#1 Skrevet Februar 13, 2008 Hei Jeg har en 99 mod A3 1,6 som har begynt å gå ujevnt på tomgang etter att den har blitt varm å har kjørt litt med den. Hva kan dette vere fornoe? Falsk luft? mvh O.F.Jensen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 Falsk luft er jo en mulighet, men da ville du gjerne merka det på kald motor og? Sjekket LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2008 Ja litt merkelig det egentlig. Men hvordan sjekker man LMM egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2008 Ja litt merkelig det egentlig. Men hvordan sjekker man LMM egentlig? Etter luftfilterboksen din sitter det et hus i metall som det b.l.a. går en ledning til, denne måler luftstrømmen og justerer blanding osv. deretter. Prøv å plugg ut ledningen til denne og se om ting blir verre. Hvis ting ikke blir verre er LMM'en din ganske sikkert ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2008 Okei, da skal jeg sjekke ut dette strax;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2008 Er LMM å luftmengdemåler det samme egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2008 Når jeg drar ut ledningen til den saken på bildet går plutelsig bilen mye bedre på tomgang. hva kan vere årsaken av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2008 Da er det LMM som har tatt kveld ser det ut til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 19, 2008 Okei. Lurest å kjøpe en helt ny slik en, eller funker en brukt en like bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 21, 2008 Da har jeg skiftet LMM, men bilen går fortsatt ujevnt på tommang når den blir varm Noen forslag? Lambasonden kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 21, 2008 Ingen som vill hjelpe meg med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 21, 2008 Bytta til ny? Rart at den skal gå jevnere uten lmm da: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 21, 2008 Den jeg kjøpte var brukt, men jeg håper da den er i orden. Den hadde sitti på en A3 som hadde gått 60k bare. Så merkelig er det: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 22, 2008 Det er her 5-56 / 2-26 / 6-66 eller tilsvarende kommer inn i bildet. Er ikke sikker på om det er det samme på Audien min Ole men en av de følerne med ledning på i innsuget hadde tregheter i blandt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 23, 2008 Ja har drevet å tittet litt på di men finner ikke feil noen stand der, men driver å lurer litt på om det kan vere lambasonden som ikke er helt med lenger, men får ikke testet det før jeg kommer under bilen. Dette skjer jo kunn i tilfeller der bilen har blitt kjørt med å går på tomgang etterpå. Så vi får se å vi kommer fremm til. Fint hviss noen har flere tips å komme med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 12, 2008 Fikk lest ut en feilkode i dag: 537 -Lambdaregulering -Øvere stoppeverdi -Permanent Lambdasonden som har ti kvellen eller? Kan jo stemme med att bilen begynner å gå ujevnt på tomgang når den blir varm det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 12, 2008 bump, bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 16, 2008 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 16, 2008 Denne feilen angir at lambdasonden din gir signal til styrenheten om å endre blandingen. Siden den har nådd øvre grenseverdi og ikke sviver bra så kan du i alle fall konkludere med at bensinblandingen er feil. Prøv å kjøpe en ny temperaturføler for å se om det kan være den som gir feil verdier. Kan selvsagt også være lambdasonden , men er litt verre å konstatere helt sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 16, 2008 Okei. Er det den som sitter nesten like ved innsugspjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 17, 2008 Vanntempsensoren sitter i et rør i bakkant av motoren , mener jeg,på denne motoren. Har fire polet stikk. Blå eller svart.Sitter festet med ett klips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 17, 2008 Okei den ja. Den husker jeg je koblet ut engang får å se om det ble noe forskjell. kansje derfor det komm opp att det kan vere feil på den da :\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 17, 2008 gassjeldsensor.. det som fukka på tomgangen min. men du brude får opp det som en feil på vag-com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 18, 2008 Okei. Ja litt rart det da. Får sjekke det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 18, 2008 Min 2,5 tdi har også hoppet fra ca. 800-1200 i turtall... byttet motortempføler i dag. Nå ligger den der den skal! Kald/varm motor, spiller ingen rolle! kostet ca 200,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...