#1 Skrevet Februar 13, 2008 Hei. Har bremseklosser til min 2,5 allroad, satte den inn på et lokalt verksted for å bytte, De synes det så spesielt ut og turte ikke å begynne. Er det noen her som vet noe om dette. Jeg har pleid å bytte selv på mine S4 er, der er det ikke noe problemer. Jeg satte den inn for det er kalt i garasjen nå, men får vel prøve der alikevel. Er det noen som har noen tips med på veien: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 har du hatt det oppe selv å sjekka va som er så spessielt? jeg vet at på a3n min var det veldig lett å bytta forann, men bak måtte jeg sku å skru samtidig som gjorde ting litt hardt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2008 Antar det er foran det er snakk om her.... Det "spesielle" de tenker på er vel at det er 4 klosser pr caliper - ikke 2 som de fleste andre. Nei, det er ikke noe komplisert, tvert i mot kan du skifte klosser uten å løsne caliperne såvidt jeg husker. Bare tving stemplene godt tilbake ved f.eks å jekke frem og tilbake med en skrutrekker elns. Så kan du løsne klipsene som holder klossene på plass og trekke dem ut bakover. Og dytte de nye klossene inn igjen. Svært enkelt. Det er forsåvidt samme calipertype på S4/S6 i C4-karosseriet (ikke Ufo), S4 i B5-karosseriet. (+ A6 og Allroad 2,7T og Allroad 2,5 Tdi.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2008 Antar det er foran det er snakk om her.... Det "spesielle" de tenker på er vel at det er 4 klosser pr caliper - ikke 2 som de fleste andre. Nei, det er ikke noe komplisert, tvert i mot kan du skifte klosser uten å løsne caliperne såvidt jeg husker. Bare tving stemplene godt tilbake ved f.eks å jekke frem og tilbake med en skrutrekker elns. Så kan du løsne klipsene som holder klossene på plass og trekke dem ut bakover. Og dytte de nye klossene inn igjen. Svært enkelt. Det er forsåvidt samme calipertype på S4/S6 i C4-karosseriet (ikke Ufo), S4 i B5-karosseriet. (+ A6 og Allroad 2,7T og Allroad 2,5 Tdi.) Noen har faktisk 2 klosser mens andre 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2008 Noen har faktisk 2 klosser mens andre 4 Hæ? Allroad 2,5Tdi ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2008 Takk for svar skal se om jeg får lurt det til i helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2008 Chippa 2,5 TDI, går bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2008 Nå er klosser bytta, veldig enkelt brukte 35 min på andre siden når jeg skjønte systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2008 Nå er klosser bytta, veldig enkelt brukte 35 min på andre siden når jeg skjønte systemet. Og det var vel veldig spesielt tenker jeg Hva slags verksted er det som sier sånnt da? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...