, men bygger nok til at det ser breit nok ut for min del:) Vil gjerne ha lavest mulig ET for mest mulig kant og. De leverer jo 8x14 med ET2, så er nok det jeg går for, for da kan de samtidig passe bra på en 2er i senere tid, eventuelt en 1er igjen. Felgene blir kjøpt for å beholde de, ikke selge de med en bil. Men ET9 og lite kant, hvordan kan det ha seg på 8" felger? Der var det logikk jeg ikke skjønte helt. ok.. om du vil ha ET så nærme 0 som du kan.. så får du bundhöhe = 30mm dvs du får ikke noe mer kant enn om du hadde valgt bundhöhe=10 og et 22 dvs du får 3" ytterring = 7.5cm kant (på 8" felg) OBS:. om du velger BH=0 så må du space min. 10mm og da er vitsen borte... iallefall må du dette foran, mulig det går greit bak pga tromler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 13, 2008 Ok. Så da blir konklusjonen at jeg må ha hvilken BH for å ha 8x14, og hvilket ET skal jeg gå for? Skjønte delvis, men ikke alt. Det var nytt for min del. Jeg skal ha et sett HTN HTS-design til GT'n etterkvart i dim 7 x 14 eller 8 x 14. Kommer litt på hva de får til i inpress på disse... Ikke et dårlig valg det heller;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 20, 2008 hehe, første jeg tenkte på da jeg så den første felgen var at bremsene kommer til å få pustevansker. Det blir for spesiellt og unaturlig for meg å ha lukkede felger. Men av de felgene du har valgt ut synes jeg at disse er penest: HTN Prinz Design: 11,699.81 NOK HTN KS Design: 11,231.53 NOK Er foresten fargevalget på felgene bestemt allerede, eller er det ingen opitioner på disse? Lykke til videre, valg av felger er VANSKLIG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 20, 2008 Siden felgene opprinnelig var tiltenkt einsahen, så er ikke bremser den største prioriteringa på en 1.1l:p Selv så liker jeg kanskje ikke det vanlige som folk flest liker, så de felgene gikk egentlig rett hjem hos meg. Men satser på å kjøpe felger uansett om de skal på einsahen eller en annen 2er, bare at jeg må få råd til felgene først. Har jo begynt å vurdere HTN Lambo Design også: Prinz utgikk siden den ikke var spesielt egnet på einser som det står i tråden her. KS er også en mulighet, men fortsatt usikker på fargen jeg skal ha i senteret. Kobberfarge er jo en mulighet, siden den også kan passe til mer enn kun én farge på bilen, andre biler med andre ord. Som du skjønner, er det ikke helt bestemt noe enda, ikke farger eller noe, om jeg skal ha gullbolter, gullsenterkopp osv. Dette er neimen ikke lett: rolleyes Luksusproblem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...