Går ujevnt på tomgang når den blir varm!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 99 mod A3 1,6 som har begynt å gå ujevnt på tomgang etter att den har blitt varm å har kjørt litt med den. Hva kan dette vere fornoe? Falsk luft?

mvh O.F.Jensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falsk luft er jo en mulighet, men da ville du gjerne merka det på kald motor og? Sjekket LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja litt merkelig det egentlig. Men hvordan sjekker man LMM egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja litt merkelig det egentlig. Men hvordan sjekker man LMM egentlig?

Etter luftfilterboksen din sitter det et hus i metall som det b.l.a. går en ledning til, denne måler luftstrømmen og justerer blanding osv. deretter. Prøv å plugg ut ledningen til denne og se om ting blir verre. Hvis ting ikke blir verre er LMM'en din ganske sikkert ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da skal jeg sjekke ut dette strax;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er LMM å luftmengdemåler det samme egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg drar ut ledningen til den saken på bildet går plutelsig bilen mye bedre på tomgang. hva kan vere årsaken av det?

dsc00908nr1.th.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det LMM som har tatt kveld ser det ut til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Lurest å kjøpe en helt ny slik en, eller funker en brukt en like bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet LMM, men bilen går fortsatt ujevnt på tommang når den blir varm :S Noen forslag? Lambasonden kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vill hjelpe meg med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til ny?

Rart at den skal gå jevnere uten lmm da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg kjøpte var brukt, men jeg håper da den er i orden. Den hadde sitti på en A3 som hadde gått 60k bare. Så merkelig er det:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er her 5-56 / 2-26 / 6-66 eller tilsvarende kommer inn i bildet. Er ikke sikker på om det er det samme på Audien min Ole men en av de følerne med ledning på i innsuget hadde tregheter i blandt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har drevet å tittet litt på di men finner ikke feil noen stand der, men driver å lurer litt på om det kan vere lambasonden som ikke er helt med lenger, men får ikke testet det før jeg kommer under bilen. Dette skjer jo kunn i tilfeller der bilen har blitt kjørt med å går på tomgang etterpå. Så vi får se å vi kommer fremm til. Fint hviss noen har flere tips å komme med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lest ut en feilkode i dag:

537

-Lambdaregulering

-Øvere stoppeverdi

-Permanent

Lambdasonden som har ti kvellen eller? Kan jo stemme med att bilen begynner å gå ujevnt på tomgang når den blir varm det da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne feilen angir at lambdasonden din gir signal til styrenheten om å endre blandingen. Siden den har nådd øvre grenseverdi og ikke sviver bra så kan du i alle fall konkludere med at bensinblandingen er feil.

Prøv å kjøpe en ny temperaturføler for å se om det kan være den som gir feil verdier.

Kan selvsagt også være lambdasonden , men er litt verre å konstatere helt sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Er det den som sitter nesten like ved innsugspjeldet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanntempsensoren sitter i et rør i bakkant av motoren , mener jeg,på denne motoren.

Har fire polet stikk. Blå eller svart.Sitter festet med ett klips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei den ja. Den husker jeg je koblet ut engang får å se om det ble noe forskjell. kansje derfor det komm opp att det kan vere feil på den da :\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gassjeldsensor.. det som fukka på tomgangen min. men du brude får opp det som en feil på vag-com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Ja litt rart det da. Får sjekke det ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2,5 tdi har også hoppet fra ca. 800-1200 i turtall... byttet motortempføler i dag. Nå ligger den der den skal! Kald/varm motor, spiller ingen rolle! kostet ca 200,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.