#1 Skrevet Februar 17, 2008 Driver å skal starte AAN motoren min men har et problem. har ikke kobla til coiler eller bensin enda, for jeg ville sjekke om jeg hadde oljetrykk. problemet er at måleren rører seg ikke i det heletatt. Har dratt den på starteren helt opptil 1 minutt Motoren har ikke vært åpnet siden den ble plukket ut av fungerende bil. Noen som har vært borti dette eller vet hva som kan være årsaken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2008 sikker på at oljetrykksmåler er koblet riktig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2008 tja.. hadde ikkek oblinskjema, men bak på sensoren sto det: G=jord WK=ser for meg at dette er signal til instrumentet bak på instrumentet: 12v=12v G=jord S=fra sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2008 oljetrykkssensoren til instrumentet stitter fremme på blokka nederst på oljefilterhuset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2008 jaok. jeg har en equus gauge fra bilextra. Jeg plasserte sensoren der (jeg tror) den orginale motorstyringssensoren sitter. Til høyre for der kjøleveska kommer ut. Skulle vel funke der å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2008 Det vet jeg ikke, men du kan vel bare bruke den orginale for å være sikker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2008 Det tok en god stund/mange runder på starter`n før jeg fikk oljetrykk på min 3B også, den hadde vel stått ca 7-8mnd... Men når jeg først fikk trykk, ble det opp mot 4bar bare på starter`n Når du filer, forsvinner varsellampa i instrument? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2008 har ingen varselampe. er kun starter og oljetrykksmåler som er oppe å går enda. Fant ikke den orginale sensoren sist gang eg sjekket. Men nå når jeg var i garasjen fant jeg den. Det er den enpolte sensoren med ei fjer over ja? Noen som har noen formeninng om denne sensoren vil funke med equus instrumentet? får jo ikke equus sensoren inn i dette hullet da jengene ikke passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2008 har ingen varselampe. er kun starter og oljetrykksmåler som er oppe å går enda.Fant ikke den orginale sensoren sist gang eg sjekket. Men nå når jeg var i garasjen fant jeg den. Det er den enpolte sensoren med ei fjer over ja? Noen som har noen formeninng om denne sensoren vil funke med equus instrumentet? får jo ikke equus sensoren inn i dette hullet da jengene ikke passer. Høres ut som oljetemp.giveren du har funnet. Sitter på høyre side i underkant på oljepumpa. Oljetrykksgiveren sitter på venstre side av motoren foran motorfestet. Den øverste klokka er til oljetrykksgiveren og oljetrykkslampa i instrumentet,mens den under er en enkel giver til releet for lavt oljetrykk. Det som piper hvis trykket er under 1,8 bar når turtallet er over 2500 eller noe sånt. Den som er merket med wk skal til lampa i instrumentet,mens den som er merket med G skal til oljetrykksmanometeret. På s2 er i hvertfall den ledningen på WK svart/blå, mens den på G er svart/hvit. Den enkle under er grå/hvit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...