#1 Skrevet Februar 17, 2008 Skulle hatt nye felger til sommeren og lurer litt på hva som passer. Bilen er en 80` Audi 80 quattro. Har lyst på Brock B1 felger, men om andre har forslag til felger med kant som kan kle denne bilen i 16" eller 17" så fyr løs. Om noen har bilder som illustrerer hvor store felger som passer så kom gjerne med det:) Hvordan passer Brock B1 9x16 her? Blir de for breie? Mvh Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2008 Blir ikke 17 i største laget kanksje? 9x16 høres jo bøst ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2008 Jo, tror 17 blir i største laget;) Har tenkt å ha på 16" men tenkte jeg skulle lufte 17" også i tilfelle noen har bilder osv. 16x9 tror jeg blir tøft hvis de ikke blir for breie:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2008 Liker veldig godt 17" tsw hockenheim på disse bilene jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 det så jo ikke sååå stort ut. takk for bilde;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2008 flere som har noen mening om hva som er rått av felger på disse bilene? ønsker bilde av gammel qoattro med 9x16:) helst uten noen form for bredding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2008 8,5x16 Azev A ET32 er passe..=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2008 Ja, har sett litt på Azev A men skulle hatt kant:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2008 Min gamle 80 GTE (ikke quattro men..) med Brock 9x16 og 215/40x16. Savner den gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 18, 2008 OZ Supertourismo er aldri feil på disse bilene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2008 den gamle 80 din var drit rå jon-christer:D blir uten tvil brock b1 9x16 nå ser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2008 den gamle 80 din var drit rå jon-christer:D blir uten tvil brock b1 9x16 nå ser jeg. Thanks Man Husker jeg kjøpte dem hos Sharif i 2002. Ga da 8900,- med Falken fk-451 dekk. 2-3 år senere solgte jeg bilen og solgte hjula for 6 lapper til en bmw-fyr på Br.Dala.. Angrer på det nå gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 18, 2008 Skjønner godt at du angrer på det salget der;) Var en ordentlig rå bil du hadde der. Subba de hjula der noen plass eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 18, 2008 Jeg mener bestemt at 9x16 er umulig uten omfattende kirurgi i bakre hjulbuer (fremre også, faktisk). Her er min Cq med OZ Superturismo i 7x16 ET37, så kan du dømme selv... Og her avbildet med Momo GT2 7.5X17 ET35 (er forøvrig til salgs) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 18, 2008 Skjønner godt at du angrer på det salget der;) Var en ordentlig rå bil du hadde der. Subba de hjula der noen plass eller? Ja var grom den ja. Felgene var i ET 30. Foran var det 1 mm klaring fra felgkant til fjærbeinet. Ikke noe subbing. Hadde 40 mm senkefjærer på bilen. Bak rullet jeg skjermkantene litt med ett rør på dekket, 1 person i bagasjerommet også rulle bilen frem-tilbake: smil :. Lakkerte opp skjermene etterpå. Var ikke noe spesielt omfattende og det stemmer ikke det Per sier over her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 18, 2008 Var ikke noe spesielt omfattende og det stemmer ikke det Per sier over her. Men din bil var ikke quattro! Det er mindre plass bak på quattroer pga annen bakstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 19, 2008 Men din bil var ikke quattro! Det er mindre plass bak på quattroer pga annen bakstilling. Ja tenkte etterpå at det sikkert var pga dêt ja.. Men da er det ikke i selve hjulhusene det tar i men i hjuloppheng, stag osv..?? Men ikke problem foran slik du skrev i første innlegg likevel eller..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 19, 2008 Hmm, det var litt dumt:confused: Noen som kan bekrefte at dette ikke går? Evt noen som har verksted sammen med noen som har 9x16 brock b1 som kunne prøvd? Brock B1 felgene har jo ET 15 da, men det er kanskje såpass trangt at det ikke går? Flere med urq har jo 10" breie bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 19, 2008 Spørs litt på høyden på bilen også. Om den er senka noe kommer det garantert til å subbe med 9x16 både et25 og et15... så valsing må nok til (eventuelt velge noen andre hjul). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 19, 2008 Ja tenkte etterpå at det sikkert var pga dêt ja..Men da er det ikke i selve hjulhusene det tar i men i hjuloppheng, stag osv..?? Det kommer an på innpresset, og også størrelsen (omkretsen) på hjulet. Med 7.5" bred felg er det nok ikke mulig med mindre enn 40 i innpress før det er kontakt med opphenget. Samtidig vil en 7.5" felg med 35 innpress gi problemer med hjulbuen. Jeg Hadde altså da problemer med hjulbuen på min quattro, da med 205/40R17 dekk på 7.5" bred felg med ET35. Hjulbuene er like på sedan og Coupe, bare for ordens skyld. Men ikke problem foran slik du skrev i første innlegg likevel eller..? Med nevnte 7.5x17 ET35 og 205/40R17 er det ikke veldig mye klaring foran heller, jeg hadde ofte kontakt med hjulbuen her også. Med 205/45R16 på 7x16 ET37 får man litt mindre hjul (omkrets) og flyttet hjulet et par mm inn i buen, så det hjalp endel. Jeg påstår nok en gang at 9x16 er umulig på en quattro uten omfattende kosmetisk kirurgi, dvs, sveise nye og bredere hjulbuer på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 19, 2008 Hva med 16x7,5 med 215/40? HR senk. Vurderer selv og kjøpe OZ Superturismo WRC, passer coupeen bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 19, 2008 Okei. Var ET 30 på de jeg hadde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 19, 2008 Later til at dette kanskje kan bli vanskelig. Vil jo såklart ikke begynne å skjære i denne bilen for å få plass til et par felger. Men har jeg misforstått når det gjelder innpress nå eller? Jo høyere tall, desto flere millimeter er flensen på felgen(som skal ligge inntil navet på bilen) ifra senter på felgringen. Hvis du har 40 kontra 10 i innpress jo vil vel den indre kanten på felgen som har 40 komme lenger innover mot fjærbeinet enn den med 10(forutsett at de har samme bredde)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 20, 2008 Lavt innpress = Felg langt ut i hjulbue. Høyt = Felg lengre inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 20, 2008 Da er jeg med;) Slik jeg har fårestilt meg. Men får man brock b1 i 7.5x16 og lavt innpress(med litt kant)? Evt andre felger med kant som passer bilen bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...