Anbefalte innlegg

Mener jeg har funnet bilen jeg har leta lenge etter(allroad 03), i annonsen skryter selger av at bilen er godkjent for 100% bruk av biodiesel; hva menes med dette? Jeg trodde dette kunne brukes på alle, og at dette ikke bestandig er positivt og kjøre bilen på denne miljøvennlige greia som koster mere enn vanlig diesel.

Så utenom dette sitter jeg og lurer og spekulerer ang dissse høyt omtalte kammene på denne Allroaden da, men dette er en 03 mod, men skal uansett få tatt en diagnose på dette før evnt kjøp.:tilber:

Håper på svar, er jo bare 30 min gammel medlem, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,den kan kjøres på biodiesel så lenge den er fremstilt etter DIN 14214 normen......MEN....har bilen tilleggsvarmer/parkeringsvarmer a la. Eberspächer/Webasto kan du ikke bruke det da slike varmere ikke liker bio-diesel.

Les litt mere her : http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1825085!audi.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,den kan kjøres på biodiesel så lenge den er fremstilt etter DIN 14214 normen......MEN....har bilen tilleggsvarmer/parkeringsvarmer a la. Eberspächer/Webasto kan du ikke bruke det da slike varmere ikke liker bio-diesel.

Les litt mere her : http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1825085!audi.pdf

Da sotes de ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sotes de ned?
Det vet jeg ikke,har bare hørt at de ikke "tåler" bio-diesel. Vet ikke hvorfor.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har funnet bilen jeg har leta lenge etter(allroad 03), i annonsen skryter selger av at bilen er godkjent for 100% bruk av biodiesel; hva menes med dette? Jeg trodde dette kunne brukes på alle

Vet at du ikke har dieselpartikkelfilter på din bil så det angår ikke deg direkte men kan være nyttig for andre som leser denne tråden. Dersom du har dieselpartikkelfiler så må du ALDRI FYLLE BIODIESEL. Det tåler ikke d.p.filteret. Så vet du det ... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.