Defekt eksosanlegg på min A6 eller ?

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg "sportslyd" ( brom brom ) i min 2004 A6 1,9tdi. Ved pådrag så "brommer" det extra gitt ! Slipper jeg gassen så kommer det en slags " fiselyd " Brommingen kommer forfra høres det ut som. På tomgang så skrangler det lenger bak på eksosen. Er det bytte av eksos som gjelder her ? Katalysator ? Dyrt ? Tenkte at dette er en jobb for Svensen eksos eller ? Bilen har 104 tusen på telleren . Litt skuffet at det ikke holder lenger men...........Bilen går normalt ellers.

Er det noen som har peil på dette ? Forslag/ideer taes mot med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få bilen på bukk og sjekk hva som er feil før du bestiller time hos svendsen-eksos.

Kan være noe så enkelt som en mutter som må tightes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nå tenkt at verkstedet skule få kikke på dette ( sammen med meg ) for å sjekke hva som var galt før evt. rep.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette før ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo alltids være det forbanna flexirøret som er gåent, altså at det har løsnet fra røret eller revnet opp.

Denne sitter mellom turbo og katalysator på downpipen og har en ganske heftig pris, sånn som katalysatoren har.

Koster vel hvertfall 3 tusen for en slik en, uorginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da fikk jeg konstatert at eksosannl. er tvert av rett etter katalysator : bh :

Svendsen eksos hadde ikke eksosannl. til denne A6 engang: eek :

Møller skal ha ca 10 000,- for å bytte ( kat + rør sitter i en del ):bs:

MEN.....det kan jo sveises da annl. ikke er rustent i det hele tatt.: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da fikk jeg konstatert at eksosannl. er tvert av rett etter katalysator : bh :

Svendsen eksos hadde ikke eksosannl. til denne A6 engang: eek :

Møller skal ha ca 10 000,- for å bytte ( kat + rør sitter i en del ):bs:

MEN.....det kan jo sveises da annl. ikke er rustent i det hele tatt.: ja :

Om du går for annet enn å sveise, ray.se/ebay.de! funker det!! hehehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vurdert møller iallefall. Det er utrolig mye annet fint som er 100 ganger bedre en orginalt å få til 10 000 : smil :

Jeg ville sveisa det sammen igjen, hvis du ikke vil ha noe annet en orginalt da.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vurdert møller iallefall. Det er utrolig mye annet fint som er 100 ganger bedre en orginalt å få til 10 000 : smil :

Jeg ville sveisa det sammen igjen, hvis du ikke vil ha noe annet en orginalt da.: rolleyes

Sveiser dette så snart jeg får tilgang på sv.app. ( vinterferie vettu )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er eksosann. sveiset av en "fagmann". Jaggu ble det ikke billigere enn møller gitt:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.