#1 Skrevet Februar 16, 2008 Lupoen til dama driver å stopper enkelte ganger. Det virker som det skjer helt tilfeldig, når man trår inn clutchen og slipper gassen. I steden for at den stabiliserer seg fint på tomgang, dør den bare helt ut. Slipper man opp igjen clutchen så starter den igjen momentant, og hvis man ikke har mulighet for det, så starter den også veldig lett igjen med nøkkelen... Spørsmålene mine blir da som følger: 1.) Hva kan være feil? Det er vel injection-motor, så da er det ikke tomgangsjustering noe sted, eller..? 2.) Hvor er OBD2-kontakten på denne bilen? Vi blir veldig glade for svar her, så dama slipper å se ut som hun ikke kan kjøre hver gang bilen stopper i et lyskryss... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2008 Hadde NØYAKTIG det samme med en Boble som fruen kjører i jobben.. Jeg gjorde tre ting, men vet ikke hva som fikset det.. En slange som gikk inn i luftfilterboksen var løsnet så satt den på plass, gikk inn med diagnose og slettet feilkoder og grunninnstilte gass spjeld.. Det er nå et par uker siden og har ikke kubbet en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2008 Hadde NØYAKTIG det samme med en Boble som fruen kjører i jobben.. Jeg gjorde tre ting, men vet ikke hva som fikset det.. En slange som gikk inn i luftfilterboksen var løsnet så satt den på plass, gikk inn med diagnose og slettet feilkoder og grunninnstilte gass spjeld.. Det er nå et par uker siden og har ikke kubbet en gang.. Strålende, da har jeg et sted å begynne! Da mangler det bare å finne OBD2-kontakten (kan jeg sikkert lete meg frem til i morgen) samt prosedyre for å grunninnstille gasspjeld med VAG-COM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2008 ODB2-kontakten ligger under askebegeret i midtkonsollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 OK, da har jeg testet litt. Fikk ikke kontakt med motoren med VAG-COM. Var ikke det litt rart? Er vel elektronisk motostyring på denne selv om det bare er en 1,0 ? Hvertfall "no response from controller" på kanal 01... Luftfilterboks har den jo ikke, men sjekket alt jeg kunne finne av små slanger og rør i motorrommet (og det var ikke akkurat mange) og så ikke noe feil med noen av dem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...