FSI - MOTOR 1,8 - 1,6 med eller uten turbo..

Anbefalte innlegg

Er det muligt at få mere hk ut avdisse FSI motorene uten turbo??? chip/luftfilter

 

Åpent luftfilter og sportseksos vil sikkert gi litt.. Tenker meg det er forholdsvis vanskelig å finne chip til bil uten turbo. Når jeg forhørte meg om chip til min 1.8 uten turbo var det iallfall nesten enstemmig fra alle "de store" at det ikke var noe vits... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka type åpent luftfilter vil du anbefale,har ikkje peiling på sånt selv???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk riktig. FSI-motorene er spesielt konstruert for å bli matet med en spesielt svovelfattig bensin de har på kontinentet (Super Bleifrei Plus) Med denne bensinen får man max utnyttelse av dreiemomentet og et lavere forbruk enn de tradisjonelle bensinmotorene, men FSI-motorene går selvfølgelig også greit på vår bensin, selv om den helst bør ha 98 okton pga den høye kompresjonen disse motorene har.

 

Litt skammelig (for å si det mildt) at en oljenasjon som Norge ikke kan tilby denne svovelfattige, mer miljøvennlige bensinen. Grunnen er visstnok at den er dyrere å produsere, og myndighetene er ikke i stand til å senke avgiften på denne miljøbensinen. Ille i et land som ellers ofte har miljø på toppen av prioriteringslista!!!

 

Miljø !! Glem det, om dere fyller, 95, 95 super, 95 super plus, 98 eller 99, isen på polene smelter like fort uansett. Det er ikke før mydighetene begynner å rydde i egne rekker, dvs. olje/energi, samt pålegger flyselskapene restriksjoner det kommer til å skje noe.

 

så til saken. Min 2.0TFSI skulle ha 95 eller 98, men jeg fyller 99 (Shell), og tro meg, det er en forskjell på oktan og FSI teknologi. I tillegg har jeg gjort en liten BSR justering, og nå er forskjellen betydelig. Jeg kjører langt for å få 99 på min for å si den sånn... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpent luftfilter og sportseksos vil sikkert gi litt.. Tenker meg det er forholdsvis vanskelig å finne chip til bil uten turbo. Når jeg forhørte meg om chip til min 1.8 uten turbo var det iallfall nesten enstemmig fra alle "de store" at det ikke var noe vits... :o

 

Har chippet min nu,blev en mye bedre bil at kjøre,fikk det lille ekstra over bakketoppen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.