Anbefalte innlegg

Regner med girkassen skal passe på begge. Men tenker mest på elektriske nettet. Hvordan blir det forhold til det som ligger der originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer nok på kassa ja.. Men tviler på el nettet passer rett over. Det er to forsjellige typer biler.. Nettet fra en s2 passer rett i, men ikke fra en s4. Men er vel ikke så mange kablene som må kobles for å få den til å svive. Men kjørecomputeren og sånn vil ikke funke uten mye plunder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer nok på kassa ja.. Men tviler på el nettet passer rett over. Det er to forsjellige typer biler.. Nettet fra en s2 passer rett i, men ikke fra en s4. Men er vel ikke så mange kablene som må kobles for å få den til å svive. Men kjørecomputeren og sånn vil ikke funke uten mye plunder.

 

S2 og S4 nett har vel ikke så mye å gjøre på en 10vt vel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 og S4 nett har vel ikke så mye å gjøre på en 10vt vel ?

 

det var et eksempel på hvordan det er forsjellig nett i forsjellig "type" biler... Men du har kansje noe bedre forslag....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med girkassen skal passe på begge. Men tenker mest på elektriske nettet. Hvordan blir det forhold til det som ligger der originalt?

 

Du må bruke komplett ledningsnett mellom ECU og MC motoren.

Så trenger du selvsagt koblingskjema for resten...

I farten husker jeg bensinpumpe, turteller, jord, tenning og 12V

Jeg fant mye av infomrasjonen jeg trengte den gang jeg hjalp en kammerat med dette her:

http://www.sjmautotechnik.com/

 

Denne linken er også OK for de som holder på med 10V turbo

http://www.isham-research.co.uk/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar. Vurderer å montere i cabben. Denne har da ikke kjørecomputer, men har vel autocheck.

Må vel gjøre noe drastisk for å slippe at den hyler over ting.

 

Blir isåfall ikke et prosjekt før til høsten, må overhale motor etc. i første omgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke komplett ledningsnett mellom ECU og MC motoren.

Så trenger du selvsagt koblingskjema for resten...

I farten husker jeg bensinpumpe, turteller, jord, tenning og 12V

Jeg fant mye av infomrasjonen jeg trengte den gang jeg hjalp en kammerat med dette her:

http://www.sjmautotechnik.com/

 

Denne linken er også OK for de som holder på med 10V turbo

http://www.isham-research.co.uk/

 

Så lett på koblingskjema på den siste siden. I sammenheng med masse elektroniske tegn og tysk ble det litt gresk. Ikke akkurat slik jeg lærte på automatiserte-anlegg timene mine.

 

Hvis jeg ser på ledningsnettet til MC-motoren, må jeg få et visst inntrykk av hva som skal hvor av de ledningen som ikke skal på ECU. Så kan jeg erstatte dem med de fra ledningsnettet på NG motoren. Forhåpentligvis ikke så stor forskjell fra ledningsnettene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caben din har vel ikke autosjekk etter det jeg husker Sven :) kun det litt mer moderne instrumentet :)

 

Du har da el.nett fra MC`n? så er det bare å sammenligne...

blir nok litt plundring.... men komme rlangt hvis en kan lese koblingskjema :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caben din har vel ikke autosjekk etter det jeg husker Sven :) kun det litt mer moderne instrumentet :)

 

Flott :D

 

100'n hadde det, og det peip i ett sett. Ble helsprø, trenger ikke akkurat fortelle meg at jeg ikke har noe servo olje igjen. Det kjenner jeg relativt godt på bremser og styring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.