#1 Skrevet Februar 16, 2008 faen kor mye jobb det e! Girkassa e tatt ned så i morra skifte man kjede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2008 God Luck Mats ;D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2008 Hmmmm... Registerkjede er da ikke vanskelig å bytte. Skru ut pluggene, løsne/lås automatiske kjedestrammeren først, så er det jo bare å dele kjede midt mellom kam drevene og skjøte på den nye kjede, så drar man det gamle og nye rundt ved at man dreier på kamdrev som ligger bak gamle og nye kjede, vanskelighetsgraden ligger på at du må passe på at du ikke mister spenningen i kjede mens du dreier den rundt, men har du en hjelper med deg som holder litt igjen kamdrev som ligger foran gammel/ny kjede er ikke dette noe vanskelig. Gjort på maks halv time dette da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2008 Regner med det er snakk om begge kjeder, begge kjedestrammere + føringer eller glidere (alt etter som). Får du det til på en halv time er du knallgod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 Regner med det er snakk om begge kjeder, begge kjedestrammere + føringer eller glidere (alt etter som). Får du det til på en halv time er du knallgod. Oki, jeg skal innrømme det at jeg ikke har gjort det på VR6 før, men jeg har jobbet som MB-mekaniker, og MB er jo veldig glad i kjede, og det var en bra bonusjobb å bytte kjede på de motorene. Men prinsippet er jo det samme da, kanskje det går en halvtime ekstra på VR6 da. Hva er det andre kjede til VR6 da? Oljepumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2008 Driver oljepumpe ja + at en må splitte gearkasse fra motor for å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2008 Oki, kjekt å vite i tilfelle man hadde vært så gærn og sagt ja til en sånn jobb og tenkt at dette er nok fortgjort selvom andre sier noe annet, for jeg ser jo det at mange mekanikere bruker utrolig mye mere tid en det dem behøver på en jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2008 nammenam jobb:P lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2008 er faktisk en helt grei jobb. værtfall så langt jeg kommet nu. venter bare på sjefen. Han skal hjelpe meg å skifte kjeden, slider, strammere. så er clutch bestilt. ventes onsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 17, 2008 Da hva kjedene byttet. venter bare på ny clutch nu;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 17, 2008 Fin bil! Husker en kompis vurderte og kjøpe denne for rundt 1år siden.. Var vel da han du kjøpte den av kjøpte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 26, 2008 da hva det gjort;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 26, 2008 Bra jobbet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 26, 2008 Gikk faktisk grei. når æ sku starte opp trudde æ registeret hva 1 tann feil, men viste seg at en skrukontakt me masse ledninger inn og ut ikke var helt presset inn. det hva godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...