Anbefalte innlegg

Har et rart problem med min s4. etter skifte av nye coiler, plugger, bensinfilter, eksos,chip og filter har jeg

enda ikke fått vekk problemet med at motoren (turboen ) ikke lader bra fra lavt turtall og oppover mot rødlinja.Dette fra andre gir og utover. Det begynner greit på ca 2500-3000omdr. men så kutter liksom draget litt og turbo lyden blir litt hakkete. Men det rare er at hvis jeg gir full pedal fra første gir og utover i de neste girene så går det helt fint og den lader som bare juling. sto på tomgang og sveiv en times tid her for noen dager siden og da var den helt forferdelig etterpå. Virket ikke på noen gir, før jeg hadde kjørt et godt stykke.

Noen som vært borti noe liknende?

P.s. bilen var slik før de fleste av delene var skiftet. Utenom filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte litt på om det kan være lmm som begynner å bli sliten. har stått i bilen siden den var ny. Bilen har gått ca 289000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vell, det kan være så mangt.. har du trykktestet systemet??

jeg ville sjekket N75 ventlien din da ladetrykket ditt er ujevnt.. denne har vell en tendens til og begynne og jukse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr funnet ut at den lader altfor mye i mellomregisteret og klarer ikke å justere ned trykket før etter ca 5-15 sekunder, alt etter gir. hvis jeg ligger i 6`te gir på 2000omdr. og gir full pedal så lader den ca 1,8bar på en extra måler mens displayet i instrumentet viser 2,5bar. trykket går sykt fort opp når jeg treffer 2700omdr. og displayet klarer ikke å følge med, mens nåla i extra føleren fyker opp på 1,8 og begynner å dabbe (vibrere ) noe sykt, og bilen nykker etter vibreringen på nåla. hadde av N75 idag og gjorde den ren og smurte den med litt 5-56 og den ble mye bedre, men ikke bra nok. Tror jeg trenger ny N75 ja.

Hvilken type skal jeg kjøpe? N75H eller N75J. Eller bare kjøpe meg en boost controller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr funnet ut at den lader altfor mye i mellomregisteret og klarer ikke å justere ned trykket før etter ca 5-15 sekunder, alt etter gir. hvis jeg ligger i 6`te gir på 2000omdr. og gir full pedal så lader den ca 1,8bar på en extra måler mens displayet i instrumentet viser 2,5bar. trykket går sykt fort opp når jeg treffer 2700omdr. og displayet klarer ikke å følge med, mens nåla i extra føleren fyker opp på 1,8 og begynner å dabbe (vibrere ) noe sykt, og bilen nykker etter vibreringen på nåla. hadde av N75 idag og gjorde den ren og smurte den med litt 5-56 og den ble mye bedre, men ikke bra nok. Tror jeg trenger ny N75 ja.

Hvilken type skal jeg kjøpe? N75H eller N75J. Eller bare kjøpe meg en boost controller.

 

 

Høres ut som den gir max ladetrykk... merkes ikke på 1 , og muli andre gir... du tømmer turboen, og den daffer av... ja, byt ventilen ;) kjøp orginal n75 på møller, koster rett over 500 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det var greiest jeg og. Takker og bukker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det var greiest jeg og. Takker og bukker for svar:)

 

kan vel være en trykklek også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet det mange ganger. Hadde lekk i dyse nr 1, men er fikset nå. Det som lekker nå er vel bare det som skal lekke:) . Tror nok at det er N75 som gjør at det kødder for meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type skal jeg kjøpe? N75H eller N75J. Eller bare kjøpe meg en boost controller.

 

Gjør ikke N75H ventilen at bilen lader noe raskere??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et rart problem med min s4. etter skifte av nye coiler, plugger, bensinfilter, eksos,chip og filter har jeg

enda ikke fått vekk problemet med at motoren (turboen ) ikke lader bra fra lavt turtall og oppover mot rødlinja.Dette fra andre gir og utover. Det begynner greit på ca 2500-3000omdr. men så kutter liksom draget litt og turbo lyden blir litt hakkete. Men det rare er at hvis jeg gir full pedal fra første gir og utover i de neste girene så går det helt fint og den lader som bare juling. sto på tomgang og sveiv en times tid her for noen dager siden og da var den helt forferdelig etterpå. Virket ikke på noen gir, før jeg hadde kjørt et godt stykke.

Noen som vært borti noe liknende?

P.s. bilen var slik før de fleste av delene var skiftet. Utenom filter.

 

Hei lurte på om du har fådd skiftet ventilen...jeg har samme probleme me min s6 2,2t.

Bare at min kutter fra 2500-3000omdr. å det er skikkeli plagsomt.

I så fall ble d bedre etter ventlibytte?

 

 

hilsn rudi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skiftet enda. Snakket med en med litt peilling på 20vt motorene idag og han sa at det er bare sånn

fordi turboen prøver å lade mye ,men motoren klarer ikke å svelge alt trykket fort nok når motstanden er stor så trykket gjør at turboen får en type mottrykk og stangerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skiftet enda. Snakket med en med litt peilling på 20vt motorene idag og han sa at det er bare sånn

fordi turboen prøver å lade mye ,men motoren klarer ikke å svelge alt trykket fort nok når motstanden er stor så trykket gjør at turboen får en type mottrykk og stangerer.

 

Hmm...hørtes litt rart ut syns no jeg, hadde ikke dette probleme for 2uker siden det bare kom plutseli og nå er det vedvarende.

Før dro den med jamt trykk konstant så.

Jeg har no ihvertfall bestilt ny orginal n75 ventli å vill prøve å bytte denne.

Men vist du da bytter ventilen, skriver du da resultatet på denne tråden?

Fint å vite om det var ventilen som var problemet på din.

 

hilsen rudi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...hørtes litt rart ut syns no jeg, hadde ikke dette probleme for 2uker siden det bare kom plutseli og nå er det vedvarende.

Før dro den med jamt trykk konstant så.

Jeg har no ihvertfall bestilt ny orginal n75 ventli å vill prøve å bytte denne.

Men vist du da bytter ventilen, skriver du da resultatet på denne tråden?

Fint å vite om det var ventilen som var problemet på din.

 

hilsen rudi :)

 

Hvis det ordner seg på din, må du gi en lyd. Da handler jeg med en gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock : det var n75 ventiln som fjuska...no e alt i orden.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.