Audi 80 henger på turtall ved gir skift???

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nett vert å henta meg en Audi 80 2,6 V6 Bensin. No når eg kjøre heim so merker eg at når eg trykke inn

clutch`en så henger turtallet ca 2 sec før det detter ned. Hadde dette på en Audi 90 type 89 eg hadde en gang og. Noen som veit kva dette er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som noe vakuumtull, evt. tomgangsventilen (hvis det er en slik på V6'en?) som ikke funker riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor sitter denne vakumventilen i så fall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en tomgangsmotor på den (Tipper det..), sitter den høyst sannsynlig ved innsuget på toppen av motoren, det er en ca. 15cm lang plast eller metallsylinder med to slanger (som går inn på hver sin side av gasspjellet) og er koblet til med en toleder kabel.

Sjekk også at gasswiren ikke henger, men det er sannsynligvis en liten demper på spjellet uansett. :)

Rettelse:

Her er skisse over 12V-motoren, med beskrivelse av flere av komponentene. Bra side for annet tjafs også, forresten! :D

http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=iman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.