#1 Skrevet Februar 16, 2008 Hei Da var dieseln vansklig igjen. Det som har skjedd er at den plutselig har slutta å gløde, helt momentant. Har brukt bilen aktivt de siste ukene. Og igår så hadde jeg brukt den som vanlig, men så stoppa jeg etter en 5min kjøretur, og når jeg kom tilbake ville den nesten ikke starte. Glødelampa lyser ikke ER det noen som vet hva dette kan skyldes? Har liten til ingen erfaring med dieselmekking, så alle svar er flott. takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2008 Tja, Mål glødinga, men er sikkert ingen utslag siden lampa ikke lyser. Sjekke glødesikringa om den er gåen. Neste er Glødereleet, om det slår inn. Ikke så mange elementer som spiller inn på disse bilene. Kan være brudd i sikringsboksen, dårlige ledningsforbindelser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2008 Takk for svar. Jeg sjekka istad, og da gløda den fint. Er vel mest sannsynlig releet som slår inn som det føler for eller ett brudd da ,eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2008 Glødesikringen irrer og korroderer i stykker og kan gi deg "uregelmessig" kontakt rett før den ryker, kan vær grei å bytte uansett. Koster bare noen få kroner hvis jeg husker riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2008 I tillegg styres glødereleet av en temperatursensor på motoren. Hvis denne sensoren indikerer at motoren er varm, vil ikke releet gi noe gløding i det hele tatt. Som en nødløsning (hvis du må bruke bilen, og den ikke gløder), kan du bruke en startkabel mellom batteriet og strømskinnen på glødepluggene, og gi 10-15 sekunder med strøm for å varme opp pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...