#1 Skrevet Februar 13, 2008 Jeg skal bytte oljetrykksbryter og oljetrykksgiver på AAN motoren min(93 s4). Men oljetrykksbryteren jeg har kjøpt hos mekonomen har en mye mindre skrue i bunn en den orginale bryteren!!(skal være den som passer sier de,delenr.23-500621 Har noen vært borti dette??? Er det bare å finne en overgang og montere denne på giveren??? Er det noen som kan skjekke delenr.034919561 som står på den orginale,og se om mutteren som står på den orginale er en overgang??? Har prøvd å skru på den(føleren er jo ødelagt) for å se om den løsner,men nei!kan se ut som den er skrudd på,men i såfal så sitter den noe %¤#""¤&!!!!! Trenger hjelp fort,må få bilen i drift igjen: hjelp :: hjelp : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 Det er tilsvarende bryter det er snakk om,ser at det er en liten "bolt" i bunnen på denne også http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/035919561.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2008 Du skal ha M10x1 gjenger...dette er veldig vanlig.....har du fått noe annet er det nok feil du har fått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2008 Er vel det jeg fryktet,den er vel beregnet for alle andre motorer en 2,2T aan motoren: bråk : Det er mange som selger denne typen til s4 i utlandet,og mekonomen selger den til s4 og de var de eneste som kunne skaffe den til en fornuftig pris i forhold til orginal,men det hjelper jo kansje lite: mad : Men er den oljetrykksbryteren på aan motoren lik den som står på de andre motorene,bortset fra gjengene i bunnen??? Mener å ha lest et sted at de er like,men skal ikke tro alt en leser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2008 Er vel det jeg fryktet,den er vel beregnet for alle andre motorer en 2,2T aan motoren: bråk :Det er mange som selger denne typen til s4 i utlandet,og mekonomen selger den til s4 og de var de eneste som kunne skaffe den til en fornuftig pris i forhold til orginal,men det hjelper jo kansje lite: mad : Men er den oljetrykksbryteren på aan motoren lik den som står på de andre motorene,bortset fra gjengene i bunnen??? Mener å ha lest et sted at de er like,men skal ikke tro alt en leser. Den giveren er lik på alle femmere som jeg har sett. VAG bruker bare M10x1 på alle sine givere som jeg har vært borti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2008 jeg var ute å målte på bolten på den orginale og den nye,den orginale har en 16mm bolt i bunnen og den nye har 10mm.Står ikke M10 for 10mm,eller tar jeg helt feil: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2008 jeg var ute å målte på bolten på den orginale og den nye,den orginale har en 16mm bolt i bunnen og den nye har 10mm.Står ikke M10 for 10mm,eller tar jeg helt feil: klø : M10 er 10mm ja....om den nye er 10mm skal den passe...kan ikke skjønne den gamle er 16mm da... Og nå sitter du bare igjen med et hull i blokka eller? skal være orginalt med M10 i blokka di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2008 Sitter med et stort gjenget hull i motoren ja,det er derfor jeg lurte på om 16mm på orginalen var en overgang: klø : Det ser ut som den orginale er den som har sittet der siden bilen var ny! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 13, 2008 Er det ingen flere som har vært borti dette??? Det er snakk om oljetrykksbryteren til måleren og ikke den lille giverføleren,vis noen skulle ha misforstått;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 13, 2008 Begge de to følerene skal ha M10x1 så da skjønner ikke jeg hvorfor du ikke har det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 13, 2008 Begge de to følerene skal ha M10x1 så da skjønner ikke jeg hvorfor du ikke har det. Og jeg skjønner ikke så mye jeg heller: klø : Men hullet er der,og en ny føler må inn: oppgitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 13, 2008 Gaffateip? Neida... Må vel være mulig å få tak i overgang i værste fall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2008 ##################################################### Bare for å gjøre ting klart: Oljetrykkgiver er den som gjør at nåla flytter seg opp og ned i måleren i dashbordet. Oljetrykkbryter, er den som gir signalet i Autocheck. ##################################################### Oljetrykkgiver AAN: delenummer: 034 919 561 0-5/0,3BAR M16x1,5 2 polet Natur Hentet fra ETKA. Jeg ser du skriver oljetrykkbryter, denne har ifølge ETKA delenummer 056 919 081E 1,8BAR M10x1 1 polet Hvit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 13, 2008 Var inne på tanken av å bruke sika flex og tyggis,men gaffa funker det også Tenker