#1 Skrevet Februar 15, 2008 Har forstått det slik at TDI-motorene har en ekstravarmer eller lignende for å holde driftstemperatur om vinteren. Min holder fint 90 grader under kjøring, men på tomgang detter tempen 10-20 grader når det er ca 0 grader i lufta. Termostat og tempgiver (G62) er nytt begge deler så det er ikke problemet, men bilen er import, så er ikke sikkert den har dette "nordiske" utstyret. Er det noen måte å sjekke dette på? Kan nevnes at tempen i kupeen er fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2008 Gi Møller chassisnr. og be dem sjekke i bilens pr koder om den har tilleggsvarmer montert eller ikke. Om den har, sjekk om den virker. ( Diagnose med VAS eller VAG-COM adresseord 18 ). Om bilen har slik varmer montert vil eksosrøret for denne sansynligvis komme ut gjennom beskyttelseplata under motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2008 Flott! Takk for den.. Var jo en lettvint løsning. Men har lest noe om elektrisk varming av kjølevannet kunne være montert også. Er ikke dette tilfelle? Originalutstyr vel og merke. Motoren er en 130 hk PD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2008 Tror ikke ( vel å merke tror...) at PD motorene har slik elektronisk oppvarming. Veit eldre motorer hadde dette. 3 glødeplugger stående ned i en vannstuss på topplokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2008 Man vil vel gjerne høre webastoen også hvis man starter bilen i under fire grader og så stopper den igjen. Er vel normalt slik, på dagens modeller, at den fortsetter å gå noen minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2008 Både på min nåværende Passat og min forrige bil, en 2004 Touran, var det et klistremerke med Webasto logoen på i motorommet. Greit å få øye på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2008 Passat 3B har IKKE drivstoffdreven tilleggsvarmer.... kun 3C,caddy,touran,Touareg og T5 som har det. Golf V/polo har elektrisk tilleggsvarmer med varmestaver i varmeregisteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2008 Muligens dumt spørsmål, men hva er det som uler som ett lite jetfly på sharanen her? Har stoppa noen ganger etter korte kjøreturer, går ut av bilen, og da høres det ut som en turbin som spinner ned. Lyden kommer fra høyre hjulbue bak. Ikke min bil dette, så har egentlig bare lurt på det uten å spørre noen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2008 Muligens dumt spørsmål, men hva er det som uler som ett lite jetfly på sharanen her?Har stoppa noen ganger etter korte kjøreturer, går ut av bilen, og da høres det ut som en turbin som spinner ned. Lyden kommer fra høyre hjulbue bak. Ikke min bil dette, så har egentlig bare lurt på det uten å spørre noen. ebersprâcher tilleggsvarmeren tipper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2008 jaha, denne som varmer bak eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2008 jaha, denne som varmer bak eller? Noen biler har det både foran og bak. I det tilfellet lyder det rimelig;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2008 Muligens dumt spørsmål, men hva er det som uler som ett lite jetfly på sharanen her?Har stoppa noen ganger etter korte kjøreturer, går ut av bilen, og da høres det ut som en turbin som spinner ned. Lyden kommer fra høyre hjulbue bak. Ikke min bil dette, så har egentlig bare lurt på det uten å spørre noen. Det er tilleggsvarmen ja, men på min er den ihvertfall på venstreside, rett forran bakhjulet jaha, denne som varmer bak eller? Nei, det er ikke den som varmer bak den bare hjelper å gi mer varme da motoren i seg selv ikke avgir nok varme til varmeapparatet. Varme bak er det 2-sone varmeapparat som ordner så det har ikke noe med denne tillegsvarmeren å gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 18, 2008 Takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...