Tomgamg på 1,8T. Hva er normalt

Anbefalte innlegg

Hatt 2000 A4 1,8TQ på service. Føler at den nesten stopper når den går på tomgang når den er kald. Så ikke etter akuratt når jeg hørte den nesten slo seg av. Etter å ha stoppet den og startet den og gitt gass lå den på 900omdr/min (1 strek under 1 tallet).

 

Er dette normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arve Hansen

Hatt 2000 A4 1,8TQ på service. Føler at den nesten stopper når den går på tomgang når den er kald. Så ikke etter akuratt når jeg hørte den nesten slo seg av. Etter å ha stoppet den og startet den og gitt gass lå den på 900omdr/min (1 strek under 1 tallet).

 

Er dette normalt?

 

I forhold til andre biler så er ikke 900omdr/min uvaneligt.... min personligt ligger på 950omdr/min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ligger på 820 men det stemmer nok som Arne sier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an å justere tomgangen med vag-com, gjorde det på min gamle bil (for å teste/leke litt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men virket som den nesten døde. Får prøve litt mer.

Skal sjekke litt med tenningen.

 

Men hva kan de ha gjort på servicen hos Ensjø som gjør at den nesten dør ut på tomgang?

Får prøve den litt å se.

 

Etter service på S6 jeg hadde gikk bilen bare til 3500 omdr før den sluttet å dra. Da viste det seg at pluggene måtte skiftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan hende du burde få grunn stilt gass spjellet..det kan gjøre at den hopper og spretter litt på tomgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi Ensjø?

Ja, kalibrering av gasspjeld og evt justering av tomgang er fort gjort med diagnoseverktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge de har diagnose apparat er det gjort på 10 sec

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.

 

Audi Ensjø jeg har hat service på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.