Anbefalte innlegg

Er det noen måte å få av salt på bilen? Bilen som samboeren kjører har ikke blitt vasket siden mai, og kjører masse på saltet vei. Jeg vasket den nå, og svampen ble omtrent slipt bort da jeg vasket den.

Er det noen mulighet til å fjerne dette? Med tanke på at jeg ikke har noe annet sted å stå enn i en vaskehall så det bør ikke ta for lang tid??

Hva skjer om jeg lar det sitte der til sommeren? er det håp om å få det vekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray hele bilen med asfaltfjerner og la dette virke en stund (10 minutt ca) Høytrykk med varmt vann. Svamp hele bilen med såpe/varmtvann.. Lakkrens, polering, så nærmer det seg vel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ta det med slik clay?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje fra Esso.

 

Vil det fungere? Vil lakken ta skade av det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay er raskest og mest skånsomt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay er raskest og mest skånsomt!

 

Kan det brukes ute når det er kaldt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Putt den i en bøtte/pose med varmt vann før bruk, så går det bra ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..

Ckayen er best i varme, så evt varmt vann kan jo funke"

Ellers blir den hard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene, da skal det prøves i morra, hvis jeg får tak i da, siden dette er vel sommerprodukter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

naboen min polerer biler! og han bruker clay! han vasker bilen med clay! den klumpen er helt GENIAL!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som Nils, prick bort er en genial avfetting å ta aller først!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som Nils, prick bort er en genial avfetting å ta aller først!! :)

 

det er ikke vits vis du bruker clay! du trur det ikke før du får se det! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør jo helst vaske veldig godt før du går på med clay da, ellers varer den ikke spesielt lenge, og du risikerer å dra med deg en masse dritt rundtomkring....

 

Edit: Clay fjerner også all lakkbeskyttelse, så å 'vaske' bilen med clay hver gang den er møkkete er ingen god idé.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør jo helst vaske veldig godt før du går på med clay da, ellers varer den ikke spesielt lenge, og du risikerer å dra med deg en masse dritt rundtomkring....

 

Edit: Clay fjerner også all lakkbeskyttelse, så å 'vaske' bilen med clay hver gang den er møkkete er ingen god idé.

 

var ikke det jeg mente! når du skal polere bilen din evt... så er det beste å bruke clay! mye mer skånsom en den flaske driten du får på bensin stasjoner! fatter´n hadde på noe sånt på bilen sin nå, og jeg syntes at det ikke er det samme som caly!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke det jeg mente! når du skal polere bilen din evt... så er det beste å bruke clay! mye mer skånsom en den flaske driten du får på bensin stasjoner! fatter´n hadde på noe sånt på bilen sin nå, og jeg syntes at det ikke er det samme som caly!

Mulig det er vanlig Turtle lakkrens på flaske du snakker om?

Har brukt clay endel ganger, og selv om claying er ganske skånsomt, så krever det at bilen er ren for løs skitt, veisalt osv før du starter. Clay er en magisk greie, men krever litt forarbeid. For å få bilen skikkelig ren før du begynner, bør du vaske godt, og første steg er da en skikkelig avspyling, gjerne med en god avfetting type PrikkBort. Det spiller ingen rolle at du bruker avfetting, siden du senere skal gå over med clay som fjerner stort sett all voks og polish, i tillegg til urenhetene i lakken. Bruker du clay BØR du sørge for å (evt lakkrense om nødvendig), vokse og polere bilen igjen så fort som mulig, siden lakken ligger helt ubeskyttet.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk SABLEX fra Esso. Fungerer HELT KONGE. Bare og spaye på, vente 2-3 min og svampe. Vips og detr er vekk:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk SABLEX fra Esso. Fungerer HELT KONGE. Bare og spaye på, vente 2-3 min og svampe. Vips og detr er vekk:D

 

fatter´n brukte det! syntes ikke det var noe bra jeg da! men kan hende det satt ekstra godt i lakken til fatter´n;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er vanlig Turtle lakkrens på flaske du snakker om?

Har brukt clay endel ganger, og selv om claying er ganske skånsomt, så krever det at bilen er ren for løs skitt, veisalt osv før du starter. Clay er en magisk greie, men krever litt forarbeid. For å få bilen skikkelig ren før du begynner, bør du vaske godt, og første steg er da en skikkelig avspyling, gjerne med en god avfetting type PrikkBort. Det spiller ingen rolle at du bruker avfetting, siden du senere skal gå over med clay som fjerner stort sett all voks og polish, i tillegg til urenhetene i lakken. Bruker du clay BØR du sørge for å (evt lakkrense om nødvendig), vokse og polere bilen igjen så fort som mulig, siden lakken ligger helt ubeskyttet.

 

:)

 

enig med deg der! men er ikke clayen for at du skal fjerne salt prikkene og sånt a? mulig du har rett! naboen min som driver og polerer, setter den bare bort til han uansett jeg! meget dyktig kar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lampeolje,asfaltfjerner,thynner,silikonfjerner gjør til at du MÅ/Burde polere opp bilen igjen,matte flekker når den blir tørr og får stått i sola i noen timer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.