Hvilken girkasse på GOLF III, 1.8 90hk???

Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål om å bytte kasse på en girkasse på en slik sak, men har ikke fått anledning til å sjekke om denne har hydraulisk eller wireoverført clutch (med selvjustering) eller om det er stagoverføringer eller wire på girene...

Så kansje noen her kan svare meg på dette sånn i farten? Er forøvrig en 95 modell...

Er også på utkikk etter en passende kasse så om noen har er det bare å gi en lyd.

johnny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfra hva jeg har sett så er det kun GTI 16v, VR6 og TDI som har wireoverføring&hydraulisk clutch.

Koder på girkasse til 1,8\2,0(1995) er ifølge familiealbumet: CHD, CHB, CHE, CHC, CDJ, CRY

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfra hva jeg har sett så er det kun GTI 16v, VR6 og TDI som har wireoverføring&hydraulisk clutch.

Koder på girkasse til 1,8\2,0(1995) er ifølge familiealbumet: CHD, CHB, CHE, CHC, CDJ, CRY

Mkei, så eneste som evt da skiller disse er utveksling? Alle vil passe på bilen og clutchen som står der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stag-overføring så kan du bruke Golf 2 kasser også. Har montert G2 kasse i G3 selv med hell.

G3 kassene har jo en svakhet med drevene i revers, så kanskje en fordel å bruke G2 kasse. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stag-overføring så kan du bruke Golf 2 kasser også. Har montert G2 kasse i G3 selv med hell.

G3 kassene har jo en svakhet med drevene i revers, så kanskje en fordel å bruke G2 kasse. :D

Er akkurat REVERS som har tatt kveld på denne;)

MEN, om man tar kasse fra G2, er det samme str på drivknuter på alle disse kassene som på G3 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivknutene-flensene er det bare å flytte over. Alle golf 3 har vel 100mm, mens det kun er GTI modellene i Golf 2 som har dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.