#26 Skrevet Mars 30, 2010 #####################################################Bare for å gjøre ting klart: Oljetrykkgiver er den som gjør at nåla flytter seg opp og ned i måleren i dashbordet. Oljetrykkbryter, er den som gir signalet i Autocheck. ##################################################### Hentet fra ETKA. Jeg ser du skriver oljetrykkbryter, denne har ifølge ETKA delenummer 056 919 081E 1,8BAR M10x1 1 polet Hvit Hmm, jeg bestilte en ny sånn fra Autohauzas og den jeg fikk var svart, så står det 1,2 - 1,6bar på den. På den hvite som tydeligvis er orginal står det 1,6 - 2,0 bar, så det er vel ikke mulig å bruke den jeg kjøpte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 30, 2010 Hmm, jeg bestilte en ny sånn fra Autohauzas og den jeg fikk var svart, så står det 1,2 - 1,6bar på den.På den hvite som tydeligvis er orginal står det 1,6 - 2,0 bar, så det er vel ikke mulig å bruke den jeg kjøpte? Det går helt fint. Du har jo oljetrykksmåler som du generelt følger med på og oppdager der slitasje på lagre. Bryteren er for å gi varsel ved brått tap av trykk under angitt grense ved en tvisst turtall. Det skjer jo bare dersom det inntreffer en akutt skade eller brått mangel på olje, og da faller trykket gjerne ned til null, slik at den nye bryteren din også gir signal. Dersom trykket skulle falle til 1,6 bar hvor du ville fått varsel med orginal men ikke med ny bryter så er det ingen akutt krise og du oppdager det jo relativt raskt på måleren. Du skal heller ikke se bort i fra at en gammel orginal bryter har flyttet grensen noe ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 30, 2010 ah. ok. lurte på om den ville gi feil signaler til måleren i bilen men hvis den bare skal gi signal på en nedre grense så er det jo greit. De kunne jo plutselig begynne å lekke de her så greit å bytte den når jeg har en ny liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...