temostat på Audi 80 abc motor 93mod

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvor på denne motoren temostanten sitter?? event. er det flere en 1 termostat på denne motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter bak registeret! er det ikke V6 du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter midt på blokka rett bak registerreima. Den skal byttes ved register bytte, sammen med vannpumpa. Register reima må egentlig av for å bytte den iflg. møller.

Men det går såvidt an å få det til uten å ta av reima. (veldig trangt).

Tøm kjølesystemet for veske.Ta av motordeksler som skjuler reimene. Ta av reimen for servopumpe ved å løsne stramme hjulet. Da ser du termostathuset, sitter med 3 skruer tror jeg. så må du dra register reimen NESTEN av kamhjulene. da klarer du å lirke ut lokket til termostathuset, bytt termostaten og monter alt tilbake. husk å dytte på plass register reimen. (ikke en nøyaktig beskrivelse, men i grove trekk.)

Dette er en veldig irriterende jobb som lett kan gå galt, faller register reimen av eller blir skadet må den byttes.

Jeg gjorde dette på min a6 2,6 v6. det gikk helt greit, men brukte noen timer på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal bytte termostaten så send meg en PM med mail adressen din, så skal jeg sende deg en fil med nøyaktig beskrivelse av prosedyren + bilder. Det var den jeg brukte da jeg skiftet min termostat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.