#1 Skrevet Februar 13, 2008 Har en kompis av meg som har en 01 passat 1,9tdi, med avf motor, som ikke går som den skal. Noen her i Porsgrund-skien-Larvik området med vag-com som kan hjelpe? Håper noen er villig til å hjelpe! På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2008 Hmm.. Tipper lmm, map-sensor, er det en pumpe dyse motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2008 Er en pd motor på 130 hk. Tror også det kan være lmm, men trenger noen til å ta diagnose med vag-com. Han bor som sagt i porsgrunn. Eventuelt hva han skal gjøre ellers for å selv sjekke lmm. Skal vel gå å måle utsignalet fra lmm med multimeter? Men jeg vet ikke hva slags verdier den skal gi, eller hvilken av ledningene som skal måles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2008 Dra ut ledningen til lmm og kjør en liten tur:) Er det ikke verre er den antageligvis dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2008 Den går ikke som den skal sier du.... hvis du gir bånn pinne på gassen og det ikke skjer noen ting (går hvertfall veldig sakte med aksen) er det nok lmm ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2008 Kan også være hull på en vakumslange. Var det på min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2008 Skal få han til å prøve uten lmm tilkoblet. Men uansett vil han ha en avlesing med vag-com for å få sjekka resten av elektronikken på bilen. Bedre å få noen privat til å gjøre det enn hos møller, da de ikke akkurat er billig på slikt! Så prøver på nytt igjen: Noen i Porsgrunn - Skien - larvik området som melder seg til avlesing med vag-com?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2008 Møller lokalt tar 250kr for en avlesning, og svarer gjerne på spørsmål. Treffer du rette mannen gjør han det sikkert gratis. Men ønsker deg lykke til i jakten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2008 Tja, det er ikke turbo'en som er gåen da? Min røk for noen år tilbake og da var det nesten ikke respons på gassen i det hele tatt. Det var ikke noe røyk, feilindikasjoner eller ulyder, bare 5% respons når jeg ga gass. Ser 2 innlegg overfor nevner Ronny vakumslange og det det sa på Møller den gang var at slike situasjoner med dårlig gass har stort sett 2 årsaker h.h.v. at turbo er gåen eller lekasjon i vakumslange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2008 Nå har det seg sånn at jeg er på besøk i Porsgrunn nå, så jeg har nettopp undersøkt litt: Bilen går jo fremover, men den mangler liksom det lille ekstra. I forhold til min passat merker jeg en del forskjell i draget ja. Har nettopp sjekka lmm. Den gir det den skal i følge autohidden. Det viser seg at den er skifta for 20.000km siden Men har funnet en god del olje-lekkasjer rundt koblingene til intercoolerslangene, kan jo være at en del av turbotrykket lekker ut her? Det vises tydelig under koblingene, ser ut som det har runnet olje nedover over tid. På min passat ble disse bytta ut på garanti når bilen var gått ca 50.000km, står så i papirene jeg har. Har bedt om pris på nye slanger fra møller. Får også prøve å søke etter vakuumlekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2008 Turboservice i Porsgrunn sier at skovlene på disse VNT turboene kokser igjen etterhvert, og at det medfører at motoren blir lite turtallsvillig. De kan la seg rense, men hvis den er slitt i tillegg, spørs det om det er noen vits Olje-lekkasjer rundt koblingene til intercoolerslangene kan tyde på at det lekker olje gjennom turboen, og det er i så fall ikke noe godt tegn. Hvor langt har bilen gått? Er du i Porsgrunn kan du jo høre med Turboservice og/eller Norfonn Auto i Skien. De virker som de har greie på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2008 Litt olje i slangene er jo ikke unormalt. Har nå i kveld hatt av slangene for å se på tetteringene. Skal få tak i nye tetteringer, så får vi se om det blir tett. det var litt olje inni slangene, men bilen bruker jo nesten ikke olje, ca 3 dl på 8000 km. Da tror jeg ikke at turboen har skylden i alle 3 dl. det her med skovlene har jeg hørt om før, men vet ikke hvordan man finner ut om det er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2008 Har nå fått time hos grenland auto i porsgrunn på mandag for å sjekke feilminnet. Får se om dem finner ut noe. Han i skranken der mente også det kunne være disse skovlene i turboen som var koksa igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 20, 2008 Har nå fått avlest feilminnet, null feil der. fant heller ikke noen vakuumlekkasjer. Er vell turboen som er koksa da. Får la det være slik inntil videre. Har i dag fått nye tetteringer til alle slangene fra turbo til intercooler og inn på innsug. Har fått sendt dem nedover til porsgrunn, får se om det blir bedre etter at han har bytta dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2008 Før det blir konkludert at det er turbo problemer,så bør jo insuget skjekkes: vinke : Problemene med EGR systemet er jo godt kjent,insuget kan jo være igjengrod av dritt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 20, 2008 Innsuget er sikkert ikke sjekka. Skal få han til å se på det. Men jeg har forklart han hvordan han skal blinde av egr-ventilen. Han vi snakka med på grenland auto hadde vært borti problemer med koksing i turboen, men sa samtidig det kunne være mange andre feil også. Ikke lett å finne ut av nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...