FSI - MOTOR 1,8 - 1,6 med eller uten turbo..

Anbefalte innlegg

Meninger om dette.. Har selv kjørt 1,6 FSI, i en golf.. Det er den rareste motoren jeg har vært borti.. Var turtallsavhengig hele tiden.. Ikke bunndrag... Liten bil ca 110 hk.. Syntes min gamle 90 hk var sprekere og bedre.

 

Pakker di 1,8t Fsi i en Audi... Da kjøper ikke jeg den bilen... Det skal være sikkert. Ubrukelig etter min mening..

 

Noe andre..

 

Mvh

TurboCarl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Carl Erik Røvik

Pakker di 1,8t Fsi i en Audi... Da kjøper ikke jeg den bilen... Det skal være sikkert. Ubrukelig etter min mening..

 

Noe andre..

 

Mvh

TurboCarl

 

Ja, hvis jeg skjønner hva du mener... 1,8T FSI finnes vel ikke ettersom jeg forstår... Og hvis den skulle finnes, så hadde den vel vært enda bedre enn 1,8T..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

115 hk FSI (1,6) er ufattelig daff når den er ny, men når den har gått noen 1000 km funker den faktisk bra. Har kjørt den motoren både i Sportback, Touran og Golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde FSI bare fantes i 1.6, 2.0 og 2.0T jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes vel bare 1.6 og 2.0 fsi (ennå ihvertfall)

 

men fsi motoren er vel ganske avhengig av 98 oktan for å fungere optimalt. har kjørt 2.0fsi i A3 på 98 og den gikk ganske greit vil jeg si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Even Ericsson

finnes vel bare 1.6 og 2.0 fsi (ennå ihvertfall)

 

men fsi motoren er vel ganske avhengig av 98 oktan for å fungere optimalt. har kjørt 2.0fsi i A3 på 98 og den gikk ganske greit vil jeg si.

 

Mulig det, men hvor dere dette fra? Mildt sagt litt merkelig hvis VW kommer ut med en motor som ikke funker optimalt hvis den ikke mates med bensin som man nesten ikke får kjøpt i landet bilen lages i...:rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Mulig det, men hvor dere dette fra? Mildt sagt litt merkelig hvis VW kommer ut med en motor som ikke funker optimalt hvis den ikke mates med bensin som man nesten ikke får kjøpt i landet bilen lages i...:rolleyes:

 

 

Det er faktisk riktig. FSI-motorene er spesielt konstruert for å bli matet med en spesielt svovelfattig bensin de har på kontinentet (Super Bleifrei Plus) Med denne bensinen får man max utnyttelse av dreiemomentet og et lavere forbruk enn de tradisjonelle bensinmotorene, men FSI-motorene går selvfølgelig også greit på vår bensin, selv om den helst bør ha 98 okton pga den høye kompresjonen disse motorene har.

 

Litt skammelig (for å si det mildt) at en oljenasjon som Norge ikke kan tilby denne svovelfattige, mer miljøvennlige bensinen. Grunnen er visstnok at den er dyrere å produsere, og myndighetene er ikke i stand til å senke avgiften på denne miljøbensinen. Ille i et land som ellers ofte har miljø på toppen av prioriteringslista!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker liv i dinna???

 

Er det fakta at 1,6 -2,0 Fsi skal gå på 98 oktan?????? kan vel ikkje passe?: bh :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker liv i dinna???

 

Er det fakta at 1,6 -2,0 Fsi skal gå på 98 oktan?????? kan vel ikkje passe?: bh :: klø :

 

FSI-motorene har svært høy kompresjon og bør derfor kjøres på 98 oktan. De kan naturligvis også fint gå på 95 Oktan uten at dette får noen konsekvenser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FSI-motorene har svært høy kompresjon og bør derfor kjøres på 98 oktan. De kan naturligvis også fint gå på 95 Oktan uten at dette får noen konsekvenser :)

 

Annet enn lavere effekt og høyere forbruk ja.......: vinke :

 

Kjørte min 2,0L FSI en liten tur i går kveld, på det laveste viste kjørecomputeren ett snitt forbruk på 4,4L/100 km : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed om da jeg kjøpte min (1,8tfsi) at jeg kunne kjøre på helt ned til 91-92 oktan. Men da måtte jeg kjøre roligere.

Men kjører uansett kun på 98-99.

