#1 Skrevet Februar 13, 2008 Heisann! Lurer på om dekkstørrelsen 215/35/18 vil gå på 9" felg? (jepp,strekk is way to go ) har sett på dekkmerket falken, og funnet meg et dekk jeg kunne tenkt meg =) mvh, Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 hadde den dimensjonen på 8,5" felg på Bmw'n jeg hadde, det ble kun et prøveprosjekt. Det blir så liten profil på dekket,at felgen nesten berører underlaget du kjører på hvis du skjønner. Har absolutt gått for bredere dekk/høyere profil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2008 Mulig jeg tar feil, men er ikke Falken en av de merkene som i tillegg er smale i forhold til oppgitt bredde? Vil hvertfall ikke være mye igjen imellom asfalten og felgen med 215/35 og masse strekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2008 håkon olerud hadde vel noen 9,5" med 215/40. Det var lite dekk igjen, så tror jeg ville anbefalt deg å øke til 40 profil der, spesielt med falken dekk som er litt smale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2008 da blir'e 40 profil regner jeg med! men på 8" felg ville 35 gå "greit" vil jeg anta? en annen ting er at dette er falken dekk, og jeg har (som nevnt ovenfor) lest at disse er/kan være smalere enn andre dekk,,noen med erfaringer i denne dimensjonen med dette merket? Eller andre merker i denne dimensjonen =) takker for alle svar! -Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2008 Ble så jeg gikk ned til 8x18" med 215/35-18 Toyo Proxies, fungerte greit d. Regner med at du ikke skal ha denne dimmen pga komfort likevel så, synes det fungerte knall jeg. Bare du er forsiktig på veier av litt dårlig kvalitet så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2008 ble det overhodet noe strekk på 8" eller hvordan så det ut? Nei, blir ikke noe komfort, det blir kun for looks..er vant til å kjøre rimelig tregt på veier rundt i norge, så det blir ikke noe nytt takker for godt innspill!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2008 Heisann! Lurer på om dekkstørrelsen 215/35/18 vil gå på 9" felg? (jepp,strekk is way to go ) har sett på dekkmerket falken, og funnet meg et dekk jeg kunne tenkt meg =) mvh, Vegard Det går fint, men det blir ganske strekt og hjula er generelt for små for "vanlige" VAG med 195/65 15 originalt. Dersom målet er lavest bil i gata så kjør på, men hvis ikke velg 225/40 18. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 13, 2008 Jeg har hatt 215/40 på 9,5x18 felg, da med et veeeldig bredt dekkmerke og gikk veldig bra og var ikke så ekstremt som det høres ut som Har også liggende felg som er 9x18 med 215/35 nankang ns2 dekk på. Dette passer perfekt mener jeg iallefall. Felga stikker ganske langt ut så er nødt med "smale" dekk og lite gummi da. 215/35 av samme merke har jeg også på 8,5x18 felger.. Passer bra der også.. Første bilde er 9,5x18 med 215/40, andre er 9" felg (fremmerst til venstre) og 8,5" som ligger bak tredje bilde er 9x18 med 215/35. 9" felg (fremmerst til venstre) og 8,5" som ligger bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 13, 2008 Heisann! Lurer på om dekkstørrelsen 215/35/18 vil gå på 9" felg? (jepp,strekk is way to go ) har sett på dekkmerket falken, og funnet meg et dekk jeg kunne tenkt meg =) mvh, Vegard 215/35-18 vil gå uten stress på 9x18" Men.. du vil få en del lavere rulleomkrets på bilen din, kontra 195/65-15 som er org. Så for å få dette pent må du senke MYE. Men ville prøvd f.eks Pirelli 215/35-18, da de er hakket bredere kontra falken og litt bedre å kjøre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...