Kestik KT4 på Passat 3gb?

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her på forumet, og håper jeg får gleden av å få hjelp fra dere "eksperter", og dele andre erfaringer med flere her inne. Men til poenget her. Jeg har en 01 mod Passat 3gb, og vurderer Kestik KT4 8.5x18 frem og 9.5x18 bak, innpresset er 35 på alle 4 felgene. Det jeg lurer på er, om dette går? Eventuelt hvilken dekkdim vil dere anbefale? Vil ha mest mulig gummistrekk bak, frem har det ikke SÅ mye å si, og jeg vil ha samme bredda og samma profil på alle 4. Bilen skal også senkes med v-maxx senkesett, håper på å få den ned til rundt 60-80mm uten valsing. Er det noen her inne som kan bekrefte om dette går, eventuelt komme med tips? Takker på forhånd:)

PS: Ser jeg skrev feil nå, mente såklart Keskin, og ikke Kestik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt akkurat og snurfa på ebay etter felger til Transporteren min, og ramla over disse også. Synes de er kjempefine jeg...

Er vel ikke så veldig mange som har de her på berget heller så vidt jeg vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Er ny her på forumet, og håper jeg får gleden av å få hjelp fra dere "eksperter", og dele andre erfaringer med flere her inne. Men til poenget her. Jeg har en 01 mod Passat 3gb, og vurderer Kestik KT4 8.5x18 frem og 9.5x18 bak, innpresset er 35 på alle 4 felgene. Det jeg lurer på er, om dette går? Eventuelt hvilken dekkdim vil dere anbefale? Vil ha mest mulig gummistrekk bak, frem har det ikke SÅ mye å si, og jeg vil ha samme bredda og samma profil på alle 4. Bilen skal også senkes med v-maxx senkesett, håper på å få den ned til rundt 60-80mm uten valsing. Er det noen her inne som kan bekrefte om dette går, eventuelt komme med tips? Takker på forhånd:)

PS: Ser jeg skrev feil nå, mente såklart Keskin, og ikke Kestik.

8,5 og 9,5x18 ET35 fungerer ganske bra, men forhjulet subber i skjermen når du svinger med så mye senk som 70-80mm. Jeg ville valgt 225/40 rund baut for å unngå subbing bak (265/35 er ikke problemfritt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 og 9,5x18 ET35 fungerer ganske bra, men forhjulet subber i skjermen når du svinger med så mye senk som 70-80mm. Jeg ville valgt 225/40 rund baut for å unngå subbing bak (265/35 er ikke problemfritt).
Oki, men 225/40/18 er det mulig å få godkjent hos biltilsynet? Får heller justere opp bilen litt da når den tid kommer. Hvordan blir det med gummistrekk med 225/40? Noen som har noen bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kestik? noe nytt som har kommet eller?;) hehe

post-3685-1193820280.jpg

nesten passat=)

IMG_0335.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et par bilder av bilen med bare felgene på, uten dekk. Stakk litt uttom skjermene, men er ikke mange mm det er snakk om. Får håpe biltilsynet kan se litt mellom fingrene her.

Tom Henning: Er det 225/40/18 dekk på de 2 bildene du la ut?

DSC03158.jpg

Bak:

DSC03167.jpg

Frem:

DSC03166.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, men 225/40/18 er det mulig å få godkjent hos biltilsynet? Får heller justere opp bilen litt da når den tid kommer. Hvordan blir det med gummistrekk med 225/40? Noen som har noen bilder?

225/40 18 kan man få godkjent hvis det er TUV på felgen til Passat, men da må du droppe bredere bakfelg. Vet ikke om de har TUV på sin 8,5x18 ET35 felg, men du skal være uheldig for å bli stoppet med dette.

Sånn ser forresten Falken FK451 225/40 18 ut på 9,5x18 ET30.

Hjul Runar Kopps Passat webs 3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man denne felgen i 10 x 18 også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar: Du sier jeg ikke kan ha bredere felg bak enn frem, hvis jeg skal godkjenne dette? Da får det heller være, vil ikke kjøre med smalere felg bak.

Håkon: Gå på http://www.keskin-felgen.de for å finne ønsket størrelse på felg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar: Du sier jeg ikke kan ha bredere felg bak enn frem, hvis jeg skal godkjenne dette? Da får det heller være, vil ikke kjøre med smalere felg bak.

Håkon: Gå på http://www.keskin-felgen.de for å finne ønsket størrelse på felg:)

Jeg tror bestemt at man ikke får godkjent hverken bredere bakfelg eller dekk på en Passat eller VAG generelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror bestemt at man ikke får godkjent hverken bredere bakfelg eller dekk på en Passat eller VAG generelt.
Oki, da får jeg fi blanke i godkjenning, for disse skal på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, da får jeg fi blanke i godkjenning, for disse skal på:)

Jepsi pepsi, god ide, spør du meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.