#1 Skrevet Februar 18, 2008 Skiver og calippere sier seg jo selv. Har også skjønt at man kan fjerne det ene bolthullet, og slipe/dreie annlegsflata på navet mot skiva for å få denne til å passe. Hva annet må man skifte? Skriv gjerne ned i handleliste form. Skiver er på vei, kalippere blir kjøpt ved neste lønning. Hva annet må jeg ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2008 Har akkurat gjort det på min 200 med ufo. (ikke kjørt med enda) Se her for bilder: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56282&page=11 Du trenger bare skiver og calippere fra s6, samt noen hylser fra 12-14 mm hvis du ikke gjenger opp. Nye bremseslanger tror jeg, men de er jo greit å skife uansett. Framgangsmåten er som du skriver, og du ser med en gang hva som må gjøres. Hjulnavet må dreies eller slipes ned noen mm for å passe inni skiva. Kapp av et øre på beinet, anleggsflata på calipern på slipes litt.... Ombyggingen er forøvrig på eget ansvar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2008 Her er også noen bilder http://www.ktv.no/~ran-ktv/bremser.htm http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=59218 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2008 Update: Da var passasjersiden ferdig Skal til å begynne med førersiden. Ref. nederste bilde i denne linken: http://www.ktv.no/~ran-ktv/bremser.htm det er ikke kanten innerst på navet, men ytterkant av navet som må dreies/freses/slipes ned ca 3-4 mm... Jobben er rimelig rett frem. Litt frustrasjon ifb bremseslanger som sitter som faen, men ellers har alt gått greit for seg. Husk om du kjøper nye calippere som jeg gjorde så må dere huske å kjøpe bremserøret som sitter mellom slangen og calipperen. Det gamle bremserør/slangefestet fra UFO calipperen kan brukes på de nye calipperene. Om man vrir festet ca 60grader så passer slangen og røret mye bedre da dette festet har litt anderledes utforming enn org. festet til S6 calipperene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2008 Fint å se at flere skrider til verket og bygger om . Har kjørt uten problemer med dette nå (bortsett fra pipende bremser, men det har ingenting med ombyggingen å gjøre) og bilen ble også EU-godkjent med dette, dog ikke VAG-verksted som kontrollerende organ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2008 Gjorde meg ferdig med førersiden på et par timer med effektiv skruing i går kveld. Har igjen å lufte skikkelig, har vært på biltema og kjøpt slik flaske med gjennomsiktig slange på og enveis ventil idag så regner med at bilen er kjørbar igjen i ettermiddag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2008 Kjøpte en slik til 49kr; http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=82489 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2008 Kjøpte en slik til 49kr; http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=82489 Akkurat sånn skal jeg å ha tenkte jeg.. Genialt da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2008 Akkurat sånn skal jeg å ha tenkte jeg.. Genialt da! Jgg har en sånn en, men syns den fra mekonomen der du setter trykk på tanken er enda bedre. Kan evnt. lage selv hvis du har et gammelt lokk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2008 Nå har jeg kjørt på ferie med disse nye bremsene, alt har gått seg til omtrent. Må skaffe meg en dremel, eller en trykkluft sliper så jeg får pusset litt til på calipperen der hvor den går over skiva. Er fremdeles bittelitt gnissing ved hard oppbremsing. Må si meg kjempefornøyd! Ikke bare er det estetisk mye penere enn UFO skiver, men funker bedre også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 9, 2010 Jeg lurer litt på en ting, kan jeg bruke bremserøret som går fra caliper og slangen videre fra UFO bremsene på S6 bremsene? Har fått bremsevæskelekkasje i skjøten der og klarte å bestille rør og slange til UFO istedenfor til S6 da jeg ikke tenkte meg om. I og med at det er bestilt på Møller og det såklart er tysklandsdel så går det ikke ann å bytte det, så hadde vært fint om de passet omhverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 9, 2010 mener å huske at slangen ble for kort, S6 slangen er litt lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 10, 2010 Update: Da var passasjersiden ferdig Skal til å begynne med førersiden. Ref. nederste bilde i denne linken: http://www.ktv.no/~ran-ktv/bremser.htm det er ikke kanten innerst på navet, men ytterkant av navet som må dreies/freses/slipes ned ca 3-4 mm... Jobben er rimelig rett frem. Litt frustrasjon ifb bremseslanger som sitter som faen, men ellers har alt gått greit for seg. Husk om du kjøper nye calippere som jeg gjorde så må dere huske å kjøpe bremserøret som sitter mellom slangen og calipperen. Det gamle bremserør/slangefestet fra UFO calipperen kan brukes på de nye calipperene. Om man vrir festet ca 60grader så passer slangen og røret mye bedre da dette festet har litt anderledes utforming enn org. festet til S6 calipperene. Siterer meg selv her.. Det er røret som blir for kort, slangen ble jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 10, 2010 Fjærbein komplett med "alt" inklusive caliper, skiver og klosser. I tillegg trenger man nye bremseslanger mellom bil og fjærbein. De man har til UFO kan brukes (4 cm lengre), men hvis de ikke er nesten nye er det like greit å skifte. Fjær/demper og slikt er likt på begge to. Det som er det største problemet er å få tak i delene brukt. Få biler og ganske ettertraktet.. Har heldigvis klart det selv! :-) Siterer noe jeg fant i en annen tråd.. Men i og med at slangen er 4 cm lengre, så bør vel ikke røret bli for kort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 12, 2010 Fint å se at flere skrider til verket og bygger om . Har kjørt uten problemer med dette nå (bortsett fra pipende bremser, men det har ingenting med ombyggingen å gjøre) og bilen ble også EU-godkjent med dette, dog ikke VAG-verksted som kontrollerende organ. Jeg har 330x30 skiver på min og stor rød brembo 4 stemplet kaliper. Denne går rett igjennom på EU hos møller Sist gang hadde jeg den på EU hos et vanelig versksted. EU ok der også. Ingen TUV heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...