Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørsmål ang. min Audi 80.

Kjøleviften til motoren min går konstant og det er veldig plagsomt, noen som vet hva det kan være?

Og temperaturmåleren min fungerer ikke, jeg trodde det kanskje også har noe med kjøleviften å gjøre?

Og en ting til, vinduspyleren min funker heller ikke, hører ikke motoren gå når jeg klemmer inn hendelen heller. Så jeg regner med at det er den som er gåen her, hvis ikke det kan være noe annet da?

Bilen er fra 1992 og har en 2.0E abk motor.

Takker får all hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har et par spørsmål ang. min Audi 80.

Kjøleviften til motoren min går konstant og det er veldig plagsomt, noen som vet hva det kan være?

Og temperaturmåleren min fungerer ikke, jeg trodde det kanskje også har noe med kjøleviften å gjøre?

Og en ting til, vinduspyleren min funker heller ikke, hører ikke motoren gå når jeg klemmer inn hendelen heller. Så jeg regner med at det er den som er gåen her, hvis ikke det kan være noe annet da?

Bilen er fra 1992 og har en 2.0E abk motor.

Takker får all hjelp :)

Ikke at jeg kjenner ledningsnettet til disse bilene så godt, men jeg aner at det kan være en sammenheng dær ja.

Har du gull, så kanskje det er ei sikring som er gått til alle disse småfeilene?

Hvis ikke, så kan du jo sjekke om ikke tempgiveren er gåen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 80 med ABK har vi også, og har vært gjennom begge de to første feilene du beskriver! :D

Vifte som alltid går:

Føler som sitter på høyre (sett fra bakside av bilen) side ned mot bunn av radiator må byttes. Mekonomen har denne til lavest pris. Tar du av kabelen og vifta stopper, er du sikker på at det er denne.

Tempmåler som ikke virker:

Det er den ene av de to følerne som sitter mot toppen på venstre side i bakkant av motoren, den grå tror jeg, mener den blå er til motorstyringen. (Ta av en og en plugg, den til tempmåleren forårsaker ikke at motoren går merkelig eller tenner varsellamper.. Har bare sett denne på møller, mulig den finnes andre steder også. 150-200,- tror jeg..

Spyleren kan være sikring eller gåen motor, men er ikke sikker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 80 med ABK har vi også, og har vært gjennom begge de to første feilene du beskriver! :D

Vifte som alltid går:

Føler som sitter på høyre (sett fra bakside av bilen) side ned mot bunn av radiator må byttes. Mekonomen har denne til lavest pris. Tar du av kabelen og vifta stopper, er du sikker på at det er denne.

Tempmåler som ikke virker:

Det er den ene av de to følerne som sitter mot toppen på venstre side i bakkant av motoren, den grå tror jeg, mener den blå er til motorstyringen. (Ta av en og en plugg, den til tempmåleren forårsaker ikke at motoren går merkelig eller tenner varsellamper.. Har bare sett denne på møller, mulig den finnes andre steder også. 150-200,- tror jeg..

Spyleren kan være sikring eller gåen motor, men er ikke sikker!

Okei:) vifta stopper når jeg tar ut føleren, så da må jeg nok bytte den:)

Skal sjekke det med tempføleren i morgen:)

Takk for hjelpen: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til! hvor sitter vinduspyler motoren? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på tanken for vindus spylerveska.... gjorde vertfall det på en audi eg hadde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren står tanken, og tanken ligger bak skjermen på førersiden,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikkeno motor på den hvis jeg ikke husker feil.

Kanskje den er borte :P

Hvordan er den føleren på radiatoren festet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikkeno motor på den hvis jeg ikke husker feil.

Kanskje den er borte :P

Hvordan er den føleren på radiatoren festet?

du skal se den visst du tar vekk innerskjermen , føleren er bare skrudd fast bruker enten 22 eller 24 mm.fastnøkel:) visst jeg husker rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei!:D

Takker for all hjelpen jeg har fått!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er en stor mutter, den føleren. OBS! Radiatoren er i hvertfall på cabben av plastikk, så vær litt forsiktig med hvor hardt du tar i på føleren.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal se den visst du tar vekk innerskjermen , føleren er bare skrudd fast bruker enten 22 eller 24 mm.fastnøkel:) visst jeg husker rett.

Finner ikke ut hvor innerskjermen er festet jeg, ser faktisk ut til at den er punktsveiset:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mente nok innerskjermen i plast i selve hjulhuset, den sitter med skruer/plastklips og er ganske lett å ta ut når du har tatt av hjulet.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mente nok innerskjermen i plast i selve hjulhuset, den sitter med skruer/plastklips og er ganske lett å ta ut når du har tatt av hjulet.. ;)

Aha! Da vet jeg hva han mener, hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.