A4 1,9tdi liker ikke vann?

Anbefalte innlegg

Har ett litt snodig problem, prøvde å søke litt, men uten hell så da får jeg starte en ny tråd.

Etter at jeg vasket bilen igår så er den blitt helt lat. Under 2000 omdr så er det ikke noe kraft i det hele tatt, gjerne en reaksjons tid på 3-4sek fra jeg har gitt full gass til bilen reagerer. Men når den kommer opp på turtallet så virker det tilnærmet normalt. Virker liksom som om hele registeret er flyttet lengre opp på turtallet.

Under 2000 omdr så kan det minne om en bensin motor som får for mye luft/ lite bensin å den ikke har lyst å dra mer.

Tenkte at det muligens kunne ha kommet vann i luftfilterboksen, men den er helt tørr å fin inni, filteret kjennes også helt tørt ut. Hadde det samme for ca 1 år siden, men da forsvant det etter 5 min kjøretur.

Noen som har vært borti noe lignende eller har forslag om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du vasket bilen ? Utenpå eller motorvask ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, trur du skal få sjekket luftmengde måleren din,få kjørt en diagnose vist du har mulighet til det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å blåse rein/tørr pluggene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igår morges begynte bilen å gå normalt igjen, uten at jeg fant noe feil: bh :

Når problemt var der, så startet den å gikk normalt på tomgang, gikk litt "røffere" på tomgang, men ellers som normalt. Det var ikke motorvask jeg gjorde, kun vanlig utvendig vask. Noen som har noe mening om hav det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.