#1 Skrevet Februar 18, 2008 (KU motor, K-jet) Lørdag gikk bilen som vanlig. Men nektet altså å starte søndag. Og der står den. I dag har jeg slått fast at pluggene ser tørre ut selv etter noen startforsøk. Sikringen til bensinpumpa så hel ut, men jeg byttet uansett. Neste trekk blir å lytte etter om bensinpumpa i tanken går mens kona prøver å starte. Er tankpumpa bare ei forpumpe forresten, eller er det den eneste pumpa? Hvis den ikke går, er den gjerne styrt via et relé som kan ha tatt kvelden? Sitter det sammen med releene i sikringsboksen i motorrommet, eller er det gjemt en annen plass? Hvis alt ellers virker OK blir det å sjekke kaldstartventilen slik beskrevet i Haynes-boka. Hvis ingenting av dette nytter, begynner jeg å gå tom for løsninger. Bytte bensinfilter, kanskje? Jeg forstår det som at K-jetsystemet skal være følsomt for skitt i filteret, og jeg har ingen oversikt over når/om filteret er blitt byttet. Tips, kommentarer og generell oppmuntring tas imot med takknemlighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2008 Det ligger et rele i sikringsholdernen i motor rommet... husker ikke akkurat hvilken av dem.. men tror det står i lokket hvor det ligger... Tror det bare er en punpe i tanken... på min bil høres den ganske godt med en gang man vrir litt på nøkkelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2008 når du finner releet drar du det ut og lager en ledningslask du kan stikke ned der de to største pinnene på releet skal sitte. Er der kretsen til pumpa går. Da kan du tvangskjøre pumpa. Sånn kom jeg meg hjem fra en ferietur en gang da releet tok kvelden. Må være ganske høyt bensintrykk på k.jetn for at motoren skal gå skikkelig. Vanlig feil på disse at releet ryker. Er bare ei bensinpumpe, og den ligger nedi bensintanken. Du kommer til den via et lokk oppå tanken inni bagasjerommet. Der er det også en kontakt som kan være dårlig forbindelse på, da det samler seg mye dritt oppå tanken under lokket inni bagasjerommet. Hvis pumpa begynner å bli slitt og leverer for lavt trykk vil du merke det på at bilen fusker ved full gass, for så å gå rent igjen når du slakker litt på gassen. Da er det på tide å bytte pumpe. Jeg holder uansett en knapp på pumpereleet. Jeg bytta tre slike iløpet av den tida jeg hadde audi med ku-motor. Ikke kjøp originalt da jeg mener disse var dyre. Stikk innom en vrakhandler og røsk med deg noen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2008 OK, da går mistanken mot releet! Hvis det sitter blant sikringene i motorrommet (kan noen bekrefte det?) kan jeg ha et liggende allerede, for jeg har tatt en hel del releer fra de boksene når jeg har kommet over huggebiler. Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...