Anbefalte innlegg

Hallo.

Lurer på om det er noen som har en ide hva som feiler min Allroad 2.5 tdi.01 mod.

For det første så synes jeg den har mye "turbolag". Det er lite kraft i bilen under 2000rpm.Mulig den skal være sånn,men har ikke prøvd noen andre 2.5 tdi.Har en liten slakke i turboen ,men ville ikke tro at det ville gi slikt utslag...

En annen ting er at den fusker litt.Når man har bra pådrag og slipper etter så fusker den.Drar man på igjen så forsvinner det.Like før jeg kjøpte bilen hadde forrige eier skiftet reg reim,tenkte kanskje de hadde fått til timingen feil ved montering.Eller er det noen som har en annen ide??

Og til slutt så står det et nytt batteri i bilen, men likevel så tappes dette utrulig fort hvis nøkkelen står i.Det går ca 0,4 amps når bilen står uten tenningen på.Med den på så trekker den mer en 5 amps.Er dette normalt på disse? eller er det noe som trekker mere en vanlig.Snakket med en verksmester(ikke audi verksted) og han sa at dette nok var normalt.Synes det er mye selv, men det er vel ganske mye i en slik bil som skal ha strøm.

Takker for alle svar.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 2.5tdi jeg har prøvd ahr i hvertfall spadd på fra 1500 rpm, så det høres litt slækt ut..

Det skal IKKE gå nesten en halv ampere når 'alt' er av, ventet du lenge nok til at alle releer og slikt hadde skrudd seg av?

Pell ut en og en sikring, så ser du lettere hva som trekker strøm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo.

Lurer på om det er noen som har en ide hva som feiler min Allroad 2.5 tdi.01 mod.

For det første så synes jeg den har mye "turbolag". Det er lite kraft i bilen under 2000rpm.Mulig den skal være sånn,men har ikke prøvd noen andre 2.5 tdi.Har en liten slakke i turboen ,men ville ikke tro at det ville gi slikt utslag...

En annen ting er at den fusker litt.Når man har bra pådrag og slipper etter så fusker den.Drar man på igjen så forsvinner det.Like før jeg kjøpte bilen hadde forrige eier skiftet reg reim,tenkte kanskje de hadde fått til timingen feil ved montering.Eller er det noen som har en annen ide??

Og til slutt så står det et nytt batteri i bilen, men likevel så tappes dette utrulig fort hvis nøkkelen står i.Det går ca 0,4 amps når bilen står uten tenningen på.Med den på så trekker den mer en 5 amps.Er dette normalt på disse? eller er det noe som trekker mere en vanlig.Snakket med en verksmester(ikke audi verksted) og han sa at dette nok var normalt.Synes det er mye selv, men det er vel ganske mye i en slik bil som skal ha strøm.

Takker for alle svar.:)

Tipper at det eventuelt kan sitte en "lekkasje" i varmetråder i førersete!

Det er jo go`stolen som naturlig nok brukes mye, og av og til med for hard bruk ved eksempelvis å sette kneet i setet når man strekker seg inn!!!

Men dette er bare antagelser.

Lykke til!: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har ventet ganske lenge, og den går ned til ca 0.3 amp. Når det gjelder setevarmen så er vel den ikke et problem når tenningen er av? Skal begynne å nappe sikringer så får vi se hvem som er synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge nøkkelen står i er vel ikke alt slått av så vidt jeg vet. Du hører vel et ganske tydelig knepp fra låsen når du drar nøkkelen helt ut? Trekker den fortsatt strøm når du har tatt ut nøkkelen? 0,3A tilsvarer jo 3,6W, og det er virkelig ikke mye effekt. Til sammenligning er bakgrunnslyset i instrumentene 12 pærer på 1,5W = 18W.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med nøkkel i og nøkkel ute,Går bare ned til 0.3 A. Vet at dette ikke er mye, men spørsmålet er om det er for mye eller om det er normalt på en slik bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.