Demontere hjerne/map 2.2T 3b

Anbefalte innlegg

Heisann..har nå vært ute og tatt ut styreenheten..demonterte og greier..men nå tørr jeg ikke mer..Skulle sjekke map'en men da må jeg jo demontere enda mer. Noen som har en link til dette?

 

En kompis sa at jeg trengte ikke å koble fra batteri,bare koble hjernen direkte fra. Fikk start iallefall etterpå. Eller må batteri kobles fra uansett?

 

Haster litt med link værtfall.. Har søkt med finner ingenting. Redd for å ødelegge noe her. (grønn på audi)

 

: smil :: syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 2-3 skruer for å dele hjernen om jeg ikke husker helt feil. Når jeg var i TrHeim for å chippe, ble ikke batteriet koblet fra når de plukket ut hjernen. Da trenger heller ikke du gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har demontert hjernen..men nå må jo den deles på nytt pga 2 elektroplater ligger mot hverandre. Litt nervøs.:confused:

 

Koder tall på hjernen: 02 61 200 451

447 907 404A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Terje!

 

Finner ikke helt det jeg vil ha,men må vel lete videre på denne linken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at du har fått av lokket, hvilket du gjorde ved å bende ut de små metall tappene.... så vil du se at det er 2-3 plastpinner som går tvers igjennom begge printkortene. Ser du nøyere etter så vil du kunne se at du kan pirke ut en liten plast pinne med rundt hode i den ene enden av de gjennomgående pinnene. Når du trekker ut de ca 7mm lange plast pinnen ( som er tredd nedi den store ) så kan du klemme sammen de gjennomgående plastpinnene i tuppen slik at de glir ut av printet. Når dette er gjort så er printplatene frigjort fra hverandre. Når du ser rett på stikket, det store sorte som du kobler til bilen, så vil du se at på hver side så er det 1 svart plast tapp som skal skyves inn mot selve stikket. Når disse er skyvd inn mot midten ( mot hverandre ) så kan du ta en tynn skrutrekker øverst på midten og spenne opp litt for så å skyve den øvre printplaten ut av stikket ( alle pinnene følger med ut. Så kan du løfte på det øverste printet som nå kun er "hengslet" i ledingene i bakkant.

 

Jeeeezuz, for en forklaring - håper du får noe ut av den. jeg skjønner den nesten ikke selv når jeg leser den. Alt hadde vært så mye lettere om jeg stod ved siden av hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønte det og jeg har ikke gjort det før:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Paul Guillen

Jeeeezuz, for en forklaring - håper du får noe ut av den. jeg skjønner den nesten ikke selv når jeg leser den. Alt hadde vært så mye lettere om jeg stod ved siden av hehehe

 

Tusen takk paul!!

 

Skal kjøre dama på jobb nå..så er det demontering igjen!

 

Kommer med kommentarer etterhvert: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke ut printplaten gitt..altså skyvet den ut..meget fin fremgangsmåte værtfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENDELIG!!! hehe..satt godt gitt..så er spm..hvor sitter chippen? Noen som har bilder av printplate ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da e mtm chip og 300map registrert..turbokjøp neste..

 

Takker dere for positive svar!!:tilber:

 

Hva skulle vi gjort uten VACN...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare og komme med et lite innspill.

 

Batteri BØR alltid kobles fra ved frakobling av styreenhet!!!

 

BTW, hvordan går bilen nå da? men ny chip og map, og std propell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Tenkte bare og komme med et lite innspill.

 

Batteri BØR alltid kobles fra ved frakobling av styreenhet!!!

 

BTW, hvordan går bilen nå da? men ny chip og map, og std propell..

 

Heisann.

Har hørt både med og uten frakobling batteri. Skulle ha koblet ut batteri i ettertid. Men bil funker værtfall (tross alt) :)

 

Hadde 300map og mtm chip fra før av. Måtte bare vite hvordan chip jeg hadde og utforske map før bestilling av ny turbo. Kunne jo blitt lurt med en 200/250map da jeg kjøpte den:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke viktig å koble fra batteri først, (står i hvertfall ikke i Bentley'en..) men husk å la bilen stå et minutt eller to etter at tenningen er slått av, så hjernen kan få lagret og gjort ferdig det den skal. 'Nøkkelen i lomma' er et enkelt triks der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, går sikkert fin-fint i det fleste tilfeller og ikke koble fra batt.

Er jo i hovesdak for og unngå evt. spennings-spikes.

 

Enkelt og koble fra, og litt billigere enn en defekt ecu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Har plukka sund 100vis av styreenheter uten å ta av batteriet.

Men airbag derimot.... Da ska batteriet av.

 

Der kom fasiten..hehe. :cool:

 

Alt bare vellstand her nå Hans..kun en turbo i rett skikk som mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Har plukka sund 100vis av styreenheter uten å ta av batteriet.

Men airbag derimot.... Da ska batteriet av.

 

!!Sikkert derfor airbagen ikke funker hos meg :eek:

Kan heller ikke resettes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Har plukka sund 100vis av styreenheter uten å ta av batteriet.

Men airbag derimot.... Da ska batteriet av.

 

!!Sikkert derfor airbagen ikke funker hos meg :eek:

Kan heller ikke resettes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.