#1 Skrevet Februar 13, 2008 (endret) Var ute å kjørte her om dagen, plutselig beynte bilen å gå ujevnt ved gasspådrag. Minner meg om en gammel sjark for å si det sånn. For å få bilen til å gå framover må jeg slakke helt av å finne et rett pungt på pedalen for å få motoren til å gå riktig... noen som har ideer om hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 kan vare N75 magnet ventilen, lmm eller coil problemer 95% sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2008 er ikke n75, har liggente både J og H ventilerm helt nye som jeg har prøvd. coilene er i orden, har dratt ut en og en og det ble bare verre... eneste jeg ikke har bytta er lmm... men det er kommet opp det lyset som indikerer feil i motorelektronikk, leste tidligere at det lyset ikke kommer opp om lmm er gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2008 Har bestemt meg for å bestillt komplett VAG-COM pakke idag fra Ross-Tech, er drittlei av å dra til verksted hver gang det er noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2008 Har bytta lmm,n75, n249 og nye lambdaer men fortsatt samme greia... Symptomene på bilen er at turboen "overboostes" i forhold til turtallet og det er helt for J***** i spesiellt oppoverbakker. må enten ha full gass eller kjøre så sakte som mulig. uten trykk på snurra.. bensinforbruket er også helt på trynet, målte over 2 liter her om dagen med litt småkjøring.. virker som om motoren sliter med dreiemomentet og lader kun best på 1 gir, resten av girene er helt håpløse, turbotrykks nåla svaier som et flagg i full storm. Coilene gikk også støtt og stadig før men vil tro det var mest på grunn av lambdaen, kan nok sikkert være en tråd i alt dette. under fullt ladetrykk dauer turboen av etter 4/5000 omdreininger.. har sjekket alt av slanger som finnes og finner ingen lekkasje. har vel snart bytta alt av ventiler og sensorer på bilen så håper på at dette vil ende med en god slutt på all irritasjonen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2008 ingen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2008 har bestillt nytt gass spjeld nå, er nok det som har lurt meg fra dag 1...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2008 Håper det ordner seg for deg! Flott om du skriver her hvordan det gikk med nytt spjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 24, 2008 Da var nytt gass spjelt montert, og ingen forskjell:( jeg blir gal snart av dette..!!! Jeg får fortsatt opp dette i vag com: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermittent 17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction P1200 - 35-10 - - - Intermittent N249 ventilen er helt ny og det kommer opp feilmld uansett om jeg sletter dem å kjører på nytt... det finnes ingen hull på slanger eller løse koblinger på vacuum systemet så hva kan det være da????? kan en skjel med peiling fortelle meg hva som feiler kjerra mi? Har brukt over 10k på å finne ut av dette å nå er jeg drittlei... anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 24, 2008 bilen går godt når den selv vil men dabber helt av i slutten og ved neste gir (3-4) er det bare nøkking og turboen ladder over turtallet, dvs 1 bar på 2-2500 omdreininger.. når jeg da slipper gassen så lugger motoren noe helt sinnsykt, smeller ofte i eksosen også... Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 24, 2008 Det står jo at du skal sjekke DV(diverter valve) i feilmeldingen oppi her. Har du gjordt dette? Dvs resirk vent/dumpen din. Mulig denne lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 24, 2008 ja jeg har til og med kjøpt en ny for så å prøve en annen etterpå da det ikke ble bedre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 24, 2008 hadde bilen på bukk idag for å se etter dårlige slanger, kontakter osv på undersiden av motoren, trykktesta intercooler og trykket den veien uten å merke noe feil. satte samtidig på 4 nye coiler og prøvde en ny resirk, IGJEN uten at det ble noe forskjell. Jeg har ingen formeninger om hva det kan være, er helt tom for tips, har snakket med folk som er godt kjent med disse motorene og de kan ikke gi noe forklaring på dette... Ser ikke ut som det er noen her som kan hjelpe meg med dette men jeg setter STOR pris på om noen kan komme med et lite innspill... noen der ute må da vite noe...??