#1 Skrevet Februar 15, 2008 Har et rust hull der, det er like stort som en... ehhh... Ritz kjeks? Er jo litt risky med rust der, men lurer på om det går igjennom eu kontrollen? Hullet er på veggen mot motoren. Skal prøve å få tatt et bilde av det idag. Og er det vanskelig å fikse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2008 Jeg ville ikke satset penger på at det går gjennom en EU-kontroll... men alt er selvsagt mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2008 en ritz kjeks faktisk... lol! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2008 Hehe.. ja var det eneste jeg kom på... Her er bildet iallefall!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2008 Du må nok finne på noe der ja. Vask vekk "rustvannet" og sett et "kult" klistremerke over hullet så lenge, så kanskje de ikke ser det på kontroll... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2008 Har du fått et sånt hull der, er det garantert mer på lur. Ikke juks med dette på en EU-kontroll og utsett dine medtrafikanter for fare når dempertårnet kneler fullstendig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2008 Hadde ikke planer om å jukse nei... Huff... Får se hva jeg gjør, har aldri sveiset før. Får høre litt rundt! Kanskje jeg bare stripper bilen helt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2008 Var ikke ment som en permanent løsning altså,,,he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2008 Neida.. Men det er bare litt kjipt at hvis jeg skulle få den godkjent, og kjører til jobben også bare PANG! Så står demperen i panseret... Hehe... Midt på e-18... Men hvordan er det å sveise detta? Vrient? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2008 Tror nok ikke det for en som kan sveise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 19, 2008 Er det kanskje lettere å bytte ut hele dempertårnet? Eller hva med at jeg fikk rengjort hullet og kledde hele tårnet inn med nytt metall, og kjørte på med no tectyl greier på innsiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2008 Er det kanskje lettere å bytte ut hele dempertårnet? Eller hva med at jeg fikk rengjort hullet og kledde hele tårnet inn med nytt metall, og kjørte på med no tectyl greier på innsiden? Problemet med å bytte det er at det er chassisnr innstanset der.... da bør du nok kontakte biltilsynet først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 20, 2008 En dreven sveiser fikser det der lett, trenger ikke koste all verden heller. Ville absolutt gjort nå med det, det kommer bare til å bli verre til du en dag som du selv sier står på e18 med demperen i panseret:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 20, 2008 Ok, Har en kamerat som er sveiser. Og plater får jeg fra jobben, hvor tykke trenger man? 0.8-1mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2008 Problemet med å bytte det er at det er chassisnr innstanset der.... da bør du nok kontakte biltilsynet først. Men, hvorfor stå det stanset inn der? Trodde det pleide å være på passasjersiden jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 20, 2008 Men, hvorfor stå det stanset inn der? Trodde det pleide å være på passasjersiden jeg? Nå er bildet uklart så jeg klarer ikke lese av nr men på golf 1 med nr der så er det jo kun biler før 80 som har nr på tårnet og de har ikke 17 siffret chassisnr slik som bilen på bildet så det er ikke en golf 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 20, 2008 Ok, Har en kamerat som er sveiser. Og plater får jeg fra jobben, hvor tykke trenger man? 0.8-1mm? Mål tykkelsen på de som er brukt der, regner med det er litt tykkere enn 1mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 20, 2008 Nå er bildet uklart så jeg klarer ikke lese av nr men på golf 1 med nr der så er det jo kun biler før 80 som har nr på tårnet og de har ikke 17 siffret chassisnr slik som bilen på bildet så det er ikke en golf 1 Er en golf 1 jo, 82 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 20, 2008 Er en golf 1 jo, 82 mod Merkelig... "alle" andre golfer jeg har sett og hatt har hatt det stanset inn i vannkassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 20, 2008 Merkelig... "alle" andre golfer jeg har sett og hatt har hatt det stanset inn i vannkassa. Synes jeg dro kjensel på dempertårnet ja. Men pussig at nummeret står der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 20, 2008 Kan sjekke etter jobb i dag, men kan ikke huske at det var et nummer det, men ser jo sånn ut på bildet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 22, 2008 Var et nummer der ja, var ikke kar om å se hva det stod der. Får ta en vask på toppen der og se hva som står der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 22, 2008 Om synet ikke har svikta meg ser det ut til at dette er det venstre tårnet. Der skal det i alle fall ikke stå noe chassisnummer originalt. Sjekk om du har nummeret under "vinduet" i plastdekslet over vannkassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 22, 2008 Det jeg kunne tyde der var wz etellerannet, skal titte litt mer nøye imorra! Vannkassa er rett under frontruta ikka sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 22, 2008 Det jeg kunne tyde der var wz etellerannet, skal titte litt mer nøye imorra! Vannkassa er rett under frontruta ikka sant? Stemmer. For øvrig ser det som står preget inn i dempertårnet ut som et chassisnummer for meg. Men jeg finner bare ikke noen god grunn til at det skal være der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...