nok at jeg må prøve på det,så lenge det den oljetrykksbryteren fungerer med opplegget i bilen. Det kan se ut som en overgang som står i bunn på det orginale(audi merket),men ikke antydning til å løsne når jeg dro igang runde 2 på den,endte bare med at "nordlendingen" min ble vrid istykker: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 13, 2008 #####################################################Bare for å gjøre ting klart: Oljetrykkgiver er den som gjør at nåla flytter seg opp og ned i måleren i dashbordet. Oljetrykkbryter, er den som gir signalet i Autocheck. ##################################################### Oljetrykkgiver AAN: delenummer: 034 919 561 0-5/0,3BAR M16x1,5 2 polet Natur Hentet fra ETKA. Jeg ser du skriver oljetrykkbryter, denne har ifølge ETKA delenummer 056 919 081E 1,8BAR M10x1 1 polet Hvit Ok,da lærte jeg noe idag også.: smil :Det sto motsatt i listene til mekonomen,så jeg tokk det for gitt at det stemte: flau : Men kan du se i ETKA om det er en overgang orginalt?Det er nok ikke det da det delenr du skrev på giveren stemmer med nr på bunnskruen på orginalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 13, 2008 Ok,da lærte jeg noe idag også.: smil :Det sto motsatt i listene til mekonomen,så jeg tokk det for gitt at det stemte: flau :Men kan du se i ETKA om det er en overgang orginalt?Det er nok ikke det da det delenr du skrev på giveren stemmer med nr på bunnskruen på orginalen. Er ikke noe overgang. Den er M16x1,5 orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 13, 2008 #####################################################Bare for å gjøre ting klart: Oljetrykkgiver er den som gjør at nåla flytter seg opp og ned i måleren i dashbordet. Oljetrykkbryter, er den som gir signalet i Autocheck. ##################################################### Oljetrykkgiver AAN: delenummer: 034 919 561 0-5/0,3BAR M16x1,5 2 polet Natur Hentet fra ETKA. Jeg ser du skriver oljetrykkbryter, denne har ifølge ETKA delenummer 056 919 081E 1,8BAR M10x1 1 polet Hvit Hadde jeg ikke vært så trøtt,så hade jeg jo sett at det sto M16 på bolten på orginalen med en gang:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 13, 2008 Men da er spørsmålet,kan jeg bruke den nye jeg har med en overgang,eller må jeg ta den lange vegen til orginal verkstedet???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 13, 2008 Men da er spørsmålet,kan jeg bruke den nye jeg har med en overgang,eller må jeg ta den lange vegen til orginal verkstedet???? Det kommer vel litt ann på giversignalet på den nye desverre. Har du sjekket pris på orginal hos Møller? Mange slike ting er ikke så dyrt som man ofte skulle tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 13, 2008 Det kommer vel litt ann på giversignalet på den nye desverre. Har du sjekket pris på orginal hos Møller? Mange slike ting er ikke så dyrt som man ofte skulle tro. Jeg gjorde det,den er jo ikke så dyr orginal 1200-1400kr mener jeg det var,mens mekonomen tar 600kr,så det er jo litt forskjell.Det som er at jeg skulle jo hat denne bilen i drift igjen,og det tok tid for orginal verstedet å skaffe den. Det står det samme på den til mekonomen som dt står i ETKA 0-5/0,3bar,men det er vel noe mer som skal stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 13, 2008 Cluet er at den må gi samme spenning ved samme trykk som den orginale. Hvis den ikke gjør det, kan du risikere at den viser feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 13, 2008 Da tar jeg til fornuft og leverer den tilbake til mekonomen og kjøper den orginalt istede,gidder ikke å sløse 600kr vis det ikke funker!!: rolleyesFår heller være uten go bilen litt lenger. Dette kan jo være litt til advarsel for andre også,slik at de ikke går på samme feilen som meg: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 13, 2008 Plukk en fra en høgger da vel...eller hør med nbs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 13, 2008 Plukk en fra en høgger da vel...eller hør med nbs Joda,men en fra høggern vet man aldri tilstanden på,kan fort bli like gærent igjen fort,og det er ikke en høgger her i fjorden som har noe i nærheten av en slik bil. NBS har jeg gitt opp litt,siden vær eneste gang jeg har ringt om en del,så har de den ikke: bh : De hr peiling på Audi,men mangler delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 14, 2008 På R5 2,5 tdi er det to uttak til oljetrykksbryter/måler. I det ene hullet sitter en adapter overgang) fra større hull i blokka som muligens er M16 og ned til oljetrykksbryterne som er M10. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...