#1 Skrevet Februar 16, 2008 Hei! Jeg har noen småfeil på golfen min som jeg lurer på om noen her kan ha peiling på!? For det første så er det vanntempmåleren i kjørekomputeren, den står alltid på 50 grader, uansett! er det snakk om å bytte en føler? eller kan det være en annen feil? er det en enpolet føler som er lik som oljetempføleren? Når jeg starter bilen så er det lite ladespenning virker det som, så når jeg ruser opp bilen så blir lyset bedre, og vifta begynner å gå fortere! er det dynamoen som er sliten? har byttet den spenningsregulatoren, med børstene! Bilen driver også å fjusker når det er kaldt ute, dette er en feil som kommer å går! Bilen kveles nesten når jeg gir litt gass, men den går bra når jeg har gassen i bånn! Jeg har byttet tennplugger, ledninger, fordelerlokk, rotor og luftfilter! så virker ikke som om det er problemet! kan det være lambdasonden som driver å tuller? Motoren er en 1,8 16v PL Tusen takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2008 1: Det er ikke vanntemp som er på kjørekomputeren, men snarere oljetemp som er der. Ikke vært borte i at det har stått 50° der hele tiden. Du kan jo prøve med å bytte føleren først, da det er dette som er minst jobb å gjøre. 2: Dette er jo ikke noen ukjent feil på MK1 og MK2. Både einseren og zweieren min er sånn når jeg starter de opp, og har hatt mange som har vært lik. Hva som gjør det, det har jeg faktisk glemt fra jeg så det du spurte om og til jeg kom så langt at jeg fikk svart deg (fyllesjuk og seint på natta) Du må ihvertfall huske på å ruse opp bilen så den lampa slukner, hvis ikke vil bilen gå på tomgang helt til den har ladet ut batteriet helt. 3: Du har PL, og det er det som er problemet. Har knapt vært borte i en PL som har gått ordentlig, inkludert de 2 PLene jeg selv har eid. Den siste jeg hadde var det skiftet alt ifra lambda til LMM uten noen bedring. Du kan jo prøve å røske ut kontakta til lambdasonda på bilen og kjøre uten, så ser du fort om det er den som er gåen eller ei. Du kan jo ha flaks med at det kun er denne. Kanskje ikke så mye til hjelp, men noe var det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2008 Tusen takk for svar! 1: Jo det er vanntemp på kjørekomputeren, det er både olje og vanntemp, vanntemp er den siste funksjonen! 2: Hvilken lampe må slukke? 3: skal jeg merke noen forskjell om jeg drar ut lambdasonden? det som er rart er at den går helt fint når det er varmt ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2008 Nå vet ikke jeg hva slags kjørekomputer du har, men den siste funksjonen er utetempen, så om du ikke har noe spesielt og uoriginalt, så er det utetemp, ikke vanntemp. Har ihvertfall aldri vært borti at det er vanntemp på kjørekomputeren på 2er GTi. Etter hva du beskriver, så må du ruse bilen til ladelampa i instrumentpanelet slutter å lyse. Du skal merke forskjell da, ja. Den skal gå i nødmodus om du napper ut kontakta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 Da er det nok utetempen det ja! merkelig varmt her i vinter da gitt! har du noe peiling på hvor den sensoren sitter? Etter nærmere øyesyn nå, så kan jeg ikke skjønne at jeg IKKE har sett at det er utetemperatur! hehe Men ladelampa i dashen lyser ikke! men kan ett dårlig batteri være grunnen til at den lader dårlig til jeg ruser den opp? Takker for svar:) edit: vanntempviseren i dashbordet virker det også som ikke er helt i orden! viser sjeldent at vannet er varmt, noen ganger går den opp! mens oljetempen ligger på rundt 80-90 grader! Er det denne føleren som er koplet fra som er vanntempføleren? (Den er koplet til nå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2008 Det der skal vere oljetempfølaren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2008 Det der skal vere oljetempfølaren. Oljetempføleren sitter vel på oljefilterhuset (samme typen føler) De to følerene der er til vanntemp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2008 Oljetempen sitter i bakkant på toppen, bak ved fordeleren. Grønn og svart ledning hvis jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 19, 2008 temp følern til utetempen sitter i framskjermen på venstre side (førersiden) under fangern. så fangern må av. Går nok ann å dra den ut undenifra. men vil tro du må ut med innerskjermen. Og ja. oljetemp følern (til kjørecomputeren) sitter i bakkant av toppen på høyre side (sett forfra) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 19, 2008 Oljetempen sitter i bakkant på toppen, bak ved fordeleren.Grønn og svart ledning hvis jeg ikke husker feil. Er ikke det oljetrykket som sitter på det uttaket der? Mulig jeg blander sammen med mk1 men alle mine 8 og 16v`er har hatt trykksensor bak der (unntatt G60) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 19, 2008 Er ikke det oljetrykket som sitter på det uttaket der?Mulig jeg blander sammen med mk1 men alle mine 8 og 16v`er har hatt trykksensor bak der (unntatt G60) Nei, er oljetemp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 19, 2008 Jepp, orginalt sitter oljetemp til kjørecomputern der. husker dette godt da denne var kobla ut rett før jeg skulle på bane og ikke hadde oljetemp. Måtte bak og koble på den ledningen for å få action der igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 19, 2008 den i bakant er oljetempen ja.. Du har forresten en knekt føler til venstre for den du har merket rundt. Var det bare jeg som så det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 19, 2008 den i bakant er oljetempen ja.. Du har forresten en knekt føler til venstre for den du har merket rundt. Var det bare jeg som så det? Det er jeg klar over! og jeg tror den føleren som satt der er flyttet dit hvor den som ikke er koplet til er! men er det noen som vet hva den er til? jeg byttet den føleren i sta, men fortsatt så viser ikke vanntempføleren i dashen at vannet blir varmt, selv om motoren blir varm! Noen som har noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2008 Noen som har peiling på hva den hvite og brune føleren er til? eventuelt delenummer! tusen takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 22, 2008 den brune nede til høyre er iallfall til kaldstart systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 22, 2008 den brune nede til høyre er iallfall til kaldstart systemet. Okei:) takk for svar! noen som vet hva den hvite er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 24, 2008 Denne føleren på meca: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1477847&CarReference_ID=663&CategoryType_ID=1 har noen peiling på hvor denne befinner seg på pl motoren? jeg har ikke funnet den noen sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...