#1 Skrevet Februar 18, 2008 Broren min kjøpte en A3 her og er litt slakk i tannstanga på den, er dette noe som går an å justeres på eller er det bare å kjøpe ny? Sier det sitter en skrue/mutter på baksiden 17mm hode som sikkert er justert fra fabrikk pga markering med grønnmaling + at det er en liten gummipropp i midten av skruen/mutteren.. Hva er dette? Har ikke sett det selv, så håper noen her kan hjelpe litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2008 Prøvd å dra til nedre leddet på rattstammen skikkelig? 13mm mutter og skrue nede mellom pedalene? Hender det kan hjelpe. Pleier å ta i temmelig godt med en leddnøkkel da jeg drar til der. Har fjernet det som oppleves som slakkk på mange biler på den måten. Verdt et forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2008 Hat tidligere justert inn slakk på tannstang på 200 og gammel 100 5E. Løsnet kontramutter og strammet litt på skruen. Antar at dette også er mulig på nyere biler. La noen dreie rattet lett frem og tilbake mens du strammer forsiktig, la det være igjen litt slakk ellers blir den tung på rattet og det slites unødig inni tannstanga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2008 Prøvd å dra til nedre leddet på rattstammen skikkelig? 13mm mutter og skrue nede mellom pedalene? Hender det kan hjelpe. Pleier å ta i temmelig godt med en leddnøkkel da jeg drar til der. Har fjernet det som oppleves som slakkk på mange biler på den måten. Verdt et forsøk. Ikke sett på det tror jeg så det skal sjekkes! Hat tidligere justert inn slakk på tannstang på 200 og gammel 100 5E. Løsnet kontramutter og strammet litt på skruen. Antar at dette også er mulig på nyere biler. La noen dreie rattet lett frem og tilbake mens du strammer forsiktig, la det være igjen litt slakk ellers blir den tung på rattet og det slites unødig inni tannstanga. Du vet ikke hvor denne skruen sitter,eller om det er den jeg har nevnt over her? Er som sagt en liten gummipropp i midten.. Vet ikke om det trengs noe spesialverktøy til å stramme denne tannstanga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2008 Det pleier å være en skrue med en kontramutter på. Skruen kan ha skrutrekkerspor eller umbrako, eller annen ende. Tipper at det kanskje er umbrako, torx eller noe annet innoverspor som det nå er puttet en propp inni. Ta av proppen og se da vel ? Løsne kontramutter og stramme til skruen, deretter stramme kontramutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2008 Det pleier å være en skrue med en kontramutter på. Skruen kan ha skrutrekkerspor eller umbrako, eller annen ende. Tipper at det kanskje er umbrako, torx eller noe annet innoverspor som det nå er puttet en propp inni. Ta av proppen og se da vel ? Løsne kontramutter og stramme til skruen, deretter stramme kontramutter. Ok.. Skal ringe å høre om dem har funnet ut noe mere hva den proppen er.. Bør jo iallefall være noe der kanskje.. Takk for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...