Anbefalte innlegg

hei

 

skal senke bilen min når økonomien tillater det

 

 

tenkte på 40/40, må jeg bytte dempere?

hva koster det?

og går det bra med 225/35-19 et 45 uten subbing?

 

er quattro hvis det har no å si

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

skal senke bilen min når økonomien tillater det

 

 

tenkte på 40/40, må jeg bytte dempere?

hva koster det?

og går det bra med 225/35-19 et 45 uten subbing?

 

er quattro hvis det har no å si

 

Best å bytte dempere, men går bra uten. Demperne blir fortere slitt.

Pris er avhengig av hva du vil ha egentlig, jalla fjærer, phycho fjærer, komplette kit eller justerbart...kanskje luft :P Bare å bruk 10 min på nettet så får du kjapt en ide eller to.

Går veldig bra med 225/35-19 et 45 uten subbing!

Bestil fjærer/dempere som passer til Quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du

 

Har du fått tak i 40/40 fjærer? Er ute etter dette selv:-). Enn så lenge har jeg kun funnet 35/35..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikke funnet enda, har ikke lett så mye eller enda, blir nok justerbart tror jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt en titt på Norsk Bildelsenter. Blir nok justerbart her også:-). Hvis det er noen andre der ute med erfaring på dette så skriv gjerne noen ord:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt en titt på Norsk Bildelsenter. Blir nok justerbart her også:-). Hvis det er noen andre der ute med erfaring på dette så skriv gjerne noen ord:-)

 

Jeg har kjøpt justerbart på NBS...funker bra det! Litt jobb med å få det justert inn 100%. Jeg fant ut at bilen tydeligvis er tyngre i venstre side så da gik det IKKE å overføre målene til høyre side som jeg først antok : bh :: dum :: klø : Så da blei det av og på med hjulene en del ganger kan du si!

Men ellers er det veldig allright å kjøre med, subber ikke (med mindre jeg treffer ujevnheter i høye hastigheter samtidig som jeg svinger, eller hvis jeg ikke setter ned farten til 5 km/t når jeg skal passere høye asfaltkanter f. eks. som det ofte er når man kjører inn/ut fra bensinstasjoner og butikker osv. Spesielt hvis jeg plasserer bilen på skrå når jeg kjører inn/ut hvis du skjønner..)

 

Weitec Hicon GT er akkurat passe hårdt uten at du mister veldig mye komfort i forhold til org. S-Line understellet. Dvs. du merker godt når du treffer huller eller ujevnheter da rister og støyer det mye mer i bilen end før. Men man lærer jo å kjøre annerledes med senk, blir litt mere selektiv mtp valg av veier, sporvalg og fartsdump passering ;) Mitt er justert rimelig langt ned (er ikke mer end 0.7cm gjenge tilbake i venstre side) så jeg vil tro at det blir mer komfortabelt når jeg skal justere det opp til vinteren.

 

Men først skal jeg nyte en laaaaang sommer med biltur til Kroatia, DK og Vestlandet... Lykke til med valg/montering av senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har originalt S-lineunderstell, og tenker på å senke bilen. Vil denne senkingen komme i tillegg til hva det allerede er? så hvis jeg kjøper 40/40, vil det tilsvare et 65/65?

 

-Petter-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har originalt S-lineunderstell, og tenker på å senke bilen. Vil denne senkingen komme i tillegg til hva det allerede er? så hvis jeg kjøper 40/40, vil det tilsvare et 65/65?

 

-Petter-

 

Hvis du har S-Line nå og monterer 40/40 senker du bilen med 15 mm da din bil er 25mm lavere end standard.

 

Waste of money med 15mm senk spør du meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville du Dennis gjort da? :)

Vurderer 19" til våren, bilen blir jo litt høy da? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt høy, men ikke noe problem.

Jeg har 19" på min, jeg har Ambition-understell, dvs litt høyere enn din med S-Line. Sjekk signaturen min for å se hvordan det ser ut i kombinasjon.

 

Selvsagt er det mer gunstig å senke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slett ikke verst, må jeg si:)

 

Kansje jeg bare skal droppe senking da? Tenker på senkeskåler foran da, synes den er hakket for høy foran:)

 

Skal få lagt ut bilder av bilen min også i nærmeste fremtid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei syns ikke det ble så verst, vurderer fremdeles mer senk så får se.

 

Foran er det største problemet ja, men så slipper man å kjøre slalom over fartshumpene.. :)

Sjekk bilen til Petter Sætremyr her i klubben, han har montert senkefjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville du Dennis gjort da? :)

Vurderer 19" til våren, bilen blir jo litt høy da? :o

 

Prisen du må gi for gewinde er selvsagt noe høyere end for fjærene aleine det er klart. 4 hjuls kontrollen, godkjenning og al den hazzle du må igjennem for å bytte er den samme - du får jo supersport eller noe i den stilen billig. Du må også tenke på at støtdemperene dine ikke liker å få på lavere fjærer. Da har vi ikke engang begynt å snakke kjøreegenskaper...

 

Litt høy, men ikke noe problem.

Jeg har 19" på min, jeg har Ambition-understell, dvs litt høyere enn din med S-Line. Sjekk signaturen min for å se hvordan det ser ut i kombinasjon.

 

Selvsagt er det mer gunstig å senke. :)

 

Det ser ikke så galt ut nei, da jeg satte på mine 19" (hadde S-Line) så det absolut bra ut. Men det var først da jeg satte justerbart på at det virkelig så bra ut...plus det er digg å kunne justere opp før vinteren kommer...

 

Slett ikke verst, må jeg si:)

 

Kansje jeg bare skal droppe senking da? Tenker på senkeskåler foran da, synes den er hakket for høy foran:)

 

Skal få lagt ut bilder av bilen min også i nærmeste fremtid:)

 

Finner du senkeskåler til GMKV eller 8P så får du premie av meg :P

 

Desuten er alle 8P lavere bak. Dette må du tenke på hvis du kjøper fjærer som senker like mye foran og bak. Det vil se ut som om den siger lite granne bak...

 

Gå for justerbart med en gang...du angrer ikke. Det gjør du hvis du bare kjøper fjærer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for justerbart med en gang...du angrer ikke. Det gjør du hvis du bare kjøper fjærer...

 

Word.... Jeg skal bytte fra mine Weitec 35/35 til justerbart til sommeren. Det er fordi den subber bak, og er for høy fremme.

 

Hvilket justerbart sett anbefaler dere? link?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Word.... Jeg skal bytte fra mine Weitec 35/35 til justerbart til sommeren. Det er fordi den subber bak, og er for høy fremme.

 

Hvilket justerbart sett anbefaler dere? link?

 

Det er jo en grunn til at de kaller Weitec for Wei(ch)tec i Tyskland. Weich på tysk...Mjykt : rolleyes. Jeg hadde faktisk Myktec på min 8P å det var mykt, men ikke for mykt. Passe egentlig.

 

Skulle jeg kjøpe på nytt er det ingen tvil om hva jeg ville kjøpe: Bilstein PSS9/10. Dyrt, men det er det beste som finnes...kanskje jeg ville satse å gå for Patec I.S.S. med justerbar on-the-fly hårdhet / oppsett...mer sexy end det går det ikke an å få : smil :

 

Link til Patec:

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1941

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så har ikke jeg millioner heller da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne jeg.

 

Hvordan er det å få godkjent senkefjærer som senker 45-50mm på originale dempere?

 

Og hvordan bli kjøreegenskapene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.