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 25, 2008 Har du bytte te ny plugger? Jeg har hatt samme problemet med det du sier at, enten så var det full gass eller lite gass. viss du tar dæ en liten tur i noen min. gå ut av bilen så skjekke om turboen er glo rød 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 25, 2008 Hei, har ikke bytta pluggene nei men er rart at turboen overboostes hvis pluggene er dårlige... er bare litt gass så hører du turboen går for fullt i motoren med det skjer ingenting, alt er sirrup... bilen drar ordentlig når han vil, plutselig i 3 eller 4 gir så går det frammover men den dauer fort av om man prøver på nytt igjen:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 25, 2008 Det er dessverre ikke så fryktelig lett å feilsøke sånn over forum, men det tyder jo på at noe er galt ut fra de symptomene du presenterer. Har du kjørt noe logging? Boost spec vs actual? N75 Duty cycle? LMM? For meg så virker det entydig som et motorstyingsproblem, der det er en del komponenter som kan være kranglete. Du kjøpte en del nye magnetventiler også mener jeg å huske? Dersom de fortsatt melder mekanisk feil i vag-com ville jeg sjekket at de faktisk virket ved output tester osv. evt. fått de byttet. Du har jo også elektronisk gasspedal som kan gi tullete signaler, du har en bryter på bremsepedal som kan "kutte" turtall... eller rett og slett en treg vakuumklokke så wastegaten din ikke henger med på hva bilen din egentlig har lyst på av A/F. Etter å ha kjørt litt så feilkodene spretter opp så kan du sikkert poste fullstendig log her også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 25, 2008 Takk for svar kim. Alt av magnetventiler er nytt, gasspjeld er nytt, byttet masse slanger. har output testa alt som er og alt er i orden, har til og med hørt og sedd at det fungerer. har grunninstillt gasspjeld flere ganger. har hadd nede alt av ledninger fra gasspedal og fram til spjeld, nermest ribba av det som er. feilsøkt ledninger og kontakter med er fortsatt like langt. har brukt mange kvelder på å dobbeltsjekke ledninger og kontakter. gass spjeldet er intakt med vag com, åpen og lukket prosentvis og ingen differanse. vacuumklokka er i orden, ingen tvil på det heller.. A/F er og så fin... skal stikke ut å hente feilkodene så kan jeg poste dem med en gang. Det som er en rød tråd her er Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!). har somsagt bytta og prøvd 3 resirk ventiler uten at det hjalp. trykktesta intercooler og alt av slanger og følere på den siden uten resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 25, 2008 Detter ligger inne som feilkode nå: Friday,25,July,2008,14:20:31:58109 VCDS Version: Release 805.0 Address 01: Engine Control Module Part Number: 06A 906 032 FC Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001 Software Coding: 10700 Work Shop Code: WSC 00020 Additional Info: WAUZZZ8LZ1A025920 AUZ5Z0Y8282172 1 Fault Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - - Readiness: 0110 1001 Turboen går for full maskin og lader på litt over 1 bar på måleren men effekten fysisk på bilen ligner ikke grisen på 1 bar. hører somsagt bare et evig sus i motoren fra turboen. Edit: har akkurat hadd av innsug og sjekket for sprekker men alt er tett og fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 25, 2008 Har sjekket hele intercooler systemet idag, skrudd av alt som heter rør og klemmer, nermest demontert det som kan demonteres i motor rommet... uten noe resultat eller misstanke:( er det ingen der ute som har vert borti det samme?? Trenger sårt hjelp:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 26, 2008 Da er ecuen på tur til es-tuning for ny programvare. ser ingen annen utvei.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 26, 2008 får håpe du finner feilen nå da er så dritt når slike problemer kommer å det begynner å bli en del av de på 1,8T 20v 150hk desverre:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 26, 2008 Ja det har du helt rett i, desverre:( jeg sa til meg selv at jeg skal aldri ha audi mere men nå kan man motorene ut og inn til slutt så hvorfor ikke kjøpe samme greia en gang i fremtiden:) Det er litt underlig at folk som faktisk ER fagfolk ikke kan finne ut av feilen, virker som om ingen her inne har vert bortig dette heller men er faktisk bedre hjelp å få her på forumet enn å gå til en audiforhandler! om ikke bilen blir i orden snart blir det nok å skru ned alt å starte bra bunn, gir ikke opp så lett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 2, 2008 Da var dagen kommet, ny programvare fra es-tuning, bilen ble NESTEN seg selv igjen, eneste er at den drar litt dårlig, så det som gjenstår nå og som det faktisk MÅ være, er en lekkasje... jeg lurer litt på disse slangene som går fra gasspjeld og til intercooler, er det noen følere,spjeld eller lignende ned til intercooler? er så sabla trangt der at man ser nesten ikke noe.. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 15, 2009 Hva fant du ut her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 19, 2009 Hva fant du ut her? Tråden "fortsetter" her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=130060 Problemet var lekkasje i en flens fra turboen og inn til intercooleren, en spesiell patent som aldri skulle vert laget. Tettet lekkasjen og bilen gikk som et skudd i etterkant. Trykktesta hele systemet, var slik jeg fant ut av det:) Plages du enda med kjerra di? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...