#1 Skrevet Februar 14, 2008 er ofte å kjøre i sentrum når eg er på jobb og ser masse rart i trafikken, men ein ting som irritere meg enormt er dei som sniker seg i kollektiv felta. dei som bur i og rundt om bergen veit at bybanen er på begynnt, og dvs at trafikk bildet er endret og ny kollektiv felt er kommt. har no ved fleire anledninger har eg sett at folk legger seg i kollektiv felta ved bystasjonen/grieghalen og da versta er at politiet ser dette og gjer ingenting. politiet kan ligge bak dei og dei gjer ingenting, men kjøre du som bråke litt så blir det bot..... irritere meg og at folk ikkje kan følga skiltinga og det nye kjøre mønsteret på danmarksplass. er det så j.@€& vansklig å ta ein titt ned på veien å sjå kor stripane går og ein titt opp på skilta??? er mykje som skjer i trafikken i bergen så det kjem sikkert meir utblåsninger fra meg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2008 Jeg hater bybanen!!! Bergen er en eneste stor trafikk kork. Folk klarer ikke følge skiltingen eller få med seg de nye kollektivfeltene... Men jeg har sett politiet dele ut bøter i de nye kollektivfeltene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2008 jeg bruker hvertfall fredgs og lørdagskveld til å tute på alle bilene som bruker kollektiv feltet mitt mohahaha.. (kjører taxi i helgene og da føler jeg en ond trang til å ha kollektivfeltet for meg selv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2008 Syns eg hørte noe angående dette kollektivfeltet fra Bystasjonen til Festplassen ( forbi grieghallen ). Politiet skulle overvåke trafikken der en liten stund for å se hvordan trafikkbildet ble, om folk faktisk fikk med seg at kollektivfeltet starta med bystajonen og ikkje lengre borte som før.. De gjekk også ut med at dei ikkje skulle bøtelegge noen billister i begynnelsen, heller tenke på mer hvordan de kunne gjøre skiltingen bedre.( Ja, eg veit at politiet ikkje driver med skilting av vei, men de har sikkert en liten lillefinger med i spillet ).. Men hvor vidt dette er realiteten no, veit eg ikkje... Er jo litt lenge siden de la om feltene, så folk burde jo egentlig få med seg dette...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2008 sidan dag 1 da dei stengte gaten bak bystasjonen for vanlig trafikk så har politiet skrevet ut bøter. og no skal dei begynne å skrive ut bøter på 3+ feltet lagunen-kokstad. dei burde skreve ut bøter til dei som sniker i køen ved bystasjoen og danmarksplass. er mange som hiver seg inn forran andre biler i kryssa, og da blir det brå bremsing, tuting og verstefall ulykker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...