Anbefalte innlegg

Stemmer det at vis du bygger om fra 5tr til 6tr så kan du bruke en mellomaksling fra type 85q uten å korte den????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Ca 2.5cm kortere, Tipper nyere S2 er ca samme lengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 trinns kassen fra min cq type 85 var like lang som 6 trinns biturbo kassen min. så det stemmer nok at type 85 mellomaksling kan brukes til s2 med 6 trinnskasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja:) Da får jeg gå ut å røske ta mellomakslingen på Urquattro delebilen til fatter`n da:p: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja:) Da får jeg gå ut å røske ta mellomakslingen på Urquattro delebilen til fatter`n da:p: vinke :

 

er usikker på om urquattro mellomakslingen er lik: klø : jeg mente coupe quattro type 85. tror det er forskjell på de? sikkert noen med ur som kan bekrefte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi snakker om 5 og 6 trinns, hvorfor ikke bare ta ut 5 trinns kassen, røkke ut den hylsa som står der 6 giret står på 6 trinns kassen og bare montere inn det 6 drevet ? billigere....osv.osv. ? :P

My 2 cents

Detta blir iallefall jeg å gjøre til sommern :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi snakker om 5 og 6 trinns, hvorfor ikke bare ta ut 5 trinns kassen, røkke ut den hylsa som står der 6 giret står på 6 trinns kassen og bare montere inn det 6 drevet ? billigere....osv.osv. ? :P

My 2 cents

Detta blir iallefall jeg å gjøre til sommern :)

 

Dette krever jo at du har en 01e kasse fra før. Da vil du få nesten ingen forskjell på 5. og 6. giret.

 

Uansett så passer jo 6 trinns kassa direkte dersom du har 01e fra før..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette krever jo at du har en 01e kasse fra før. Da vil du få nesten ingen forskjell på 5. og 6. giret.

 

Uansett så passer jo 6 trinns kassa direkte dersom du har 01e fra før..

 

Tom Rune

 

Men det kommer vel litt an på hvordan drev man kaster inn ;)

Ingen som sier at det MÅ være et originalt drev da :)

Det originale 6. giret på en 4.11 kasse er .71 som vil øke farta med snaue 8 km i timen.

Ettersom at jeg tror at jeg har enda høyere utveksling etter et par tester på toppfarten osv. så vil jeg tro at jeg vil merke litt forskjell med 6. giret, og JA det passer i min kasse :)

Toppfarta på min coupe er bare ca. 196 km/h på ca. 6500 rpm, ifølge meteret, GPS'en mener at jeg har "endel" over, noe som kan stemme ettersom at jeg har større hjul enn normalt :P

Det irriterer meg også at når jeg kjører lengre turer og da legger meg på 90 så har jeg 2800 rpm, ved 100 er det 3000 og derfra og ligger man jo da helst så skjeldent som mulig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det kommer vel litt an på hvordan drev man kaster inn ;)

Ingen som sier at det MÅ være et originalt drev da :)

Det originale 6. giret på en 4.11 kasse er .71 som vil øke farta med snaue 8 km i timen.

Ettersom at jeg tror at jeg har enda høyere utveksling etter et par tester på toppfarten osv. så vil jeg tro at jeg vil merke litt forskjell med 6. giret, og JA det passer i min kasse :)

Toppfarta på min coupe er bare ca. 196 km/h på ca. 6500 rpm, ifølge meteret, GPS'en mener at jeg har "endel" over, noe som kan stemme ettersom at jeg har større hjul enn normalt :P

Det irriterer meg også at når jeg kjører lengre turer og da legger meg på 90 så har jeg 2800 rpm, ved 100 er det 3000 og derfra og ligger man jo da helst så skjeldent som mulig ;)

 

Nå vil jeg tro at de fleste som bytter girkasse i sin s2/80/90 gjør det fordi de trenger en mer solid girkasse. Tror ikke det er så mange som gjør det pga toppfart. Det gjør i allefall ikke jeg.

 

 

Tilbake til topic:

 

Mellomakslingen fra Urq ser ut til å passe LINK

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehh.... tror nok at det blir ny kasse og ny bakdiff for min del ja, med mindre jeg finner noen som har en kasse som har defekt 1-4 gir :P

Kosta skjorta for å få det siste drevet, synk.ringen og synk.navet og nålelageret.

ca 8000.- nytt : bh :

Får jo en 6 trinns s2 kasse med diff for en så rimelig penge om jeg vil at det er mer verdt det når man vet at den tåler mye mere juling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehh.... tror nok at det blir ny kasse og ny bakdiff for min del ja, med mindre jeg finner noen som har en kasse som har defekt 1-4 gir :P

Kosta skjorta for å få det siste drevet, synk.ringen og synk.navet og nålelageret.

ca 8000.- nytt : bh :

Får jo en 6 trinns s2 kasse med diff for en så rimelig penge om jeg vil at det er mer verdt det når man vet at den tåler mye mere juling :)

 

trenger ikke å bytte bakdiff, da denne har lik utveksling;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og JA det passer i min kasse :)

 

Hvilken kasse har du og hvilket drev tenkte du å bruke egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.