H&R på s2 coupe. fjerne hjelpefjær eller ikke?

Anbefalte innlegg

har montert H&R justerbart på min s2 coupe. og lurer på om dere andre som har dette har fjernet hjelpe fjærene bak? har skrudd både fremme og bak i bunn. men som sagt nylig montert det, så lurer på om det vil sige mer enn nå?

kom med innspill!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fjernet de, blir lavere da :) H&R fjørene er kanonbra med tanke på fjærkonstant, holder tilnærmet samme nm i mange år, så den vil neppe sige så veldig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fjernet de, blir lavere da :) H&R fjørene er kanonbra med tanke på fjærkonstant, holder tilnærmet samme nm i mange år, så den vil neppe sige så veldig mye.

høres bra ut:) da blir de nok fjernet i helgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den gamle s2`n så fjærna jeg de, men med sellholm topplagre er det ikke en nødvendighet, men tror jeg gjør det for det for å få den enda lavere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den gamle s2`n så fjærna jeg de, men med sellholm topplagre er det ikke en nødvendighet, men tror jeg gjør det for det for å få den enda lavere

ok. kjører nye orginale fjærbeinslager. er trossalt bruksbilen;) og veiene her på vestlandet er jo helt elendig! men blir å fjerne hjelpe fjærene bak i helgen:) er ikke lav nok bak enda;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten bump her. har ikke fjernet hjelpefjærene bak enda, men har da et spørsmål anngående dette. demperen vil ikke "bunne" uten hjelpefjærene? tenker da på om den blir for lang?

og må jeg ha ny hjulstilling bak om jeg fjerner de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten bump her. har ikke fjernet hjelpefjærene bak enda, men har da et spørsmål anngående dette. demperen vil ikke "bunne" uten hjelpefjærene? tenker da på om den blir for lang?

og må jeg ha ny hjulstilling bak om jeg fjerner de?

neppe... men det er jo bare å dra den ut og sjekke slaglengden. du bør egentlig ha ny hjulstilling for alt du gjør i understellet, men går nok bra her for en så liten endring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neppe... men det er jo bare å dra den ut og sjekke slaglengden. du bør egentlig ha ny hjulstilling for alt du gjør i understellet, men går nok bra her for en så liten endring...

ok, da prøver jeg det. mangler enda noen cm bak, så satser på den blir bra nok etterpå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fjernet hjelpefjærene bak, og den ble perfekt i høyde:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fjernet hjelpefjærene bak, og den ble perfekt i høyde:)

Bilde Anders, bilde! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.