 

Og selv om det er en gammel tråd, så må jeg si til trådstarter at det er veldig godt bunndrag i tfsi motoren. Ikke ulik diesel faktisk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri kjørt 98 oktan på min 1.6FSI, kanskje jeg skal teste det... Kjørte langkjøring i helgen da lå jeg på fra 0.47 til 0.68 i forbuk, med 95 oktan...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og selv om det er en gammel tråd, så må jeg si til trådstarter at det er veldig godt bunndrag i tfsi motoren. Ikke ulik diesel faktisk :)

 

I alle testene jeg har lest av 1.8TFSI 160 hk, stiller alle spørsmålet om det er noe poeng å kjøpe diesel når du får en så sterk, gjerring, vibrasjonsfri og stillegånde motor som dette.

 

For 10 år siden sa jeg att jeg aldri skulle ha diesel, så prøvde jeg TDI, og etter det sa jeg att jeg aldri skulle ha noen annet en diesel (bortsett fra femmer da sef.). Nå har jeg mest lyst på TFSI!!! Ambivalent?????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I alle testene jeg har lest av 1.8TFSI 160 hk, stiller alle spørsmålet om det er noe poeng å kjøpe diesel når du får en så sterk, gjerring, vibrasjonsfri og stillegånde motor som dette.

 

For 10 år siden sa jeg att jeg aldri skulle ha diesel, så prøvde jeg TDI, og etter det sa jeg att jeg aldri skulle ha noen annet en diesel (bortsett fra femmer da sef.). Nå har jeg mest lyst på TFSI!!! Ambivalent?????????

 

Hehe, kjenner meg litt igjen der gitt. Var meget skeptisk til å kjøpe bensinmotor jeg også. Men nå etter å ha hadd tfsi i 1,5mnd og kjørt over 7000km så vil jeg ikke si jeg angrer.:) Er godt og ha stille motordur og muligheten til å dra litt lengre på gira. Og den går i allefall en god del billigere en gamle 1,8t, selv om den nok drikker litt mer en f.eks en 1,9tdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør meg samme tanker som dere to siste her nevner da jeg hopper inn i "TSI" og TDI Superbene på jobben.

Latterlig deilig kjørekomfort med 1.8Ten : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ikke snakke om den nye 2,0 tfsi avs som matcher momentet til en 170 hk Tdi, Da får man en effekt/moment kurve som strekker seg fra 1500 o/min til 6000 o/min, og ikke mye mere i forbruk heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en av få? Golf 2.0 fsi med 150 hk,syns den går ganske bra! Langbeinte gir,kan ligge i 6 ned mot 50-60 km....Nesten som automat,mangler jo kickdown da...Bruker ca 0.50-0,60 på langkjøring...

Oij blanda meg inn i en Audi tråd gitt....: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FSI-motorene har svært høy kompresjon og bør derfor kjøres på 98 oktan. De kan naturligvis også fint gå på 95 Oktan uten at dette får noen konsekvenser :)

 

Ja ja,så vet man det,kansje MØLLER kan opplyse folk om det,men men det er jo MØLLER.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er litt rart med di nye tfsi motorene, er at jeg syns dem tar ut lite effekt av 1.8tfsi motoren da... 160hk er ingenting av en turbomotor på 1.8 ltr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er litt rart med di nye tfsi motorene, er at jeg syns dem tar ut lite effekt av 1.8tfsi motoren da... 160hk er ingenting av en turbomotor på 1.8 ltr

 

Er nok for å få plass til 2.0TFSI (180hk) og 2.0TFSI (211hk) i modellprogrammet... Testa 2.0TDI (143hk) og 1.8TFSI og jeg var aldri i tvil! 1.8TFSI var _mye_ morsommere enn en litt slapp 2.0TDI. Bunndraget i 1.8TFI flere klasser bedre sammenlignet med gamle 1.8T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok for å få plass til 2.0TFSI (180hk) og 2.0TFSI (211hk) i modellprogrammet... Testa 2.0TDI (143hk) og 1.8TFSI og jeg var aldri i tvil! 1.8TFSI var _mye_ morsommere enn en litt slapp 2.0TDI. Bunndraget i 1.8TFI flere klasser bedre sammenlignet med gamle 1.8T.

 

Jeg har både en 1,8T og en 2,0 TFSI.

Det er ikke noen tvil om at det er forskjell mellom dem :)

Kanskje litt vanskelig å sammenligne en A6 avant og en TT,

men TFSI´en er merkbart "kvikkere".

Spesielt etter girskift under kraftig akselerasjon er det stor forskjell.

(A6´en er chippet, så antall hk er nesten det samme)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en bremsetest av en slik motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en av få? Golf 2.0 fsi med 150 hk,syns den går ganske bra! Langbeinte gir,kan ligge i 6 ned mot 50-60 km....Nesten som automat,mangler jo kickdown da...Bruker ca 0.50-0,60 på langkjøring...

Oij blanda meg inn i en Audi tråd gitt....: flau :

 

Er det muligt at få mere hk ut avdisse FSI motorene uten turbo??? chip/luftfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.