#1 Skrevet Februar 14, 2008 Jeg har akkurat kjøpt en 88mod audi 80quattro som skulle bli bruksbil , men så viser det seg at blokka er sprukket. Da jeg simpelthen ikke gidder å skifte motor for å ende opp med fortsatt 1,8s , lurer jeg på hvilke motorer som passer greit nedi. A4 1,8t? 1,8 20v? 1,9tdi? Tror det meste passer på girkassa , men om noen har en formening om hvilken nyere motor som enklest å montere i gammel bil , så rop ut! Tenker da mest på kabelnett , startsperre , osv. Detter er min første audi uten femmer , så alle tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2008 Ingen?? Lurer mest på hvilke motorer som har startperre , og hvilke deler jeg da trenger med. Er det noen 4'ere som IKKE passer på girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2008 Putter du dieselmotor i bensin-girkasse blir det ubehagelig høyt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2008 Putter du dieselmotor i bensin-girkasse blir det ubehagelig høyt turtall. Ja , jeg veit , men andre har gjort dette med suksess , men fra 2,0E . lurer på om utvekslingen er annerledes? Det er vel alldri levert B3 med diesel , eller passende bakdiff? Har kun erfaring fra 85quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 hadde en kar innom arbeid for en stund siden, hadde brukt 1.9tdi fra B4, på en B3 quattro, gikk helt greit den bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...